Odpowiedz do tematu
Street Fighter IV
Autor Wiadomość
ornit 
Student


GamerTag: UPOKARZACZ
Dołączył: 20 Sie 2009
Skąd: z piwnicy mamusi
Wysłany: 09-11-2009, 14:56   

s[h/z]inden napisał/a:

więc coś, co na pewno zrozumiesz. przykład z tekkena. jak blisko musi stać king (polygon), żeby rzucić przeciwnika, a jak blisko musi stać, np. ryu w którymkolwiek sf w 2d (sprite)?

już przy okazji masz odpowiedź dlaczego zangief jest topem, lol

Zangief jest topem, nie z powodu kółek ale ogólnie dobrego mixupu. Jednak nie przesadzajmy, bo aby z niego cokolwiek wykrzesać to najpierw trzeba się DOSTAĆ do przeciwnika, a to wcale nie jest takie łatwe jeśli ktoś potrafi dobrze grać na dystans. Przyznaję jednak, że dzięki tym cholernym 5-cio klatkowym reversalom niezwykle łatwo jest ukarać przeciwnika rzutem na blokstunie.

BTW Zasięg rzutów po kręceniu 360 zawsze był spory, czasem może nam się wydawać, że złapaliśmy kogoś z dwóch metrów, a to przeciwnik nieostrożnie wyciągnął rękę/nogę. A z karowaniem zwykłych rzutów w rysowankach było jeszcze śmieszniej. W sf3 s.HK~LP+LK Chun albo przód~+MP~LP+LK Goukiego dawały radę nie gorzej niż 360 Huga :rotfl:
s[h/z]inden napisał/a:

Ninja-Spectre napisał/a:
Prawie zawsze SF4 porównujecie do SF3 jakby to był jakiś ideał (jak dla mnie to SFA3 czy nawet SFA2 jest o wiele lepszy niż SF3).

bo system jest banalniejszy.
kto ma wytrenowanego shingoukiego/sagata wygrywa.
ew. kto potrafi korzystać z v-ism (niebieski) wygrywa.

Eee...Gouki nie miał wcale takiego łatwego comba. Już prostsza była koleżanka z S-tiera, Sakura. Widzimy/spodziewamy się poke'a? Odpalamy CC (nie pamiętam już jednak, którą wersję, może to było LP+LK albo MP+MK) i jedziemy z koksem dp+LP, qcb+LK, tył+HP, qcb+LK, tył+HP (i tak do ściany) qcf+HP, tył+HP, qcf+HP...Co można było zakończyć infinitem z crouch cancela jeśli ktoś poświęcił grze odpowiednio dużo czasu na trening lol
_________________
 
 
Ninja-Spectre 
Student


Dołączył: 26 Kwi 2008
Wysłany: 09-11-2009, 16:16   

s[h/z]inden napisał/a:

chociażby dlatego, żeby statystyczne dziecko neo, dziecko 3d, albo użytkownik demotywatorów.pl nie opanowało gry po jej pierwszym włączeniu.

więc coś, co na pewno zrozumiesz. przykład z tekkena. jak blisko musi stać king (polygon), żeby rzucić przeciwnika, a jak blisko musi stać, np. ryu w którymkolwiek sf w 2d (sprite)?



Nie wiem, chyba zawsze powinien być dość blisko ;) . Chociaż chyba w Zangiefem trochę łatwiej rzucać w SF4 niż w 2D. Ogólnie specjale wychodzą jakoś lepiej, wczesniej jakoś toporniej szło.




[/quote]
s[h/z]inden napisał/a:

jeżeli poptzez "system walki" rozumiesz "specjale", to, że to tak ujmę grzecznie, masz mocno ograniczone pojęcie o bijatykach 2d, póki co.

No, jeszcze te unique attack też się nie zmieniły (chociaż musiałbym sprawdzić).





s[h/z]inden napisał/a:

btw, amerykanie odkryli głębię sf3rd po 10 latach od jego wydania. jak dobrze znam życie, to statystycznym polskim tekkenowcom zajmie to czasu do następnego wieku.


Nie wiem gdzie ta głebia, głebię to masz w tych 3D - tam jest po 1000 ciosów na postać. Ja tam zawsze dlatego wolałem Streety czy Mortale - kilka specjali, kilka combosów i jak dla mnie więcej nie trzeba. Po co 1000 ciosów, jak i tak wszystkich nie opanuję.

s[h/z]inden napisał/a:


to ja będę grał tym chudym w białych ciuchach!
btw, po co komu znane postaci, które potrafią tylko 2 rzeczy z siebie wypierdzieć?

capcom specjalnie dał swoje mało znane postaci, żeby w końcu pojawiło się coś nowego na scenie, i imo wyszło to bardzo fajnie, no, ale ci ludzie pozwolili sobie na ulot mózgu uszami, i chyba nie doczekamy już dobrego, nowego street fightera w którego naprawdę miałbym ochotę zagrać i trenować jakąś postać, która by treningu wymagała. (w sf03 (sfa3) tak nie było ;( )


Może i te nowe są rozbudowane pod wględem ciosów, ale pierwsze kryterium wyboru postaci to jest wygląd - jeżeli postać wygląda jak jakiś emo-anorektyk, trener pokemonów, czy pokraka bez ręki to choćby miała nie wiem jak super ciosy, to i tak nie będę nią grał.

Zreszta ja gram dla przyjemności, a nie dla skilla. Nie interesuje mnie opanowywanie jakiś extra skompilikowanych combosów postaci przez całe miesiące.
 
 
Martins 
Grand Master
ShuraProPlayer



PSN ID: Marcepan24
P2P Mode: Client only
Zagram w: VF: FS, Mario Tennis, gry multi na PS3
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 09-11-2009, 17:51   

W SFA3 turnieje mogły by się odbywać, gdyby zbanowano v-ism, lub podzielono zawody na v-ism i pozostałe style. Nikt na to nigdy nie wpadł?
 
 
 
ornit 
Student


GamerTag: UPOKARZACZ
Dołączył: 20 Sie 2009
Skąd: z piwnicy mamusi
Wysłany: 09-11-2009, 18:23   

Martins napisał/a:
W SFA3 turnieje mogły by się odbywać, gdyby zbanowano v-ism, lub podzielono zawody na v-ism i pozostałe style. Nikt na to nigdy nie wpadł?

To wtedy wszyscy zamiast

V-Sakura
V-Akuma
V-Vega(Pazur)
V-Zangief
V-Mika
V-Sodom
V-Sagat

graliby A-Dhalsimem, A-Guy'em i może jeszcze A/X-Rolento :rotfl:
_________________
 
 
s[h/z]inden 
Grand Master


PSN ID: sh-zinden
Zagram w: planszówki, karcianki i casualowo w dowolne bitki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Mar 2008
Skąd: Wałcz
Wysłany: 09-11-2009, 20:32   

ornit napisał/a:
A-Guy'em


auuu, boli ;p

@Ninja, już w każdym razie wiesz, dlaczego tak psioczymy na sf4

ogólne ułatwienie gry, które sprawia obniżenie poziomu zaawansowanego gracza sprowadzając go (np.) do kręcenia 360 na pałe, które wystarcza.
rozgrywka skomplikowana tak bardzo, że niszczy dzieciństwo (stracony na poprzednich częściach czas) tak samo jak buka w muminkach.
no, ale w pl liczy się przede wszystkim grafika.

dla ludzi, którzy wolą cień ambicji w grach-bijatykach, a nie chcą uczyć się dżagli, polecam sf3rds, no a poza tym kofy, blazblue, guilty geara i wakuwaku7 ;D
_________________
hej Gość!! pamiętaj o funkcji [ you ]!!
 
 
Martins 
Grand Master
ShuraProPlayer



PSN ID: Marcepan24
P2P Mode: Client only
Zagram w: VF: FS, Mario Tennis, gry multi na PS3
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 09-11-2009, 23:49   

Z waku waku 7 to serio prawisz? Aż tak zajebista jest?
 
 
 
SubZero 
Moderator


PSN ID: subzeropl83
GamerTag: SubZeroPL
P2P Mode: Host & Client
Zagram w: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Steam ID: SubZeroPL
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 14 Kwi 2006
Skąd: Myslovitz
Wysłany: 10-11-2009, 00:00   

No ba :D
_________________


Karate Tradycyjne - Sho Dan
 
 
 
 
Sylvan Wielki 
Grand Master



Dołączył: 23 Mar 2008
Wysłany: 25-11-2009, 10:23   

Guy , Cody, Adon oficjalnie potwierdzenie w SSF IV. Gdzieś mam skany z famitsu. Jak coś , wkleję.
_________________
 
 
 
tejotl 
Student



PSN ID: Hedr1984
Dołączył: 21 Paź 2009
Wysłany: 27-11-2009, 07:42   

na dole tekstu jest trailer prezentujący nowo-stare postacie (to chyba już wszystkie, aye? 6?)

http://ps3.ign.com/articles/104/1049283p1.html

mnie najbardziej cieszy powrót Adona - w SFA3 to w sumie był mój nr 1
miło też zobaczyć Dee-Jaya (moja pierwsza "charge-up-owa" postać)

kupiłem SFIV w sumie tylko po to, żeby stick się nie marnował w oczekiwaniu na T6, ale wygląda na to, że SSFIV też kupię chociażby dla bezstresowego trybu online i zapowiedzianych tweaków kiedy chodzi o wyważenie postaci
mam nadzieję, że podpicują nieco Vege tak, żeby nie był już tierowym outsiderem ;)
_________________
I know that there is no escape from the Planet of the Apes
 
 
Martins 
Grand Master
ShuraProPlayer



PSN ID: Marcepan24
P2P Mode: Client only
Zagram w: VF: FS, Mario Tennis, gry multi na PS3
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 27-11-2009, 10:23   

Święta racja! Dołączam do apelu: Torreador Topem! Najbardziej oryginalny fajter całego świata bijatyk 2d (zarówno pod względem wyglądu jak i kwestii fabularnych), musi być przynajmniej w połowie stawki, jeśli chodzi o skuteczność gry.
 
 
 
tejotl 
Student



PSN ID: Hedr1984
Dołączył: 21 Paź 2009
Wysłany: 27-11-2009, 23:13   

najbardziej oryginalny chyba nie (zwłaszcza przy grach 2D znalazło by się dużo więcej "wykrętów")
ja w sumie gram tylko Vegą i lubię go za "stand-up game" i trudne Ultra (bo zawsze radocha kiedy ładnie wejdzie)
no i fajny zasięg i możliwości defensywne
do tego przyjemnie mi się gra przeciwko Shotokanom i Sagatowi
ale kiedy przychodzi do walki Vega vs Blanka to przyznam się bez bicia, że z reguły jest to jednostronny łomot (na 10 walk wygrywam moze jedną)
od tej gadki-szmatki o SFIV dzisiaj po dłuższej przerwie (i kilku piwkach) odpaliłem i... cóż przez T6 zapomniałem jak przyjemny i wygodny może być tryb online
nie mogę się doczekać SSFIV - podobno ma być jednak więcej nowych postaci niż 6? ktoś coś wie na ten temat?
_________________
I know that there is no escape from the Planet of the Apes
 
 
Martins 
Grand Master
ShuraProPlayer



PSN ID: Marcepan24
P2P Mode: Client only
Zagram w: VF: FS, Mario Tennis, gry multi na PS3
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 27-11-2009, 23:57   

Plotka głosi, że pojawią się Ibuki, Dudley, Makoto oraz jeszcze jedna nowa postać. W ogóle to, którymi postaciami najłatwiej grać przeciwko Blance w SF4?
 
 
 
tejotl 
Student



PSN ID: Hedr1984
Dołączył: 21 Paź 2009
Wysłany: 28-11-2009, 05:31   

patrząc na tier listę to standardowo Sagat ( :spi: ) - do tego Barlog i Abel
ale w praktyce to zawsze indywidualna sprawa
ja swego czasu wybieralem Honde do walk vs Blanka i było też git (to znaczy w porównaniu do męczarni z Vegą)

wracając do tych dodatkowych postaci to wychodzi na to, że w sumie będzie 10sciu "nowych"
ciekawe czy zmieni się boss (np na tego z SFIII)
_________________
I know that there is no escape from the Planet of the Apes
 
 
Aserot 
Support
Shiranui Whirlwind


PSN ID: Aserot
GamerTag: AserotPl
P2P Mode: Host & Client
Zagram w: kof 2k2, VF5 (ps3)
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lut 2006
Skąd: Silent Hill
Wysłany: 28-11-2009, 12:41   

W to akurat wątpię by wprowadzali jakieś większe zmiany fabularne, a z tym musiała by się wiązać zmiana bossa.
_________________
Street Figher Alpha 3 Online Ranking Battle zapraszam do zabawy.
_________________________________________________________________________
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.

 
 
 
vho 
Grand Master
TcT / Poznań Dojo



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2006
Wysłany: 28-11-2009, 13:01   

Cytat:
Plotka głosi, że pojawią się Ibuki, Dudley, Makoto oraz jeszcze jedna nowa postać. W ogóle to, którymi postaciami najłatwiej grać przeciwko Blance w SF4?


Dudley pojawi się na pewno, bo już widzieliśmy go w akcji. Ibuki... na jednym ze skanów był Guy zbijający lecący w jego stronę z powietrza nóż, bynajmniej nie taki, jakim posługuje się Cody... resztę sobie dopowiedz :P A na Makoto też bym się nie obraził, w końcu bym się nią nauczył grać :D

Na Blankę najlepszy jest Boxer - jego d+LP świetnie ściąga Blankę z "kulek" i "charge'a", może ją fajnie karać dash punchem z lp... Jedyny problem to taki, że kucającego zwierzaka nie trafia buffalo head, ale idzie z tym żyć.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
Super Street Fighter IV arcade edition online na pc
Street Fighter IV problem
Ranking Super Street Fighter IV Online na PS3 i X360
Super Street Fighter IV
Street Fighter IV ESL
 
Udostępnij: Udostępnij na Facebook  Udostępnij na Sledziku  Udostępnij na Wykop  Udostępnij na Gadu Gadu Live  Udostępnij na Twitter
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group