Odpowiedz do tematu
Którą serię bijatyk cenisz sobie najbardziej?
Autor Wiadomość
KRELIAN 
Junior Admin


PSN ID: KrelianTK
Zagram w: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Lut 2006
Skąd: ta pewność?
Wysłany: 27-07-2012, 14:11   

Można pisać o animacji, klimacie, grafie czy nawet fabule, ale kurde o realizmie i dżagach? ;]

Każda szanująca się seria je posiada, więc jak podbijanie chłopka ręką czy nogą może być realne. Niektórzy czepiają się Tekkena a znajdziemy to w VF, SC, MK (również pierwszych częściach), DOA itd. Realistyczna bitka jeśli powstanie to raczej jako ciekawostka, bo kto chciałby grać w grę która kończy rundę (?) jednym czy dwoma ciosami. To już bardziej realistyczne są Kadilaki i Dinozaury bo tam przynajmniej ginęli od niewielkiej ilości ciosów.

Tutaj zawsze będzie umowność, choć najbliżej tematu był International Karate czy Way of the Exploding Fist - w to bym nawet zagrał w HDku ;]. A takie gry później jak Bushido Blade tylko pokazały, że na dłuższą metę się to nie przyjmie.

Niby mamy postęp systemowy ale cały czas nas uwsteczniają, dlatego największy realizm panował w erze 8 bitów, nawet jeśli panoczki składały się z kilku kwadratów.
_________________


https://www.change.org/p/...game-on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
 
 
 
shinobi 
Master of the Shakers



Zagram w: SFXT, DoAO
Dołączył: 01 Mar 2010
Skąd: Siewierz
Wysłany: 28-07-2012, 11:15   

KRELIAN napisał/a:
Każda szanująca się seria je posiada, więc jak podbijanie chłopka ręką czy nogą może być realne. Niektórzy czepiają się Tekkena a znajdziemy to w VF, SC, MK (również pierwszych częściach), DOA itd. Realistyczna bitka jeśli powstanie to raczej jako ciekawostka, bo kto chciałby grać w grę która kończy rundę (?) jednym czy dwoma ciosami.

W innych bijatykach jednak nie kładzie się takiego nacisku na JG i nie są one tak rozwleczona na długość całej areny jak w TK, ani zwykłe, proste punche nie podbijają tak wysoko. W TK do tego jest wiele bezpośrednich wybitek nawet na średni poziom i w T6 doszedł jeszcze "bound". System DoA jest dla mnie bardziej przekonywujący. Tam zwykle wybitki są na High, co jest bardziej zrozumiałe i przeważnie na counterze. W TK zasadniczo ataki na High są traktowane za minus, bo zwykle przydają się jedynie w JG.
Pomijając sam realizm, co ciekawego jest w tym, jak przeciwnik wklepuje ci taką 10'cio hit'ową biedę, a ty w tym czasie nie możesz mu zupełnie nic zrobić i nie widząc tego końca czekasz znudzony do powrotu na ziemię, patrząc w obawie na swój pasek życia nim znów będziesz mógł przejąć z powrotem kontrolę nad swoją postacią :suchy: ? Mnie imponują znacznie bardziej walki w oparciu o wymianę krótkich, szybkich serii. Przy takiej rozgrywce emocję nieraz sięgają zenitu, bo ciągle musisz kontrolować to, na jaką wysokość blokować. A jeśli dobrze przewidujesz, pakujesz reversala. Więc nie nawiązując już do realizmu, nawiązuję do czystej przyjemności z grania. Element "żonglerki" mi tą przyjemność redukuję. Gdybym był developerem raczej zaproponował bym system na zasadzie łączenia ciosów, gdzie byłoby więcej możliwości mieszania na poziomach, dezorientując przy tym chcącego reversować przeciwnika. Ale dziś rzadko która firma odważy się wystartować z jakąś innowacją w tym gatunku. Z tego powodu jestem rozdarty między Tekken'em a DoA, ponieważ jedna ma coś, czego druga nie. A że Itagaki z Namco nie bardzo się lubią, to raczej o crossoverze można zapomnieć :kwasny: .
 
 
Martins 
Grand Master
ShuraProPlayer



PSN ID: Marcepan24
P2P Mode: Client only
Zagram w: VF: FS, Mario Tennis, gry multi na PS3
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 28-07-2012, 11:36   

Itagaki już nie jest szefem Team Ninja i nie uczestniczy w developingu piątej części DOA. Aktualnie ze swoim nowym teamem (podobno w sporej części składającym się z byłych współpracowników oryginalnego TN) pracuje nad grą Devil's Third.
_________________
Nie gram już w przygodówki Point and Click - proszę, męczcie mnie o spary.
 
 
 
KRELIAN 
Junior Admin


PSN ID: KrelianTK
Zagram w: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Lut 2006
Skąd: ta pewność?
Wysłany: 28-07-2012, 14:09   

shinobi napisał/a:

W innych bijatykach jednak nie kładzie się takiego nacisku na JG i nie są one tak rozwleczona na długość całej areny jak w TK, ani zwykłe, proste punche nie podbijają tak wysoko. W TK do tego jest wiele bezpośrednich wybitek nawet na średni poziom i w T6 doszedł jeszcze "bound".


Tu akurat można dyskutować, ale nie bardzo mi się chcę. Praktycznie w każdej poważnej bitce znajdzie się sposób na podbicie do zabrania całej energii. A to czy w jednej latają wysoko czy nisko, albo czy jest to prostsze czy trudniejsze, to już kwestia skillu, gustu i systemu, a nie realizmu.

shinobi napisał/a:
Pomijając sam realizm


I na tym w sumie zakończę.
_________________


https://www.change.org/p/...game-on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
Jaką postać lubicie najbardziej?
stara bijatyka, nie znam nazwy proszę o pomoc
Poradniki wideo do TTT2 oraz innych bijatyk - kanał youtube
Jaka postac spotykacie najczesciej na kailerze?
Autorska bijatyka 3D Made by: Honmaru
 
Udostępnij: Udostępnij na Facebook  Udostępnij na Sledziku  Udostępnij na Wykop  Udostępnij na Gadu Gadu Live  Udostępnij na Twitter
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group