Strona 1 z 5

Bijatyka idealna?

: 19-03-2008, 23:49
autor: Dumian
Trzeci temat z mojej dzisiejszej serii nowych tematów :P
Chodzi o to aby podać elementy, które najbardziej wam się spodobały w różnych bijatykach. Na początek słówko ode mnie. Myślę, że bijatyki są gatunkiem zbyt rozbudowanym aby kiedykolwiek udało się stworzyć tytuł idealny. W każdym razie wiele bijatyk posiada elementy, które trzymają fanów przy danej serii. Co ciebie trzyma przy tytułach w które grasz? Co powinna zawierać bijatyka aby można ją nazwać idealną? Jak dla mnie to na pewno klimatyczne postacie, balans, dobry soundtrack, oczywiście versus (dobrze jak jest online) i już można cisnąć ile wlezie (byle było z kim). Jeśli sie temat rozwinie to pewnie jeszcze coś podopisuje ;)

Re: Bijatyka idealna?

: 20-03-2008, 01:49
autor: kemot722
Wow, kolejny temat rzeka - nie spodziewałem sie tego po Tobie ;)

Według mnie idealna bijatyka (3D) musi posiadać nastepujące cechy (kolejność przypadkowa):

1) TO COŚ - Postacie mogą wykonywać dłuższe kombinacje, ale nie na zasadzie uprzedniego pobudzania przeciwnika do latania kilka metrów ponad ziemią. Bijatykę chętniej widzę jako zgadywankę niż piłkę plażową.

2) RÓŻNORODNOŚĆ STYLOWA - Gry jednego stylu np. WWE Smackdown są OK, ale według mnie znacznie ciekawsze są gry z dużym zróżnicowaniem stylów walki np. DOA, TK, VF itp. Lubię jak jest duży wybór stylów, ale bez jaj typu Leon w DOA2, gdzie dano mu styl Baymana, czy Panda/Kuma w TK3.

3) MUZYKA - muzyka, której nie będzie sie chciało wyłączyć w opcjach gry, tylko słuchać wszędzie gdzie się da - btw muzykę z DOA często słucham na mieście z mp4 ;)

4) ONLINE - bez tego bijatyka, dzisiaj nie ma większego sensu bytu na rynku, bo ludzie chcą konfrontować między sobą skille, bo walka tylko z CPU to przeżytek, a trudno na ulicy znaleźć chętnego do wspólnej zabawy. Do tego mile widziana konfrontacja między platformowa typu PC vs Konsola.

5) CIEKAWE POSTACIE - Ważne, żeby były postacie, którymi będzie sie chciało grać, czyli wyglądały atrakcyjnie, ale miały quoty, które się będzie z przyjemnością cytować, nie mówiąc już o dopracowaniu ich stylu walki, bo to rzecz podstawowa.

6) ARENY - Najlepiej rozbudowane, interaktywne i dobrane tematycznie, a kolorystyka nie raziła. Ojej, takie to proste ;)

7) CUSTOMIZACJA - Wiem, że jestem wymagający jak rozpuszczony dzieciak, ale... Każdy chciałby móc decydować o wyglądzie swojej ulubionej postaci (ubrania, fryzury) bez zabawy w edycję romu gry. To będzie przydatne szczególnie jeśli standardowe/ukryte stroje będą obrazowały wtórność lub kicz w pomysłach autorów gry.

Re: Bijatyka idealna?

: 20-03-2008, 14:52
autor: Jo-Jo
1. brak juggli
2. różnorodne, charyzmatyczne postacie
3. muzyka by Daisuke Ishiwatari

... więcej mi nie trzeba X3 ( opowiedziałem to w MEGA skrócie )

Re: Bijatyka idealna?

: 21-03-2008, 13:00
autor: Arris
1 brak przesadzonych bossow
2 ponad 10 ciekawych i ladnie wygladajacych postaci (chodzi o grafike)
3 interaktywne areny (chodzi o areny mniej wiecej takie jak sa w DoA ze mozna sie odbic o mur i naskoczyc na przeciwnika)
4 brak juggli
5 fajna muzyka :hyhy:
6 ma byc na pc bo konsoli nie mam xD

Re: Bijatyka idealna?

: 06-04-2008, 21:52
autor: Sylvan Wielki
Nigdy nie powstanie - obiektywnie rzecz ujmując.

Re: Bijatyka idealna?

: 07-04-2008, 12:31
autor: s[h/z]inden
bijatyka idealna powiadacie?

"Fighting Force" na PSX xD, macie interaktywne otoczenie, mase rozwalania i brak przesadzonych bossów xD

a tak w ogole, jak chcecie bijatyki idealnej, to proponuje wyjśćn adwór i zacząć się dobierać do pobliskiego przedstawiciela subkultury blokersów, powiedzieć skinheadowi, że jest żydem, albo pójść na dyskotekę przebranym w strój gothic lolitki xD
satysfakcja gwarantowana, zwrotów czegokolwiek nie przewidujamy, chyba, że jetsescie ubezpieczeni xD

Re: Bijatyka idealna?

: 07-04-2008, 12:33
autor: Di
@s[h/z]inden

Ale w opisanej przez Ciebie bijatyce możemy wybrać tylko przeciwnika z którym walczymi, nie postać którą gramy.

Re: Bijatyka idealna?

: 07-04-2008, 14:00
autor: s[h/z]inden
Di pisze:@s[h/z]inden

Ale w opisanej przez Ciebie bijatyce możemy wybrać tylko przeciwnika z którym walczymi, nie postać którą gramy.
jezeli masz na mysli Fighting Force, to w pierwszej czesci mozna bylo wybrac posatc, a dam sobie jaja uciać, że topem był Smasher :)

a jezeli chodzi o te drugą... no moze i nie mozemy zmieniać postaci, ale za to ile mamy mozliwości wyboru stroju :), a jakie wątki fabularne :)

Re: Bijatyka idealna?

: 07-04-2008, 14:12
autor: Di
Chodziło o drugą "bitkę" ;)

FF ukończyłem wiele razy. Jak na czasy kiedy ta gra wyszła to tytuł ten był naprawdę świetny.

Re: Bijatyka idealna?

: 07-04-2008, 14:20
autor: kemot722
Rzeczywiście jak grałem w Fighting Force na PC, to najchętniej wybierałem Smashera. Gość ma klimatyczną posturę :D

Fighting Force 2 mi się nie psodobał, bo aż jedna postać do wyboru, a to duży krok w tył względem pierwozwzoru.

Odnośnie mojej listy życzeń (coś pominąłem):

8) BOSS - może sie wydawać, że sprawa mało istotna, ale ja lubię bossów taktyków-ekspertów, a nie skrzydlatych dziwadeł ziejących czy wiejących (Tengu) na odległość. Dural (VF) czy Raidou (DoA) to bossy, których zawsze lubiałem mieć za przeciwnika, mimo porażek. Jak zrobili w VF3 i VF4 taką opcję, że Dural może być niewidzialna... Giń szybko bossie, bo mi sie nie podobasz!

9) BLOK W ODDZIELNYM KLAWISZU - dla mnie rzecz ważna ;) i najlepiej, żeby reversale szły właśnie przez ten klawisz jak w DOA.

Re: Bijatyka idealna?

: 07-04-2008, 20:33
autor: Sylvan Wielki
"Fighting Force" na PSX xD, macie interaktywne otoczenie, mase rozwalania i brak przesadzonych bossów xD
I niezły multiplayer dodaj xD

Re: Bijatyka idealna?

: 07-04-2008, 21:37
autor: szyper
to byla kapitalna gierka :D

Re: Bijatyka idealna?

: 09-04-2008, 10:54
autor: Sylvan Wielki
Idealna bijatyka ? International Karate. Za uniwersalność oraz wyważenie postaci.

Re: Bijatyka idealna?

: 11-04-2008, 22:11
autor: Ana
Gekido imo lepsze xD

Re: Bijatyka idealna?

: 12-04-2008, 15:03
autor: Sylvan Wielki
Ale pamiętaj o idealnym balansie IK. Chyba ,że komuś (przypadłość polaków) zależy na danej stronie.