Odpowiedz do tematu
Akira Yuki
Autor Wiadomość
Ana 
Friend


PSN ID: SumireAnn
Zagram w: Dead or Alive 5 Ultimate
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 26 Mar 2006
Wysłany: 31-03-2008, 18:04   Akira Yuki

Akira Yuki w Virtua Fighter - taktyki, combosy, juggle oraz wszystko co dotyczy tej postaci.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Dumian 17-11-2009, 01:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
KRELIAN 
Junior Admin


PSN ID: KrelianTK
Zagram w: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Lut 2006
Skąd: ta pewność?
Wysłany: 01-04-2008, 19:55   

Skoro już jest taki dział ... Orientuje się ktoś może czyje walki na yt najlepiej oglądać ? Troche już ich widziałem, ale większość Akira playerów wydaje mi się średnia. Chodzi mi głównie o wersje na X360. Z góry thx za odp.
_________________


https://www.change.org/p/...game-on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
 
 
 
Ana 
Friend


PSN ID: SumireAnn
Zagram w: Dead or Alive 5 Ultimate
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 26 Mar 2006
Wysłany: 01-04-2008, 20:15   

Przejrzyj te 3 walki:
http://youtube.com/watch?v=rATWyj67ut4
http://youtube.com/watch?v=5Xa66kYIKwE
http://youtube.com/watch?v=ZGaNDI9bfQg

A także ten profil:
http://youtube.com/user/PlagueVFDC


Juz dawno nie ogladalam walk z VF5 (no poza Aoi), a teraz nie mam za bardzo czasu. To sa rzeczy ktore mialam pod reka
_________________

 
 
 
Yamada 
Moderator
The Undying


GamerTag: YamadaPL
Zagram w: VF5: Final Showdown
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Mar 2006
Wysłany: 01-04-2008, 21:16   

Homestay i Ohsu Akira, jedni z najlepszych Akira playerów na świecie.
_________________
 
 
 
Di 
Grand Master



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-04-2008, 21:32   

Ohsu jest jakoś związany z pewnym Azjatą grającym Lee? ;)
 
 
 
Yamada 
Moderator
The Undying


GamerTag: YamadaPL
Zagram w: VF5: Final Showdown
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Mar 2006
Wysłany: 02-04-2008, 21:23   

a..nie wiem, nie orientuję się w jap/koreańskich graczach w Tekkena.
_________________
 
 
 
Di 
Grand Master



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-04-2008, 21:27   

Niby ma nick Oh Se, ale u nich nigdy nic nie wiadomo ;)
 
 
 
Sylvan Wielki 
Grand Master



Dołączył: 23 Mar 2008
Wysłany: 06-04-2008, 15:21   

To może coś ode mnie.

Akira Yuki

Jedna z mych ulubionych postaci już od VF2. Uznawany przez znawców za top tier'a i przez gro osób za najpotężniejszą postać w VF4evo. Faktycznie Akira san to postać którą da się w mgnieniu oka pozbawić 1/2 life bar przeciwnika. należy jednak pamietac iż to niesłychanie skillowa postacć, o której sie mówi ,ze jest najtrudniejszą do perfekcyjnego opanowania - nawet Venom z GG, Lee z T4 czy Hwo z DR się umywają.

Akira przy tym to zawodnik, którym na dobra sprawę niespecjalnie da się kapić ( nie ma czym w zasadzie ) a i jego ilosc i jakość zagrań idących nisko nie powala na kolana - to nie Lion. Ot taki Hwoarang z Tekken 5.

Jeśli chodzi o poszczególne zagrania to skupie sie tak ogólnikowo na tych najważniejszych - by były jakiekolwiek podstawy.

Juggle Startery

ShRm - Shoulder Ram - FC,f+P+K
Najważniejszy JS Akiry. Szybki, silny, atak barkiem na mid . Wybija niezależnie od CH. jest bardzo priorytetowym atakiem ( bar ) i umożliwia potężne juggles. Wersję z FC stosujemy tylko gdy schylimy sie nad wysoko idącym atakiem ( horyzontalnie ) , ewentualnie po zablokowaniu sweep'a. Normalnie wykonujemy m-ShRm, czyli :

d/f,d/f,f+P+K

Musi byc tak szybko i precyzyjnie wykonane , jakby Akira atakował stojac.
Najlepiej na praktyce rób juggles 4x m-ShRm. jak bedzie ci wychodziło to jest ok.

Oczywiście nie jest tak ,ze barek nie ma wad. Krótki zasięg oraz kara na bloku to 2 najważniejsze. Co po nim robimy?

Proponuje :

-P,P, m-DbPm
-P, DLC

Czy juggl który uwielbiam :

m-ShRm,P,m-ShRm,m-DbPm.

Wykonanie może na początku zaskoczyć :

d/f,d/f,f+P+K, P , d/f,d/f,f+P+K, d/f,d/f,b,f+P

Ale jak juz odpowiedni timming wycwiczysz , bedziesz to raz po raz robił - istotne tu oczywiście bufferowanie jest. Oczywiście waznym elementem tutaj jest MC oraz odpowiedni stance, ale po kilku tys. walk bedziesz to mial opanowane do perfekcji.


Yoho - d/f,d/f+P

Nieco wolniejszy niż ShRm juggle starter ( ma też mniejszy priorytet ) ale równiez idzie na mid i zawsze umożliwia juggles. ma przy tym wiekszy zasięg niz barek i jest mocny.
Po nim równiez aplikujesz P,P, m-DbPm, lub P, DLC, albo m-ShRm,P,m-DbPm_knee
Czyli energy schodzi równiutko.

knee.
Wielbię to zagranie. :ninjadance: bardzo mocny JS na mid, wybija zawsze, umozliwia potężne juggles, ma znakomity priorytet (kolanko) świetnie rozbija wrogie RK, mało tego jako juggle ender po wszelakich wall hitach wybornie wprost się nadaje - vide SPoD(w)knee, czy juggle (sciana) kolanko.

Oczywiście nie ma tak dobrze, to jedno z najtrudniejszych zagrań w historri fighting games. Taki 3x just frame w jednym. Musisz K i G jednocześnie nacisnąc , G póścić momentalnie a K klatke później . najlepiej to poćwiczyć na treningu modek kafelkowy

- tu masz przedstawione przeze mnie juggles z 5x knee i tym samym jak kombinacja powinna wygladac prawidłowo - pomylisz sie choc o 1 fps wychodzi kolanko dla ubogich.

http://img87.imageshack.u...18115331uy0.jpg

Poćwicz...zobacz ileż bierze juggle 4x knee. Musisz to miec znakomicie opanowane.


Throw - P+G oznaczone jako T
Pomimo ,że Yuki nie jest postacia nastawiona na rzuty jak Wolf, to ich ilośc i jakośc zachwyca.

d/f+T
Najczęściej stosowany, banalny w egzekfowaniu to raz, dwa mila pressa przy scianie, trzy zawsze umozliwia dobicie ( d/f+P ). Ciekawostka, w VF5 Akira wykonując go wydaje inny okrzyk.

b,d+T
Tz stumbling trip kolejne najczęściej stosowane zagranie w tymże segmencie . Sam w sobie zadaje maly dmg ale wystawia przeciwnika na akcję m-SgPm, m-DbPm .
Niby nie jest to gwarant ale nawet Koreańczycy to łykaja jak pelikany wiec spokojna twa głowa ,że ktoś tego nie przyjmie , zreszta po m-SgPm zawsze dasza możesz zrobic i zrobić jakiś rzut - np po raz wtóry ST. Ale polecał pierwszą wersje.

b,d/f+T
reverse bodychecksprawa podobna jak wyżej, sam w sobie obrażeń nie zadaje dużych, ale robisz po tym SDE,DLC a to juz coś. Jak się obróci to m-DpPm po łokciu.

b,f+T
W VF5 to już TFT , ale i tu nie jest źle. Szczególnie jak za przeciwnikiem w bliskiej odległości jest koniec ringu - ring out, albo sciana - potężne wall combos.
Wtedy aplikujesz kilka knee, lub też m-DbPm, knee.
Oczywiście i tu nie ma tak pieknie, jesli przciwnik się wyrywie ( a wprawny pro player na ten rzut naszykowany przy krawedziach jest ) to aplikuje ci gwaranty w plecy.

T...tak, tak zwykle P+G
Zawsze to podstawowy ( a przy tym dobry rzut ) .... opcjonalnie jeśli z innych beda ci się wyrywać.

Ciosy specjalne

SDE - super dashing elbow - f,f,f+P
Niesamowicie szybki mid o sporym zasięgu ( tip . zawsze stance zmienia a pamiętaj iż niektóre juggles sa stance dependant. ) po trafieniu zapodajesz m-DbPm

m-DbPm Double Palm FC,b,f+P _ d/f,d/f,b,f+P
To taki dead fist tego zawodnika - i wszystko jasne. Olbrzymi damage, kapitalny zasięg, niesamowita szybkość ( 12 fps! ) , znakomity juggle ender. Możesz go wykonac zarowno z dashy do tyłu jak i po QR - można w ten sposób zaskoczyć przeciwnika. Oczywiście jak na blok to przeciwnik wyłapie to szykuj się na wyrywanie.

m-SgPm - Single Palm FC,f+P, d/f,d/f,f+P
Biedniejsza wersja powyzszego. Najczęściej w juggles stosowana, choć nalezy pamietac że w stosunku do VF44 mamy tu jf 'owa kontynuację - f+P która może zaskoczyć przeciwnijka i niekiedy jako całośc jako JE jest stosowana.

DFJ b,f+P+K
Zasięg, sila prostota wykonania ( da się go tez SS'ować tylko w jedną stronę ) , znakomity na wstających, mozna go charge'ować , jak przeciwnik max charge przyjmie na blok aplikujesz SPoD.

QCB+P
Niby nie za szybkie ale postac nieco się odchyla a atak idzie na mid - po czym klikasz kilka kolanek więc....

SS+P+K+G
Relatywnie żadko stosownany, no , ale to zawsze jakiś cios po uskoku - notabene calkiem niezły

b,d/f+P
Taki Hwoarangowy low....wolne, nie mocne na NH ale na MC juz całkiem niezłe - kolanka - no i zawsze może zaskoczyć.

b,f+P

Taki pseudo JS. Przyjemny zasięg i nienajgorsza szybkosc a po trafieniu zawsze coś tam postadzisz - proponuję P. m-DbPm.

Bodycheck BC b,f,f+PK

Wychwalany przez wielu graczy , tak naprawdę nie jest niczym rewelacyjnym. Fakt zasięg, priorytet+dmg miły, malo jest high crushem , ale na bloku mamy niesamowicie duze RT. raczej tylko w DLC stosuj - mozna tez przy scianie , bowiem nisko łapie, ale tutaj zawsze leszą opcja jest knee.

Szreder'y - Double Jumpkick f,f+K
Silne i wolne, a przede wszystkim karalne jak malo co - stosujcie tylko w juggles.

Combo

SPoD- Stun Palm of Doom P+K+G, b,d/f+P+G,b+P
Taki EWGF dla Kazuyi i Hadouken dla Ryu. Cóz dodać. Banalna kombinacja , która jest calkowicie natural combo ( wejdzie niezaleznie od major counter pierwszy cios , całosc jest gwarantowana ). A SPoD bierze pokaźny dmg. Co ważne jak przeciwnik na jego końcu przytuli sie do ściany na gwarancie siedzi knee.

Na początku całosc może wydac się trudna , ale chodzi o to by drugi człon wbuferowac tak by zakończyć w momencie gdy dłoń Akiry dotknęła przeciwnika ( wchodzi tylko na stojacego przeciwnika twarzą do nas ). Każdy SPoD Wonder Boy musi to raz po raz z obu stron robić.

Dragon lance Cobmbo tz DLC d/f+K+G,f+P,b,f,f+P+K

Flagowe combo tego zawodnika. Jedno z najlepiej wyglądających zagrań w historii.
Całość wbrew pozorom jest bardzo łatwa, chodzi o jaknajszybsze wbufferowanie BC na końcu kombinacji. Tyle. Musisz to umiec bowiem DLC wykorzystuje się w wielu sytuacjach - głównie na zakończenie juggli.

Akira Special 3 d+K+G,f+K,b,f+P
Najrzadziej stosowane ze znanej trójcy. AS3 to dobra kombinacja- łapie bardzo nisko, ale są lepsze rzeczy




Sylvan Wielki
 
 
 
Yamada 
Moderator
The Undying


GamerTag: YamadaPL
Zagram w: VF5: Final Showdown
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Mar 2006
Wysłany: 06-04-2008, 18:25   

Zapomniałeś dodać przy juggle starterach że na bloku po każdym zbieramy rzutem od przeciwnika :P .
_________________
 
 
 
Sylvan Wielki 
Grand Master



Dołączył: 23 Mar 2008
Wysłany: 06-04-2008, 22:40   

To tylko mini porada dla średnio zaawansowanych a nie pełnoprawny faq za który bym dostał odpowiednia sumę .

p.s. Zdjęcie tego juggles z kilkoma knee, które zrobiłem wstawię nowe, bowiem Dumian (aka pro administrator ) stwierdził, iż coś nie działa.
_________________
 
 
 
Yamada 
Moderator
The Undying


GamerTag: YamadaPL
Zagram w: VF5: Final Showdown
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Mar 2006
Wysłany: 27-04-2008, 19:19   

Jak uciec z f,b+P+G, d_u+P+K i potem SDE w plecy? Da się, czy to gwarant?
_________________
 
 
 
Ana 
Friend


PSN ID: SumireAnn
Zagram w: Dead or Alive 5 Ultimate
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 26 Mar 2006
Wysłany: 02-05-2008, 21:55   

Nieaktualne
_________________

 
 
 
Waaagh 
Student



GamerTag: RealWaaagh
Dołączył: 01 Paź 2008
Skąd: oklice 3City
Wysłany: 02-10-2008, 09:12   

Sylvan, krótkie pytanie, do której części kierujesz swoje porady ?

BC jest wychwalany chyba z prostych dwóch przyczyn:

1) Szczególnie w VF2 był niesamowicie przydatny (pomijając Bug z Throw'em), odruch pewnie pozostał ;)
2) Ma niesamowicie łatwy Input względem efektów jeśli go zbuforować na bloku jako dowolną kontrę.
 
 
 
kemot722 
Grand Master
Cichy Obserwator :)



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2006
Skąd: 1 kreska zasięgu
Wysłany: 02-10-2008, 14:42   

Dla Virtua Fighter 5
_________________
Szkoła Sztuk Walki RED DRAGON rozpocznie treningi JEET KUNE DO (metoda walki Bruce'a Lee) w Warszawie od września 2018. Trwają zapisy. Zapraszamy!
 
 
Sylvan Wielki 
Grand Master



Dołączył: 23 Mar 2008
Wysłany: 02-10-2008, 19:19   

[quote="]Sylvan, krótkie pytanie, do której części kierujesz swoje porady ? [/quote]
To taki bardzo ogólny zarys , czy zastosujesz go w VF4 , lub VF4evo, czy też VF5 powinien nieco pomóc . Oczywiście różnice pomiędzy wersjami są spore (vide fakt iż niezły rzut z VF4(e) teraz jest morderczym zagraniem, istnym TFT dla Akiry) , a także inne . Jednak tak jak napisałem, ogólnie można sobie z tego śmiało korzystać.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
Skrócona instrukcja obsługi portalu
Ankieta do turnieju 13-15 marzec 2015. Katowice Tekken 6
4 - 6 październik 2013 24 Międzynarodowy Festiwal Komiksu i
Łobez Arena -Turniej Tekken TT2 i Mortal Kombat 9 i inne...
Tekken 6 - jak skonfigurować drugiego pada
 
Udostępnij: Udostępnij na Facebook  Udostępnij na Sledziku  Udostępnij na Wykop  Udostępnij na Gadu Gadu Live  Udostępnij na Twitter
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group