ePSXe 1.70

Dyskusje, sparing partner, emulacja, emulatory, a także wszystko na temat pojedynków sieciowych za pośrednictwem Kaillery.

Moderator: ModTeam

Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

ePSXe 1.70

Post autor: Action »

No i stało się. Nieoczekiwanie po prawie 5 latach ePSXe team wydał nową wersje swojego emulatora - 1.70. Półtorej miesiąca temu twórcy zapowiedzieli swój powrót i pokazali screeny z gier, które będą emulowane znacząco lepiej na nowej wersji ePSXe - http://www.epsxe.com/images/collage.jpg. Razem z nowym emu ukazały się także nowe wersje jego "sztandarowych" pluginów od Pete'a, czyli OpenGL2 PSX GPU, Windows/Linux PSX GPUs, MesaGL Linux PSX GPU i P.E.Op.S. Soft GPU. :) Teoretycznie zapowiada się nieźle, ale jaki daje efekt w praktyce? Tego póki co nie wiem, polecam przetestować i podzielić się wrażeniami a sam mam cichą nadzieje, że wkrótce powstanie do tego jakiś ulepszony netplay klient (zrezygnowanie z kaillery, emulacja dźwięku, żadnej zbędnej konfiguracji itp.). :)

Strona domowa ePSXe: http://www.epsxe.com/
Strona domowa Pete'a: http://www.pbernert.com/
Gotowa paczka ePSXe 1.70 + najnowsze pluginy Pete'a + Eternal SPU: http://www.speedyshare.com/641158752.html
Ostatnio zmieniony 25-05-2008, 09:23 przez Action, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: ePSXe 1.70

Post autor: SubZero »

Po szybkich testach jeden wniosek: Vib Ribbon dalej nie działa, chyba że coś mam źle ustawione (wszystkie pluginy Pete'a).
Awatar użytkownika
Jo-Jo
Grand Master
Grand Master
Posty: 1458
Rejestracja: 23-02-2006, 18:07
Lokalizacja: ze wszystkąd

Re: ePSXe 1.70

Post autor: Jo-Jo »

O ... Koudelka lepiej działa .... napisali może co jest tam lepiej emulowane w stosunku do ostatniej wersji ?
Bewildering Impending Spiriting Away ~ Border of Death

You'll be nowhere to be found after your bewildering, indolent spiriting away
My desire becomes to search out those who will never return

https://www.playfire.com/JoJokun
Awatar użytkownika
mcl
Grand Master
Grand Master
Posty: 682
Rejestracja: 22-05-2008, 12:35
Lokalizacja: znienacka ;>

Re: ePSXe 1.70

Post autor: mcl »

Udostępniliby kod źródłowy a nie. Przynajmniej scena xboxa zrobiłaby porządny emu i mógłbym ciupać na xboxie w doa na kailerze :D

A co do emu... jak znajdę jakąś porządną grę to przetestuje, na razie nie mam chęci ściągać jak psx siedzi godnie po mojej prawicy ;)

A kiedy wersja na linuxa :?:
Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: ePSXe 1.70

Post autor: Action »

psemu.pl pisze:Panie i Panowie, chłopcy i dziewczęta oraz wszyscy Ci którzy w obecnej sądzie głosowali na pustaki : ] Mam ogromną przyjemność zakomunikowania Wam że po pięcioletniej przerwie na emu-scenę powraca projekt, któremu zawdzięczamy istnienie serwis PSEmu.pl, kawałek kodu, który zmienił moje życie oraz niekwestionowany król emulatorów pierwszego PlayStation, czyli ePSXe...


Co cieszy najbardziej calb, Galtor i _Demo_ nie próżnowali przez ostatnie pięć lat i wraz z najnowszą ,oznaczoną numerkiem 1.7.0 wersją emulatora otrzymaliśmy wiele znaczących zmian, jak na przykład:

* poprawioną obsługę sterowania wspierającą między innymi: konfigurację gałek analogowych, tryby "DualAnalog" i "Negcon", poprawną obsługę wibracji oraz możliwość wizualizacji tychże (oprócz silniczków pada trząść może się też obraz).
* nową odsłonę wewnętrznego pluginu dźwiękowego, w którym nie tylko usprawniono synchronizację sygnału audio względem obrazu, poprawiono brzmienie efektów, ale również wprowadzono pełne wsparcie dla CDDA [tak jest zgodnie z obietnicami Vib Ribbon działa!]
* napisaną od podstaw obsługę ISO, która wspiera formaty BIN/CUE, BIN/CCD i MDS/MDF oraz usprawnia obsługę formatów ISO/NRG. Dodatkowo, dzięki opisanym powyżej zmianom w obsłudze dźwięku, gry zaopatrzone w ścieżkę audio w formacie CDDA mogą być uruchamiane zarówno z napędu CD/DVD, jak i obrazów ISO.
* poprawioną obsługę wstawek filmowych dzięki czemu sporo gier stała się grywalna, a z innych zniknęły problemy związane z tym segmentem emulacji.
* uaktualnioną funkcję ograniczenia prędkości emulacji, dzięki czemu [na nowym wewnętrznym pluginie wideo lub tuż po ukazaniu się nowych odsłon sztandarowych wtyczek GPU, już zapowiedzianych zresztą] zażegnamy kłopoty z zbyt szybką pracą emulatora na procesorach dwurdzeniowych
* wspomniany powyżej nowy, domyślny, software`owy plugin graficzny od Pete`a, rezydujący w katalogu wtyczek pod nazwą "gpu.data" [niech nikomu nie przyjdzie do głowy kasować tego pliku] z unikalną możliwością przełączania się pomiędzy domyślną, a własnoręcznie wybraną wtyczką GPU w trakcie emulacji [klawisz F7].
* poprawiono także obsługę sczytywania danych z napędu oraz odtwarzania dźwięku XA ze wstawek filmowych.

Reasumując, poprawiona obsługa: dźwięku, obrazu, sterowania, sczytywania danych, wibracji, limitacji klatek, kilka nowych bajerów i tyle. Sądzicie że to niewiele? Z pewnością lista gier które działają poprawnie na najnowszej wersji a będziecie mieli zarys zmian jakie wprowadzono:
Brigandine, Need for Speed 1, Harry Potter I&II, Danger Girl, Wacky Races, Kidou Keisatsu Patlabor, Shadow Madness, London Seirei Tantei-Dan, Monsters SA, Equestrian Showcase, Black Down, Paca Paca Passion 1/2/special, This is football 2, Formula 1 EA 2000, Winnie the Pooh, Formula one 99/2000/2001/arcade, Gegere No Kitarou, Konohana - True Report, Yukyu Gensokyoku 3 - Perpetual Blue, Tama - Adventurous Ball In Giddy Labyrinth, Future Cop LAP, Virus 2000, Spot goes to Hollywood, Pop'n music disney Tunes, Cosmic Race, Super Gals Kotubiran, Koran Karon, WWF in your house, Tales of Fandom, Transformers best of wars, Simple 1500 vol57 - the maze, Initial D, Jounetsu Nekketsu Athletes, Rise of Robots 2: Resurrecion, Tora Tora Tora, Victory Boxing Championship Edition, Final Fantasy 4, Vampire Hunter D, Gamera 2000, The Putter Golf, Silverload, The Firemen 2 Pete & Danny, Iron & Blood - Warriors of Ravenloft, Chronicles of the Sword, Area 51, Novastorm, Eggs of Steel, Maximum Force, Rayman, Metal Gear Solid SM, Vib Ribbon.
Najlepsze jest jednak to że to tylko zarys pełnej listy - miłego ściągania i testów :]
Ja właśnie jestem w trakcie "wydobywania" mojej wersji Vib Ribbona (jedyna w świecie NTSC-U !!! :D) i Wip3Out (w którym muzykę dotąd można było usłyszeć dopiero po nagraniu obrazu na CD). Po przetestowaniu potwierdzę doniesienia psemu.pl. :)
Awatar użytkownika
SubZero
Moderator
Posty: 3785
Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
Lokalizacja: Myslovitz
Ogrywam: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Kontakt:

Re: ePSXe 1.70

Post autor: SubZero »

Fakt, na wewnętrznym pluginie dźwiękowym Vib Ribbon zadziałał :)
Awatar użytkownika
KRELIAN
Junior Admin
Posty: 2343
Rejestracja: 23-02-2006, 17:37
Lokalizacja: ta pewność?
Ogrywam: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Kontakt:

Re: ePSXe 1.70

Post autor: KRELIAN »

Sub lub ktokolwiek od jrpgów: sprawdźcie jak jest z dźwiękiem w takich grach jak FFT, Vagrant Story czy Xenogears - da się to już słuchać?

Jeśli komuś wcześniej nie przeszkadzał dźwięk to niech nie odpowiada :P.
Obrazek

https://www.change.org/p/from-software- ... on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
Awatar użytkownika
Aserot
Support
Posty: 1900
Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
Lokalizacja: Silent Hill
Ogrywam: kof 2k2, VF5 (ps3)
Kontakt:

Re: ePSXe 1.70

Post autor: Aserot »

Ja mam taki mały problemik widoczny na zatłoczonym screenie:

Obrazek

Najbardziej przeszkadza to podczas gry na multi.

Korzystam z pluginu Pete's OpenGL2 2.9.

Za pomoc z góry dziękuje :D.

Oprócz tego małe pytanko, już dość długo nie zaglądałem na T3 online czy nadal rządzi tam stary i sprawdzony ePSXe 1.5.2 ??

[ Komentarz dodany przez: Dumian: 22-06-2008, 16:44 ]
Tak, nadal ePSXe 1.5.2, bo nie ma sensu zmieniać czegoś co jest równie dobre i na czym grają już setki osób ;)
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
Awatar użytkownika
Chris
Grand Master
Grand Master
Posty: 556
Rejestracja: 20-03-2007, 00:01
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Re: ePSXe 1.70

Post autor: Chris »

Kolejna swietna wersja a znowu nie potrafi emulowac Um Jammer Lammy, ehh grrrr
Obrazek
Awatar użytkownika
KRELIAN
Junior Admin
Posty: 2343
Rejestracja: 23-02-2006, 17:37
Lokalizacja: ta pewność?
Ogrywam: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Kontakt:

Re: ePSXe 1.70

Post autor: KRELIAN »

Dźwięk w jrpgach jest bez zmian :zdegustowany: . Zresztą kto by grał w jrpgi na kompie. 1.7 można spłukać w kiblu :P.
Obrazek

https://www.change.org/p/from-software- ... on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
Awatar użytkownika
czit
Grand Master
Grand Master
Posty: 386
Rejestracja: 25-02-2006, 10:16
Lokalizacja: Lubartów

Re: ePSXe 1.70

Post autor: czit »

ale o co chodzi z tym niesmakiem apropo jrpegów ? chodzi o to ze czasem brakuje jakiegoś 'smaczka' ?
kiedyś wkurzało mnie że w ff9 nie było słychać podczas summon leviathan jego 'ryku' (czy jak to nazwać :P ) po wynurzeniu z wody, po dłuuugich testach doszedlem do wniosku ze poprostu nie może być więcej niż dwa dźwięki naraz, po dalszych próbach dokonałem przełomu w postaci : spu plugin 1.40 z zaznaczoną opcją 'special game fix: update before accessing register ff8,ff9 and some square games'
poćwicz :cwaniak:
Zawodowcy są przewidywalni - strzeż się amatorów
Awatar użytkownika
JJK
Grand Master
Grand Master
Posty: 1332
Rejestracja: 25-02-2007, 18:06

Re: ePSXe 1.70

Post autor: JJK »

czit pisze:ale o co chodzi z tym niesmakiem apropo jrpegów ? chodzi o to ze czasem brakuje jakiegoś 'smaczka' ?
Jak ktoś grał na konsoli (i do tego najlepiej w słuchawkach ;) ) to zauważy drastyczny spadek jakości (szumy, przekłamania w dźwiękach, "poszarpane" elementy podkładów muzycznych, "klipujące", urywające się dialogi etc.). Najgorzej cierpią: Vagrant Story, Valkyrie Profile, Star Ocean 2, Tales of Destiny (I i II), Xenogears i inne.
Życie to wojna. Ale nie bezmyślna wojna ze światem, ludźmi, czasem czy śmiercią. To wojna bez użycia ataku i obrony. Jedyna słuszna i szlachetna wojna... wojna z samym sobą.
Awatar użytkownika
Arris
Grand Master
Grand Master
Posty: 423
Rejestracja: 05-05-2007, 18:12
Lokalizacja: Z nienacka :O

Re: ePSXe 1.70

Post autor: Arris »

gdybym wiedzial skad mam brac gry na psx to bym chetnie gral na kaillerze bo capcom vs snk , tekken i DoA juz mi sie nudzi =\

[ Komentarz dodany przez: SubZero: 30-06-2008, 15:19 ]
ripy do online -> snesorama itp.
fulle -> sieć sklepów torrent :P
Awatar użytkownika
Arris
Grand Master
Grand Master
Posty: 423
Rejestracja: 05-05-2007, 18:12
Lokalizacja: Z nienacka :O

Re: ePSXe 1.70

Post autor: Arris »

no tak ... ale same najlepsze gry (te co upal kong) na snesoramie nie dzialaja mi...tzn. otwiera mi sie filefront bez downloadu a na torrenta jestem za leniwy...
Cfffaniak
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 04-08-2009, 16:07

Re: ePSXe 1.70

Post autor: Cfffaniak »

Przepraszam,czy ktoś może mi podać aktualny tutorial (jesli taki jest) Do uruchomienia gier na epsxe 1.70 (Tzn.Co mam pobrać i gdzie wkleić żeby mi działało Gran Turismo 2 ) :D

Z góry dzieki
ODPOWIEDZ

Wróć do „Emulacja & Kaillera Center”