Odpowiedz do tematu
Ogólnie o emulacji
Autor Wiadomość
Action 
Moderator
Get serious!


PSN ID: ActionPL
GamerTag: ActionPL
Steam ID: ActionPL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-03-2008, 22:41   

JJK napisał/a:
gra emulowana nigdy nie będzie w 100% tym samym co zobaczę i usłyszę odpalając oryginalny sprzęt, zawsze na niekorzyść emulacji


Filtry 2xSai czy inne SuperEagle to potwierdzają. :P

JJK napisał/a:
za to dźwięk zawsze jest gorszy niż w oryginale, a tego już nie daruję


Az się boje wchodzić z tobą w dyskusję na temat dźwięku, ale wg. mnie jeżeli chodzi o emulacje PSX, plugin Eternal SPU sprawuje się na tyle dobrze, że nie słyszę różnicy miedzy tym a dźwiękiem z konsoli. :P


Ogólnie wg. mnie wszystko 16 bitowe i w dół wygląda lepiej na PC niż w oryginale, a 32 jak i 64bity wyglądają praktycznie tak samo (Saturn to wyjątek).
Ostatnio zmieniony przez Action 09-03-2008, 18:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KRELIAN 
Junior Admin


PSN ID: KrelianTK
Zagram w: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Lut 2006
Skąd: ta pewność?
Wysłany: 09-03-2008, 18:06   

JJK napisał/a:
za to dźwięk zawsze jest gorszy niż w oryginale, a tego już nie daruję

Cytat:

Az się boje wchodzić z tobą w dyskusję na temat dźwięku, ale wg. mnie jeżeli chodzi o emulacje PSX, plugin Eternal SPU sprawuje się na tyle dobrze, że nie słyszę różnicy miedzy tym a dźwiękiem z konsoli. :P

No niestety Akcja, ale nawet pomimo tego pluginu różnica jest na tyle mała, że w życiu nie skończę żadnego jrpga na kompie póki czegoś z tym nie zrobią. Polecam odpalić przede wszystkim jrpgi. Dobrymi przykładami już w pierwszych minutach grania są FFT, Vagrant Story i Xenogears - najpierw na psxie a później na pc. Różnica prawie tak subtelna jak między dźwiękiem w FF8 psx/pc :oczami:

Pomijając ten nieszczęsny wyjątek, we wszystko inne w swoim czasie miałem na tyle wczuwkę, że nie robiło mi różnicy czy jest to emulacja czy oryginalna maszynka. Kolekcjonerem sprzętu nie jestem, więc sięgnięcie po kilkanaście jrpgów ze snesa, gba czy wonderswana na piecu było oczywistym wyborem.

A tak na temat to X360 bije PS3 pod każdym względem na tą chwilę więc można sobie polemike darować :P .
_________________


https://www.change.org/p/...game-on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
 
 
 
ryu116 
Elite player



Dołączył: 28 Paź 2007
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 09-03-2008, 19:01   

KRELIAN napisał/a:
No niestety Akcja, ale nawet pomimo tego pluginu różnica jest na tyle mała, że w życiu nie skończę żadnego jrpga na kompie póki czegoś z tym nie zrobią


Mam tak samo
Emulatory są dobre ale do pogrania w mordobicia i nic po za tym
Nawed piękne spolszczenie FF 7 mnie nie ruszyło i po 2 dniach grania na ePSXe zrezygnowałem.
_________________
Hitomi Takahashi fan
https://video.google.pl/videoplay?docid=2400591122937758565&q=Hitomi+Takahashi&total=400&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0
 
 
JJK 
Grand Master



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Wysłany: 10-03-2008, 13:53   

Action napisał/a:
Filtry 2xSai czy inne SuperEagle to potwierdzają.
Ogólnie wg. mnie wszystko 16 bitowe i w dół wygląda lepiej na PC niż w oryginale


Widać nie grałeś tyle na SNESie i Pegasusie co ja :P .

Dajmy na to hqnx ZSNESa. Niektóre gry rzeczywiście na tym świetnie wygladają (zwłaszcza platformówki) - ale nie powiedziałbym że lepiej od oryginału (w tym przypadku nic nie zastąpi naturalnego rozmycia sygnału konsoli na starym TV z lat 90-tych :P ). Pozatym np. taki Actraiser, F-Zero czy FF6 wygladają za bardzo sterylnie i czuc już plastkiem gdy odpala się je na emu. Co innego jak włączysz go na prawdziwym SNESie, mimo rozmycia widać jednak lekką pikselozę i łamanie linii (ale dobrze wyważona pikseloza ma też swoje wartości estetyczne ;) ). do dźwięku nie mam większych zastrzeżeń. W przypadku emulacji NESa, to tryby regionu video są niedoskonale odwzorowane (PAL jest za wolny a NTSC odrobinę za szybki), co do dźwięku to każdy emulator przegrywa z konsolą na całej linii. Genesis - tak samo jak SNES, tyle że dźwięk nie jest już tak dobry.

Action napisał/a:
a 32 jak i 64bity wyglądają praktycznie tak samo


PSX - filtrowanie ePSXe w przypadku gier z renderowanym tłem i elementami polygonowymi to nieraz wręcz koszmar (dobry przykład to Parasite Eve 2, Dino Crisis 2 etc. dobrze dopasowane i mocne filtrowanie sprawia że gra jest podobna, ale to nie to samo - już wolę gorszą grafikę 3D na konsoli). Co do Eternal SPU - plugin rzeczywiście najlepszy, ale w większości gier dla wybrednego ucha zauważalne są przekłamania dźwięku (nie wspomne o wymienionych już Xenogears, Vagrant Story dodając jeszcze Tales of, Valkyrie Profile, Star Ocean 2 gdzie dźwięk chrzani się na całego mimo ze jest lepiej niż w przypadku innych pluginów), dźwięk i grafika 2D to pięta achillesowa ePSXe - lepiej w tym przypadku sprawuje się VGS.
Saturna pozostawię bez komentarza :) .
O emulacji N64 nie bedę mógł się w ogóle wypowiedzieć, bo nie mam wystarczajacego doświadczenia i co najważniejsze nie posiadam konsoli (dawno pożyczyłem żeby pograć na Mario 64 i Okarynie Czasu).

BTW. Zasugerowałbym przenieść dyskusję w dogodne miejsce, bo temat ciekawy ale nie na temat ;) .
_________________
Życie to wojna. Ale nie bezmyślna wojna ze światem, ludźmi, czasem czy śmiercią. To wojna bez użycia ataku i obrony. Jedyna słuszna i szlachetna wojna... wojna z samym sobą.
 
 
 
Jo-Jo 
Grand Master
Lone Wolf



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2006
Skąd: ze wszystkąd
Wysłany: 10-03-2008, 15:45   

Co do jednego się nie zgodzę JJK - emulatory Genesisa ( przynajmniej ten który ja mam ) jest IDEALNY :) żadnych przekłamań graficznych, żadnych błędów dźwiękowych, sprite'y mają idealną rozdzielczość ( jak to ładnie ująłeś " z wyważoną pikselozą " :) )

Co do emulatorów PSX - to prawda ..... co ja bym dał za możliwość zobaczenia jeszcze raz teł RE1 i RE2 w tej super dokładności ;( .... aż dziwie się czemu jeszcze nikt nie wpadł na pomysł stworzenia plugina który elementy 2D na emulatorze PSX wyświetlał by tak jak na konsoli ....
_________________
Bewildering Impending Spiriting Away ~ Border of Death

You'll be nowhere to be found after your bewildering, indolent spiriting away
My desire becomes to search out those who will never return

https://www.playfire.com/JoJokun
 
 
 
kemot722 
Grand Master
Cichy Obserwator :)



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2006
Skąd: 1 kreska zasięgu
Wysłany: 10-03-2008, 18:11   

Na starym kompie emulowałem:
- Playstation 1 do 30 fps na ePSXe dla: Tekken 3, Dead or Alive, Mortal 2 i Trilogy (te kaurat szybciej, ale loading był zabójczy)
- Sega MegaDrive/Genesis na Kega Fusion: Virtua Fighter 2 (2D), Ninja Gaiden, Streets of Rage 3, Mortale 1-U3, Street Fighter (różne, ale głównie "dwójkę"), Virtua Fighter vs Taken 2 (unikat, ale nie rewelacja), X-MEN (różne)
- Sega GameGear na Kega Fusion i FreezeSMS (ten ostatni lepszy do GG): Virtua Fighter Mini (J), Virtua Fighter Animation (U) - to samo tylko inna nazwa dla regionu
- Sega Master System na Kega Fusion i FreezeSMS (ten ostatni lepszy do MS): Virtua Fighter Animation (2 przyciski - punch i kick, troche męczy po VF1/2 na PC)

Na nowym kompie pozwalam sobie na ambitniejsze emulacje :D
- Sega 32X na Kega Fusion dla: Virtua Fighter 1 (głównie dla trybu "Tournament"), Mortal Kombat 2
- Saturn na GiriGiri lub SSF (zależy, która gra na czym lepiej chodzi np. Dead or Alive 1 na GiriGiri jest nie grywalne) dla: Dead or Alive 1, Virtua Fighter 2, Virtua Fighter Kids, Fighters Megamix
- Sega Model 2 na Nebula Model 2 Emulator dla: Dead or Alive 1, Fighting Vipers 1, Last Bronx
- Dreamcast, jak narazie moja ulubiona emulacja na nullDC (Chankast poszedł w zapomnienie) dla: Dead or Alive 2, Dead or Alive 2 Limited Edition, Fighting Vipers 2, Soul Calibur, Mortal Kombat Gold
- Playstation 2 (khe... khe...) do 25 fps podczas walki lub 45 fps przy win pose, kiedy jedna postać na ekranie kiedy grałem w Virtua Fighter 4 Evolution, w Tekken 4 nie widze postaci poza czuprynami itp., Tekken Tag Tournament nie grywalny - taka emulacja to prawdziwy sprawdzian dla cierpliwości graczy ;)
- MAME: Mortale 1-U3, Mortal Kombat 4 (powoli, powoli z błędami wyświetlania grafiki), Virtua Fighter 1, Tekken Tag Tournament (miło, że sie uruchamia), Tekken 3 chodzi całkiem nieźle)
- Zinc: Dead or Alive++ (mój favoryt na tej platformie), Bloody Roar 2 (bez muzyki), Tekken 1-3 ("trójka" ma dźwięk, który może zabić słuch)
- Playstation 1 full speed na ePSXe: Kensei Sacred Fist i to co wcześniej czyli DOA1, TK3, miałem sezon na Transformery pod wpływem filmu i Digimony :)
- Gameboy Advance na VisualBoy dla: Mortal Kombat Deadly Alliance i Tournament Edition, Digimon Battle Spirit 1/2

Może o czymś zapomniałem to później dopiszę :D
_________________
Szkoła Sztuk Walki RED DRAGON rozpocznie treningi JEET KUNE DO (metoda walki Bruce'a Lee) w Warszawie od września 2018. Trwają zapisy. Zapraszamy!
 
 
Action 
Moderator
Get serious!


PSN ID: ActionPL
GamerTag: ActionPL
Steam ID: ActionPL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10-03-2008, 20:33   

KRELIAN napisał/a:
No niestety Akcja, ale nawet pomimo tego pluginu różnica jest na tyle mała, że w życiu nie skończę żadnego jrpga na kompie póki czegoś z tym nie zrobią.


JJK napisał/a:
Co do Eternal SPU - plugin rzeczywiście najlepszy, ale w większości gier dla wybrednego ucha zauważalne są przekłamania dźwięku


Przypomnijcie mi abym zażądał odszkodowania od twórcy "testu na audiofila". :-| :P

Cytat:
Widać nie grałeś tyle na SNESie i Pegasusie co ja :P .


Na snesie grałem tyle co widziałem u kumpla:P a na Pegasusie... do dziś znam Dizziego, Contre i Robin Hooda na pamięć. ;) A z tymi filtrami to był taki żart, sam nigdy nie odważyłbym się ich odpalać (Dumian świadkiem, jak go cały dzień namawiałem by wyłączył 2xSai grając w Garou na kawasie). :p


JJK napisał/a:
PSX - filtrowanie ePSXe w przypadku gier z renderowanym tłem i elementami polygonowymi to nieraz wręcz koszmar


Testowałes w tym wypadku P.E.Op.S. Soft Driver? :P Ludzie polecają ten plugin do właśnie takich gier za to stanowczo odradzają Pete's D3D Drivera. :)


kemot722 napisał/a:
(...)


To ja może napiszę jakimi emulatorami wg. mnie najlepiej emulować dane systemy (wszystkie testowałem). :)

Atari (atarowca wal z gumowca xP) - PCEA
Commodore - CCS64 (świetny, lecz niestety nie darmowy)
Amiga - WinUAE (radzi sobie bez problemu ze wszystkimi modelami)
NES - Nestopia (swego czasu na honmaru była mini-mania na Micro Maschines)
SNES - Snes9x (polecam przetestować gierke o nazwie Taekwon-Do ;) )
Virtual Boy - kiedyś próbowałem odpalić 3DTetrisa na Red Dragonie. Odpalać odpalał, ale pograć nie pograłem.
GB/GBA - Visual Boy Advance
3DO - FreeDO (Cannon Fodder działa niezle)
Wonderswan/Color - Oswan (trzeba było jakoś przetestowac tego tekkena:P)
Maszynki Segi z początków lat '90 (Genesis, GG, MS) - Gens
Neo-Geo Pocked - NeoPop
Neo-Geo CD - Nebula
MSX - BlueMSX (tylko na nim pograsz w angielska wersje MG2)
GP32 - GeePee32 (eq2D namówił mnie na przetestowanie jakiejś bijatyki chodzonej)
Atari Jaguar - Project Tempest
Saturn - Satourne (jedyne co udało mi się na nim odpalić to bonus disc do VF2, ale i niczego więcej odpalić nie próbowałem)
PSX - ePSXe (a to ci niespodzianka :P )
N64 - P64, lecz do gry online polecam Mupen64++
Dreamcast - nullDC sprawuje się nieźle, probowałem przetestowac Makarona, aczkolwiek przegrałem z konfiguracją. ;)
PS2 - PCSX2 (jakieś pół roku temu uruchomiło się intro Burnouta po czym komputer się zresetował :p)
PSP - Potemkin (jezeli chcesz sobie pograc w jakies Puzzle...)
Nintendo DS - iDeaS (który od czasu do czasu w pogoni za aktualizacją przegrywa jakościowo z No$gba)

Neo-Geo/CPS2 - Kawaks
CPS3 - FinalBurn Alpha
System 11/System 12/ZN-1 - Zinc
Inne systemy - MAME
 
 
SubZero 
Moderator


PSN ID: subzeropl83
GamerTag: SubZeroPL
P2P Mode: Host & Client
Zagram w: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Steam ID: SubZeroPL
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Kwi 2006
Skąd: Myslovitz
Wysłany: 10-03-2008, 20:39   

Cytat:
Saturn - Satourne (jedyne co udało mi się na nim odpalić to bonus disc do VF2, ale i niczego więcej odpalić nie próbowałem)

Jak ktoś ma dwurdzeniowca polecam SSF. Testowałem Die Hard Arcade (aka Dynamite Deka), Fighters Megamix, Nightsa i Sega Rally - wszystkie śmigają aż miło :)
_________________


Karate Tradycyjne - Sho Dan
 
 
 
 
kemot722 
Grand Master
Cichy Obserwator :)



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2006
Skąd: 1 kreska zasięgu
Wysłany: 10-03-2008, 22:08   

Action napisał/a:
Dreamcast - nullDC sprawuje się nieźle, probowałem przetestowac Makarona, aczkolwiek przegrałem z konfiguracją. ;)


Rzeczywiście skonfigurować makarona, to trzeba wykazać się wytrwałością ;)


Action napisał/a:
PS2 - PCSX2 (jakieś pół roku temu uruchomiło się intro Burnouta po czym komputer się zresetował :p)


Mnie to nie dziwi. PCSX2 ciśnie procesor, więc włącza opcję "help" [czytaj "reset"]. Gdyby tak więcej z karty graficznej wyciskał ten emulator, to może by coś z tego wyszło.

SubZero napisał/a:
Cytat:
Saturn - Satourne (jedyne co udało mi się na nim odpalić to bonus disc do VF2, ale i niczego więcej odpalić nie próbowałem)

Jak ktoś ma dwurdzeniowca polecam SSF. Testowałem Die Hard Arcade (aka Dynamite Deka), Fighters Megamix, Nightsa i Sega Rally - wszystkie śmigają aż miło :)


SSF jest dobry. W ostatniej znanej mi wersji 0.09 widać sporą poprawę względem 0.08.
_________________
Szkoła Sztuk Walki RED DRAGON rozpocznie treningi JEET KUNE DO (metoda walki Bruce'a Lee) w Warszawie od września 2018. Trwają zapisy. Zapraszamy!
 
 
Arris 
Grand Master
beep!beep!



Dołączył: 05 Maj 2007
Skąd: Z nienacka :O
Wysłany: 12-03-2008, 15:21   

apropo romow duzo mozna znalezc na emuasylum.com z tamtad sciagam duzo gier pod kawaksa ale mialem niedawno formata i wszystko poszlo w chu... ze tak sie wyraze >.<
 
 
 
Action 
Moderator
Get serious!


PSN ID: ActionPL
GamerTag: ActionPL
Steam ID: ActionPL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-08-2008, 19:06   

emulacja NAOMI ostro ruszyła! GGXX Slash jest już bez problemu emulowany, pozostaje tylko czekać na dumpa Accent Core. :)

http://www.emudreams.pl/news,Makaron_WIP,4276.html
 
 
Action 
Moderator
Get serious!


PSN ID: ActionPL
GamerTag: ActionPL
Steam ID: ActionPL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-08-2008, 07:17   

:zdziwko:

Taki screen od kowala - http://img402.imageshack....0/naomi2ps7.png ...

Ja tylko zacytuje listę gier na NAOMI2:

Club Kart
Club Kart : European Session
Club Kart Cycraft
Club Kart Prize
Jet Squadron
King of Route 66
Sega Driving Simulator
Soul Surfer
Virtua Fighter 4
Virtua Fighter 4 Evolution
Virtua Fighter 4 Final Tuned

Virtua Striker III
Wild Riders

Ładnie... ;)
 
 
Aserot 
Support
Shiranui Whirlwind


PSN ID: Aserot
GamerTag: AserotPl
P2P Mode: Host & Client
Zagram w: kof 2k2, VF5 (ps3)
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lut 2006
Skąd: Silent Hill
Wysłany: 27-08-2008, 09:14   

No ja już dostałem ataku ślinotoku :D , a przypadkiem Power stone 1 i 2 też chyba śmiga na tym bordzie.
_________________
Street Figher Alpha 3 Online Ranking Battle zapraszam do zabawy.
_________________________________________________________________________
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.

 
 
 
Action 
Moderator
Get serious!


PSN ID: ActionPL
GamerTag: ActionPL
Steam ID: ActionPL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-08-2008, 09:36   

Aserot napisał/a:
a przypadkiem Power stone 1 i 2 też chyba śmiga na tym bordzie


Tak niechcący załapał się na wcześniejszy board ;) :P

Lista gier na NAOMI1 (póki co Deunan siedzi nad emulacja tego boardu):

Alienfront Online
Border Down
Cannon Spike / Gunspike
Capcom Vs. SNK: Millennium Fight 2000
Capcom Vs. SNK: Millennium Fight 2000 Pro
Capcom Vs. SNK 2: Millionaire Fighting 2001

Chaos Field
Confidential Mission
Crackin' DJ 2
Dragon Treasure
Dragon Treasure II
Dragon Treasure III
Get Bass 2
Gigawing 2
Guilty Gear XX #Reload
Guilty Gear XX: The Midnight Carnival
Guilty Gear XX Accent Core
Guilty Gear XX Slash

Heavy Metal: Geomatrix
Ikaruga
InuNoOsanpo / Dog Walking
Kuru Kuru Chameleon
KyoryuKing
La Keyboard
Lupin 3: The Shooting
Lupin: The Typing
Melty Blood: Act Cadenza
Melty Blood: Act Cadenza Ver B
Marvel Vs. Capcom 2

Mobile Suit Gundam: Federation Vs. Jion
Monkey Ball
Musapey's Choco Marker
Quiz K Tie Q Mode
Power Stone
Power Stone 2
Project Justice / Moero! Justice Gakuen

Radilgy
Senko no Ronde
Senko no Ronde New Version
Shakka to Tambourine
Shakka to Tambourine 2001
Shakka to Tambourine 2001 Power Up!
Shootout Pool
Shootout Pool Prize
Spawn
Spikers Battle
Sports Jam
Street Fighter Zero 3 Upper
Super Major League / World Series Baseball
The Maze Of The Kings
Touch De Zunou
Trigger Heart Exelica
Under Defeat
Virtua Athletics
Virtua Golf / Dynamic Golf
Virtua Tennis / Power Smash
Virtua Tennis 2 / Power Smash 2




Idą ploty, że zaraz po emulacji naomi ruszy emulacja atomiswave! :)
 
 
Aserot 
Support
Shiranui Whirlwind


PSN ID: Aserot
GamerTag: AserotPl
P2P Mode: Host & Client
Zagram w: kof 2k2, VF5 (ps3)
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lut 2006
Skąd: Silent Hill
Wysłany: 27-08-2008, 09:51   

No to będzie niezwykłe wzmocnienie dla sceny 2d już widzę te turki online w CvS2 i GG:AC.
_________________
Street Figher Alpha 3 Online Ranking Battle zapraszam do zabawy.
_________________________________________________________________________
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
[Honmaru.pl] Turniej Soul Calibur 4 Online (multi) - chętni?
Ogólnie o Rankingu - pomysły, spostrzeżenia itp.
Czy granie przez neta w tekkena3 przez emulator jest legalne
King of Fighters Neowave - emulacja
Nagrywanie walk, podstawowe operacje na plikach .avi
 
Udostępnij: Udostępnij na Facebook  Udostępnij na Sledziku  Udostępnij na Wykop  Udostępnij na Gadu Gadu Live  Udostępnij na Twitter
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group