Wysłany: 22-05-2006, 16:20 Nowe części Tekkena oraz innych bijatyk - emulacja
Nowe części Tekkena - emulacja
Jak wiadomo emulacja systemów nowszych niż Playstation idzie cały czas do przodu. Najlepszym i bezdyskusyjnie najbardziej zaawansowanym emulatorem konsoli PlayStation 2 jest PCSX2. Z pewnością w przyszłości będzie można odpalić i pograć w takie tytuły jak TTT, T5, SC3 itd. na domowym PC (oczywiście dysponując odpowienio mocnym kompem), a kto wie... może nawet online. Poczekamy sobie na to ładny kawał czasu ale kiedyś nastanie dzień, w którym zagramy turniej online w którąś z obecnie panujących bijatyk.
Daleka przyszłość czy nie, i tak warto przyjrzeć się temu zagadnieniu bliżej.
Orientacyjne wymagania sprzętowe, które powinno się spełniać aby zacząć zabawę w emulację systemu Playstation 2 to:
Po zastosowaniu patchy, dłuższym lub krótszym kombinowaniu z congfigiem, emulator PCX2 odpali w końcu niektóre tytuły.
Na pierwszy ogień idzie wyczekiwany przez większość osób:
Tekken Tag Tournament
Po spatchowaniu, brak intra, występują błędy graficzne m.in. ciągle widoczne czarne pionowe paski, artefakty w niektórych planszach. Tytuł mimo niedociągnięć jest grywalny.
Prędkość emulacji to ok. 10 fps na kompie z procesorem P4 ~2 GHz
Screeny:
Tekken 4, Tekken 5 & Soul Calibur 2
TK4, TK5 i SC2 nie są grywalne na emulatorze PCSX2. Gra zacina się przed wyświetleniem menu.
Standardowy patch nie pomaga.
To tyle odnośnie emulacji systemu Playstation 2 i kontynuacji gier, w które obecnie gramy turnieje online.
Większość informacji, które zawarłem powyżej pochodzi z serwisu PSEmu.pl i właśnie tam najlepiej szukać aktualnych wiadomości odnośnie emulacji PS2, ponieważ podane tutaj info może nie zgadzać się ze stanem obecnym.
--------------------------------------------
Największa nadzieja związana z turniejami online oraz samą emulacją jest w TTT w wersji automatowej. Poki co tytuł ten nie jest grywalny jednak na emulatorze Mame osiąga zdecydowanie największe prędkości:
Niestety sama rozgrywka nie jest możliwa:
Przy emulacji Playstation 2 potrzebne są bardzo mocne kompy, natomiast do odpalenia w przyzwoitych prędkościach (o ile pozwoli na to zaawansowanie emulatora) wersji automatowej TTT wystarczy już słabszy sprzęt.
Podsumowując uważam, że jeszcze sporo czasu minie zanim przerzucimy się na nowsze części kultowych bijatyk. Mimo wszystko z wersji na wersję kolejne emulatory czynią postępy i warto trzymać rękę na pulsie, gdyż nie wiadomo kiedy i czym zaskoczą nas autorzy tych aplikacji.
_________________ "Using no way as way, having no limitation as limitation" IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox Kaillera P2P Client
Ostatnio zmieniony przez Dumian 15-03-2009, 22:10, w całości zmieniany 6 razy
Bez konkretów, bo też tych konkretów nie ma. Odpalić to i owszem może by ci się udało, ale pograć to już całkiem inna bajka (nie bardzo miałbyś kim grać, bo modeli postaci nie widać). Ludzie, pogódźcie się z tym: NIE DA SIĘ GRAĆ W TAGA NA KOMPIE (przynajmniej na razie).
Wersja Arcade na MAME bez problemu osiąga pełną prędkość emulacji... "ale" niestety nie w pełni emulowane "części" tła zasłaniają cała arenę.
Natomiast wersja na PS2 jest póki co najsłabiej emulowanym TK szóstej generacji konsol. Występują w nim liczne błędy w grafice, a do tego prędkość jaką osiąga to ~35FPS.
Tekken 4 (pcsx2)
Tutaj już znakomicie, tytuł całkowicie grywalny, osiąga pełną prędkość (60FPS), niestety występują niewielkie opóźnienia dźwięku (które zapewne niedługo zostaną zniwelowane).
Tekken 5 (pcsx2)
Brak jakichkolwiek błędów w grafice, prędkość waha się między 40 a 50 FPS.
Powyższe info napisałem głownie na podstawie obejrzanych filmików na youtube i głównie użytkownika Pelozaki, który przetestował ww. tytuły na procesorze Core2Duo@3100Mhz. Tak więc podsumowując dobry procesor dwurdzeniowy zapewne będzie wystarczył do pełnej emulacji Tekkenów z PS2, która nastąpi lada dzień.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Wrz 2006 Skąd: 1 kreska zasięgu
Wysłany: 30-03-2008, 03:28
Przetestowałem przed chwilą plugin graficzny GSdx10, stworzony z myślą o Viście i DirectX 10.
Na razie tylko na Virtua Fighter 4 Evolution.
Grafika nawet po rozciągnięciu okna 640x480 na fullscreen (u mnie 1680x1050) prezentuje sie bardzo ładnie. Areny wyświetlają się poprawnie, nie to co przy ZeroGS Kosmos, że coś się źle załaduje i irytująco miga.
Jeśli interesują Was screeny w wysokiej rozdzielczości z PCSX2, to zapraszam na mojego chomika
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Wrz 2006 Skąd: 1 kreska zasięgu
Wysłany: 30-03-2008, 14:00
Action napisał/a:
W którymś z komentarzy do swoich filmików Pelozaki napisał co zrobić, aby się pozbyć tych pasków.
Dzięki, bo właśnie się zastanawiałem, po co jest opcja "Native" w pluginie, ale jej wcześniej sprawdziłem
Ojej... na nowszej wersji tego pluginu to chyba jednak nie działa, bo zrobiłem to co zalecił, ale porażka.
No, dobra... kwestia grzebania w pluginie - teraz mam 4 cienkie pionowe kreski: 2 po środku i 2 po prawej stronie, ale screena już nie rzucę, bo forum sie zapcha
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach