Odpowiedz do tematu
Długość gier
Autor Wiadomość
Dumian 
Administrator


PSN ID: DumianPL
Zagram w: Tekken 7 (PC, PS4), MKX (PC)
Steam ID: Dumian
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 20 Lut 2006
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-07-2011, 18:23   Długość gier

Z biegiem czasu widać, że tendencja długości gier jest raczej zniżkowa, obecnie gry są często bardziej intensywne i efektowne, najeżone oskryptowanymi akcjami, jednak przez to krótsze. Odpowiada wam taka formuła? Jeśli o mnie chodzi wolę jeśli gra jest krótka i intensywna, akcja prędko nabiera tempa, a fabuła rozwija się szybko wraz z rozgrywką. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że nie zdążymy się znudzić daną pozycją, a wrażenia będą intensywne, minus jest oczywisty, w przypadku gier dobrych zawsze chciałoby się więcej. Kiedyś myślałem zupełnie odwrotnie, tzn. im gra dłuższa tym lepsza (chociaż zdarzało się, że przez to nie kończyłem niektórych tytułów, też tak macie?), w końcu wykłada się na to kasę więc nie ma to tamto i zabawa te kilkanaście godzin trwać musi. Ostatnio zdecydowanie wolę zabierać się za tytuły krótsze, głównie z braku czasu i z tej perspektywy stopniowa tendencja obniżania czasu gier mi pasuje - oczywiście w granicach rozsądku (a ile to jest w granicach rozsądku, zależy chyba od każdego indywidualnie). Ciekawie wypada tutaj porównanie z filmami - bilet do kina czy płyta DVD też kosztują tyle samo niezależnie od długości, jednak przy ocenie obrazu w zasadzie czas trwania nie ma większego znaczenia, w grach jest to już często ważne kryterium.

Jak sprawdzić ile czasu zajmie przejście gry?
Czasami chciałoby się w coś zagrać, jednak nie mamy pewności czy starczy czasu lub czy chcemy zabierać się za daną grę ze względu na jej długość. Trafiłem na fajną stronę która przynosi odpowiedź na tego typu pytania, może komuś się przyda: http://howlongtobeat.com

W przypadku bijatyk sytuacja wygląda zupełnie inaczej z uwagi na nastawienie głównie na VS, tutaj czas rozgrywki, w przypadku dobrych tytułów, jest w zasadzie nieskończony, chyba, że chodzi o zaliczenie story każdą postacią, obczajenie move listy i odłożenie gry na półkę.
_________________
Tekken 7 na PC oficjalnie!
"Using no way as way, having no limitation as limitation"
IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox
Kaillera P2P Client
 
 
 
 
gascan 
Friend


GamerTag: gasc4n
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 13 Sty 2009
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 14-07-2011, 19:38   

Bijatyka też ma mieć długi czas gry masę opcji bonusów contentów do odblokowania, story, challenge conquesty itp inaczej będzie bieda sam versus oczywiscie styka hardcorowcą i prosom ale ja chcę tryby single.
[quote](Aha niewiem o czym ten temat bo nie czytam wypocin Dumiana dłuższych niż 2 linijki bo jak zauważyliście strasznie przynudza)
_________________
 
 
 
August 
Grand Master
King of Hell.



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Maj 2011
Skąd: Mysłowice-Wesoła
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 14-07-2011, 20:08   

hmn... z tego co wiem to bijatyki można grać bez końca bo ten rodzaj gry nie ma zakończenia...
gry na PSX kończyły się jakoś 4 godz po zakończeniu gry (jak się w nią grało pierwszy raz). w tyle ja przechodziłem Spyra, Crasche i Raymana 2. na ps2, najdłuższą grą jaką grałem było GTA: LCS. grałem to przez 35 godz. najkrótszą grą było Star wars: zemsta sithów. nią przeszyłem w 7 godz. Rayman evolution przeszyłem w 8 godz.
Nie wiem ile zwykle trwają gry na PS3,pecety i Xboxy
_________________

 
 
 
caradolph 
Swede-Russian Union



PSN ID: caradolph
P2P Mode: Host & Client
Zagram w: TTT2, GOW: Ascension, KOF XIII (okazyjnie)
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 14-07-2011, 21:58   

Rekord długości gier tutaj dzierżą głównie RPG. Jednym z głównym założeń serii Dragon Quest było umożliwienie jak najdłuższego grania w nią. Final Fantasy to średnio 30 godzin na jedną część ( może oprócz pierwszych części). Jak policzyłem swój czas przechodzenia FF XII na 100 % to wyszło mi 176 godzin z hakiem. Gry przygodowe też kiedyś były długie. Medievil np. był dla mnie grą for fun, która zabrała mi dosyć sporo czasu. Crash Bandicoot (byle który) na 100 % to też trochę roboty. Seria Jak and Daxter również nie należy do najkrótszych. Jak 3 pękł w moim przypadku w 10 godzin. Szczerze mówiąc nie wszystkie gry mają być długie. God of War jest mega power i co by tu jeszcze nie wymieniać, ale jest krótki (rekord speedrun: 2 godziny 16 minut). Nawet GTA nie należy do wybitnie długich serii gier (GTA III w 7 godzin na 100 %). Osobiście wolę długie gry.
_________________
"Brazuya would be godlike, imagine something like Kazuya with safe mid launcher and CH d/f+2, taunt, b+4, EWGF. This is it."
 
 
 
mg1987 
Support


Zagram w: Jestem otwarty na propozycje
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Wysłany: 14-07-2011, 22:11   

Dumian napisał/a:
nie kończyłem niektórych tytułów, też tak macie?

A żebyś wiedział, że tak.

Co do przemyśleń Dumiana - jak wiadomo duże rynki dyktują trendy. Na przykład, w takim USA znaczną częścią grających stanowią osoby pełnoletnie, z powodu pracy nie mają czasu grać, więc i gry dostosowują się do ich potrzeb - stają się krótkie ale intensywne.
Czasy kiedy grały tylko dzieci już dawno minęły - tamte dzieci które, dajmy na to, grały na Amidze w Mortal Kombat mają już pewnie swoje dzieci które łupią w MK9 na PS3/X360. :)
 
 
Komandos 
Grand Master



PSN ID: KomandosPL
GamerTag: KomanDooSan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Skąd: Amsterdam
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 14-07-2011, 23:44   

Za długie gry też nie są dobre, 30-40h to max dla mnie. W większości rpg'ów które trwają ponad 100h i tak 80% czasu gry spędza się na nabijaniu leveli.
_________________
 
 
 
!Dan! 
Grand Master



P2P Mode: Host & Client
Zagram w: JK3, Tekken 3, Tekken: Dark Resurrection, Quake 3: A.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2006
Skąd: Kraków ^^
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 15-07-2011, 04:15   

Osobiście wolę długie, wciągające i klimatyczne. Znów mogę powiedzieć jeden tytuł - Unreal 1 (długość gry nie ma w niektórych przypadkach związku z rozwojem dynamicznej akcji jak widać, choć logicznym jest, iż w którkich grach rozwinie się ona szybciej). Zawiodłem się bardzo na Unreal 2: The Awakening, bo pomimo, że mnie zachwycił grafiką to można go było przejść w jeden wieczór, podczas gdy w jego dziadka można było pograć kilkanaście razy dłużej (nie mówię tutaj o speedrunach opierających się na bugach, które nikomu nie przyszłyby do głowy, chociaż i tak rekord to parę godzin).
Dla mnie gra super-dynamiczna, przepiękna, naszpikowana różnymi różnościami - ale krótka, będzie zawsze grą "na odp. się".
Może jeszcze wspomnę o serii "Monster Hunter". Tam, aby dostać HR9, potrzebuje się jakieś... 250-300 godzin. Długie, wciągające i klimatyczne - dobre.
_________________

 
 
 
Aserot 
Support
Shiranui Whirlwind


PSN ID: Aserot
GamerTag: AserotPl
P2P Mode: Host & Client
Zagram w: kof 2k2, VF5 (ps3)
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lut 2006
Skąd: Silent Hill
Wysłany: 15-07-2011, 11:06   

Powiem tak długość gry wcale nie jest wyznacznikiem jej żywotność, a w samej branży potrzeba zarówno tych długich jak i szybkich gierek na odstresowanie. Na własnym przykładzie HoMM3 gdzie na przejście wszystkich kampanii spędziłem nie jedną nockę wcale nie jest lepszy od Solu Reaver'a którego przejdziesz w jeden dzionek. Są dla mnie tak samo dobre bo zawsze z przyjemnością do nich wracam.

A co do RPGów tutaj też wcale nie muszą być mega-długie jeśli chodzi o linie fabularną, ale dla tych którzy lubują się w tym gatunku powinny zawierać mnóstwo dodatkowych smaczków które to właśnie wydłużą czas gry.

Inna sprawa że dziś narobiło się nam tak zwanych achievement hunter'ów dla których najlepiej by gra była krótka i większość punkcików/trofeów dało się wykonać za pierwszym podejściem a potem gierka na półeczkę zapomnienia bo po co wracać jak już się ma 100 procent.
_________________
Street Figher Alpha 3 Online Ranking Battle zapraszam do zabawy.
_________________________________________________________________________
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.

 
 
 
Yamada 
Moderator
The Undying


GamerTag: YamadaPL
Zagram w: VF5: Final Showdown
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Mar 2006
Wysłany: 15-07-2011, 13:27   

Dobra gra - niech będzie jak najdłuższa;
Crap - niech się kończy jak najszybciej...

Aserot zauważył bardzo ważną rzecz, ze długość gry wcale nie jest wyznacznikiem jej żywotności. Takiego DMC niektórzy skończą i nara, a niektórzy będą żyłować dodatkowe godziny. Bayonetta z uwagi na to, ze sama w sobie jest dosyć prosta to jakieś 25h i calak (3 przejścia gry), ja natomiast spędziłem przy niej dziesiatki godzin żyłując ją do granic moich możliwości, a i tak jestem w nia słaby i zapowiada się na powrót do niej. Zywotności gier w których można żyłować skilla (Bayo, Vanquish, DMC, Ninja Gaiden itd) bądź mają multi nie da się zmierzyć wyznacznikiem "dlugości" gry.
_________________
 
 
 
KRELIAN 
Junior Admin


PSN ID: KrelianTK
Zagram w: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Lut 2006
Skąd: ta pewność?
Wysłany: 15-07-2011, 15:44   

Jak miałem 5 lat i grałem na Commodore to męczyłem dane tytuły milion razy przez długie miesiące, a teraz te same tytuły mają swoje speed runy na yt, które trwają .... 5 minut?

Nie przypominam sobie, żeby na Amidze czy później na PSX gry były dłuższe. Jedyne co się zmienia to nasze podejście (np. Uncharted 2 to przygodówka na około 10 h a mam w singlu nabite ponad 70), nasz skill (wiadomo) i oczywiście manipulacja mediów (bo ktoś kiedyś palnął że gry są krótsze i każdy się tego trzyma, a tak naprawdę chodzi o przesyt gatunkowy i wszystko przechodzi się szybciej, a nie odkrywa jak dawniej).

RPGi od zawsze to około 30-40 h fabularnie + drugie/trzecie tyle na resztę - tak jest do dziś. Podobnie z przygodówkami (15-20), platformówkami (ok. 10), grami logicznymi (im szybciej tym lepiej ;]) itp.

Co innego gry turniejowe/sieciowe (bijatyki, strategie, fpsy) - tutaj prędzej ktoś mógłby napisać, że np. kampania w singlu jest krótsza niż kiedyś ale cóż z tego skoro multi nadrabia kilkunastokrotnie.

Wniosek?

- obecne gry wcale nie są krótsze,
- kiedyś gry wcale nie były dłuższe.

Jeśli komuś mimo to wciąż za krótko to polecam zawsze granie od razu na Hard i koniecznie robienie trofeów (ale tylko tych fajnych) - wtedy nie będzie tego tematu, co najwyżej irytacja wydłużająca rozgrywkę.
_________________


https://www.change.org/p/...game-on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
 
 
 
Opyliusz 
Master



PSN ID: OpyliuszPL
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 15-07-2011, 17:18   

Ja w najkrótszą gierkę na Xboxie 360 grałem w taką jak Terminator Salvation. Nic specjalnego jest tylko 9 chapterów które można zrobić na luzie dla wymagającego gracza w 2h i achievementy na Xboxie łatwo wchodzą bo za każdy przechodzony chapter i za poziom trudności gry jak jest 11 achievementów to się nie dziwcie że tak szybko można było tą grę zrobić a z początku byłem tą grą zachwycony bo grafika i grywalność świetna ale długość gry to fatalne zaskoczenie.

A co do tych dłuższych gier to moim zdaniem najduższe jakie mogą być to oczywiście z gatunku RPGów.
_________________

 
 
Oscar 
Support
Thophy Hunter!


PSN ID: MrOscarPL
P2P Mode: Host & Client
Zagram w: Tekken Revolution
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Wrz 2008
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-07-2011, 11:09   

Ooo, jaki fajny temat. No więc, wg. mnie długie gry to: LOTR 3 Era, Fable TLC. W te grałem to moge się o nich wypowiedzieć troszkę. Spędziłem ponad 70h nad LOTRem, i nie miałem 100% gry. Masakra. Każdej postaci robiłem athelas, grzyby i te różne popierdółki, zdobyłem każdą skrzynkę z filmikami, z eq dla charów, i nie skuknęła setka - w %. Fable. Do tej pory staram się zdobyć najlepszy łuk w grze: Skorm Bow - wiem jak go zdobyć, ale nie wychodzi mi to. Na marginesie, krótkie gry też są spoko, choćby taki Crash. GOWy na ps2. Ta gra mogłaby trwać 100h. Majsterszytk gra. Szkoda że trójka jest only ps3.
_________________
NIE TŁUMACZ SIĘ ŻE DOSTAŁEŚ PO DUPIE!

 
 
 
mg1987 
Support


Zagram w: Jestem otwarty na propozycje
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Wysłany: 16-07-2011, 11:42   

Oscar, pozmieniaj fryzury/tatuaże/ciuchy, tak by charakter postaci był jak najniższy. Weź dwóch ochroniarzy - im więksi tym lepsi (ten z rodzinnego miasta bohatera i ten z obozu Dwóch Ostrzy powinni być dobrzy). Ofiarę złóż dopiero gdy zegar wskaże mniej więcej środek nocy. Powinno zadziałać, mi się udawało za każdym razem.
 
 
Oscar 
Support
Thophy Hunter!


PSN ID: MrOscarPL
P2P Mode: Host & Client
Zagram w: Tekken Revolution
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Wrz 2008
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-07-2011, 14:30   

@mg, lukaj to. I lecisz do końca tam jest też odp. na moje pytanie, niby.
_________________
NIE TŁUMACZ SIĘ ŻE DOSTAŁEŚ PO DUPIE!

 
 
 
mg1987 
Support


Zagram w: Jestem otwarty na propozycje
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Wysłany: 16-07-2011, 16:09   

Tak jak napisałem - środek nocy (dawno w to grałem, ale wskaźnik pór dnia gdzieś tam jest) i wtedy składasz ofiarę z dwóch ochroniarzy (największa szansa że przeżyją drogę). Zmiana wyglądu może pomóc, wyleczenie towarzyszy też.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
Tekken 5 DR nemożność oglądania Epilogue WTF?
Poszukuje kogos do pogrania w tk3 online. Steam id
Logowanie na stronie głównej - zarządzanie treścią
Sprzedam Nintendo 3DS Aqua Blue + 6gier ZESTAW Stan IDEALNY
Emulator gier - online (Online Game Emulator)
 
Udostępnij: Udostępnij na Facebook  Udostępnij na Sledziku  Udostępnij na Wykop  Udostępnij na Gadu Gadu Live  Udostępnij na Twitter
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group