Jin Kazama

Subforum przeznaczone do opisywania postaci z Tekkena 3.

Moderator: ModTeam

Awatar użytkownika
Lukas
Grand Master
Grand Master
Posty: 365
Rejestracja: 11-12-2006, 00:59
Lokalizacja: z dużego pokoju

Re: Jin Kazama

Post autor: Lukas »

Dziś rano po ponad godzinnej rzeźni w practisie (wreszcie) odkryłem Ameryke :p
Nie była to oczywiście jedyna godzina w practise, spędzona nad tym problemem xD
Do rzeczy:

THE WS+2 Z DASZA FAQ v1.0(finall)
Na samym wstępie chciałem tylko zaznaczyć:B~2.
Ten zapis jest moim zdaniem najodpowiedniejszy, ponieważ najczęściej mi wychodzi ws+2 z dasza, kiedy nacisnę najpierw cancel, i jeszcze podczas trzymania bardzo szybko nacisnę 2. Ludzie to robią też (z tego co wiem) naciskając: b+2.
Nie zajmuję się tutaj rozstrzyganiem która wersja jest tą właściwą.

Teraz, to już serio do rzeczy:

Podczas "podjazdu" dobrze jest zwrócic uwage na prawą nogę Janka (fachowo zwaną zakroczną), lub jak to niektórzy bokserzy określaja "tylnią" xD.
Jin wykonuje tą nogą coś, co z braku lepszego określenia można nazwać "szurnięciem".
I nie rozkładem dasza proponuję się zajmować, tylko rozłożeniem tego szurnięcia.
Podzieliłbym ten ruch na czworo:
A.start prostowania(noga na glebie)
B.pełen wyprost(noga na glebie)
C.start "podkurczu", czyli powiedzmy, że powrotu nogi z pełnego wyprostu (noga odrywa się od gleby)
D.noga nieruchoma(noga twardo na glebie)
Po C można jeszcze nacisnąc 2 i wtedy wyjdzie wgf, można też nacisnąć 4, wtedy wyjdzie hell ( o hellu zaraz).
Punkt C i D w moich rozważaniach odpada w przedbiegach, z racji tego, że na B~2 jest już wtedy za późno.
Okno na naciśnięcie B~2 znajduje się właściwie na punkcie B.
W praktyce jednak można je rozciągnąć w czasie:

Oś czasu:
]aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaAABccccccccccccccccccccccccccccddddddddddddddddd[
(Okienko znajduje się na dużych literach)
Literki nie oznaczają tu fps'ów, tylko raczej służą optycznemu przedstawieniu problemu.

Wynika z tego wszystkiego, że po B, podczas pierwszego C na osi czasu (czyli podczas pierwszej klatki animacji C) jest już za późno na B~2.
Pragnę jako ciekawostkę dodać do tego, ze jakby rozłożyć "szurnięcie" przy Jinowym hellu wykonanym jak najszybciej, tzn f,n,d,df+4,lub tzn kiedy nacisnać 4 podczas trwania A przed B to:
A.start prostowania
B.pełen wyprost
C.szarpnięcie nogi i podcięcie
Tutaj uwidacznia się sens wymianki pomiędzy ws+2 z dasza, a Jinowym hellem.
Animacje obu ciosów zaczynają się tak samo, czyli "szurnięciem", natomiast różnią się kontynacjami.
Jakby popatrzeć na animację hella, to teoretyzując okienko na naciśnięcie B~2 znajduje się
na pełnym wyprośćie nogi, tuż przed szarpnięciem.
Moim zdaniem najlepszy moment na naciśnięcie B~2, albo 4 znajduje się na B - najlepszy dlatego, że najmniej pewne dla przeciwnika jest to, co planujemy.

Można to też rozkminić na realizm:
Jeśli Janek szura nogą, to ma czas na naciśnięcie B~2 do puki ma noge na ziemi, jak oderwie
nogę, to nie ma się już jak zaprzeć, cały ruch ws+2 z dasza jest bardzo skoordynowany, ws+2 z dasza
jest jak podbródkowy, a żeby włożyć w to masę trzeba mieć obie nogi na ziemi.
Ja tak rozumiem Jina i mam nadzieję, że komuś pomogłem.
Mam też nadzieję, że ludzie przestaną robić ewgf z wavedasza (o zgrozo).




edit: Heniek też robi to szurnięcie, podczas którego jak się naciśnie b~2, to jest ws+2 z dasza

Heńkiem xD <twisted>

[ Komentarz dodany przez: SubZero: 06-07-2008, 09:13 ]
Ty to nie masz czego po nocach robić ? :szok: :P

edit(Lukas): zdaję sobie sprawę, że moje faqi są niedojebane, ale lepsze niedojebane faq, niż żadne xd

[ Komentarz dodany przez: SubZero: 06-07-2008, 14:37 ]
Mi tam bardziej chodzi nie o zawartość faqa tylko czas jego powstania :D

edit(Lukas): No - takie spamowanie w cudzych postach jest zajebiście "pr0"
Ostatnio zmieniony 06-07-2008, 18:45 przez Lukas, łącznie zmieniany 2 razy.
DirtyF
Beginner
Beginner
Posty: 26
Rejestracja: 09-06-2007, 20:02
Lokalizacja: Poznań

Re: Jin Kazama

Post autor: DirtyF »

Niech ktos napisze jak 3 plaskie sypnac^( nie mowcie ze nie wiecie) xDxD
Mnie nauczył 3 płaskich bartaaz :) więc umiem to zrobić tylko po d+3+4(oczywiście stojąc plecami do przeciwnika) w momencie końcowej fazy recoveru po wspomnianym d+3+4 wciskamy odwrotność 3 płaskich ,czyli f,b+2,1,2.Jeśli dobrze wszystko wykonamy z dobrym timingiem ujrzymy 3 płaskie\proste w foxie.

jeśli coś źle opisałem prosze o korektę kogoś bardziej zaawansowanego
sorki ale % robią swoje ,wczesna godzina bez snu też :) pzdr
Awatar użytkownika
bartaaz
Grand Master
Grand Master
Posty: 349
Rejestracja: 25-12-2007, 17:06
Lokalizacja: Szczecin
Ogrywam: Street Fighter 3rd strike
Kontakt:

Re: Jin Kazama

Post autor: bartaaz »

jednak mi jest łatwiej zrobić to po 1+4:)a co do foxów to lawem najłatwiej po d/b 2 sypnąć ws u,f 4 i dopiero po tym qcf1(sorks za off)
Awatar użytkownika
Lukas
Grand Master
Grand Master
Posty: 365
Rejestracja: 11-12-2006, 00:59
Lokalizacja: z dużego pokoju

Re: Jin Kazama

Post autor: Lukas »

Moje poprzednie faq może się wydawać trochę niejasne xD
Więc napisze konkretniej (ciągle przynudzam o ws+2 z dasza).

Najłatwiej się tego nauczyć wavedaszując, pozwalając żeby palec sam daszował, nie zastanawiać się nad prędkością/rytmem dasza, tylko wczuć się w rytm, jaki nadaje pięta z tyłu Janka.
Jakoś 1/4 klatki przed maksymalnym wysunięciem pięty znajduje się moment na naciśnięcie b~2.
Tak na oko, to trwa on jedną klatkę ( czyli 3/4 tej klatki przed maksymalnym wysunięciem - do 3/4 klatki, przedstawiającej wysunięcie) cały ruch nogi trwa jakieś 4 klatki(na oko), 2 klatka tego ruchu, to klatka z maksymalnym wysunięciem.
Dobrze to potem poćwiczyć bez wave dasha, jak się już ma swiadomość tej pięty w pamięci.
Potem w walce o tyle będziemy mieli łatwiej wave daszując ( 2-3 dasze przed ws+2 są chyba optymalną liczbą).
Jak się patrzy na przeciwnika, to ciężej się na pięcie skupić, więc trzeba ją poprostu czuć z pamięci (lol xD), stąd polecam najpierw pomęczyć to w practise do momentu, aż nie trzeba będzie patrzeć na tą pięte.

Dodam do tego gifa, nad którym spędziłem 3 h i który już właściwie chyba wyczerpuje cały temat:

Obrazek

U Heńka to wszystko wygląda oczywiście tak samo, tylko że to ma nikła skuteczność w walce - ale Heniek kapiący na ws+2 z dasza napewno wyglądałby ciekawie ^^.

Omg - ile ja razy użyłem słowa "pięta" w tym tekscie :O (użyłem aż 5 razy- 6, jeśli policzyć tą po "Omg")
Awatar użytkownika
szyper
Grand Master
Grand Master
Posty: 340
Rejestracja: 15-09-2007, 10:23

Re: Jin Kazama

Post autor: szyper »

H@H@H@H@H@H@, no nie mogę, leże.
Tak się rozpisali nad problemem "WS+2 z dasza"... H@H@H@H@H@H@H@
Awatar użytkownika
Lukas
Grand Master
Grand Master
Posty: 365
Rejestracja: 11-12-2006, 00:59
Lokalizacja: z dużego pokoju

Re: Jin Kazama

Post autor: Lukas »

Ale jeśli po przeczytaniu moich postów ktoś dalej nie będzie wiedział jak robic ws+2 z dasza, to wtedy dopiero będzie H@H@H@H@H@ xD
Awatar użytkownika
szyper
Grand Master
Grand Master
Posty: 340
Rejestracja: 15-09-2007, 10:23

Re: Jin Kazama

Post autor: szyper »

w sumie ta :)
Peter
Friend
Posty: 13
Rejestracja: 30-05-2007, 18:38

Re: Jin Kazama

Post autor: Peter »

Ja znam lepszego faqa donośnie ws2 z dasha: "ćwicz, ćwicz, ćwicz i kwicz" ;] Rozumiem że "teoria" w tekkenie jest dosyć ważna, ale ja bez takiej wnikliwej analizy umiem to coś ze skutecznością 90%. Mi się wydaje, że te Twoje wypociny i tak nikomu nie pomogą, gdyż ten odpowiedni moment do wykonania b~2 trzeba samemu wyczuć, a nie nauczyć się go z "książek", czy faqów...
Tak na oko, to trwa on jedną klatkę
To naprawde niezłe masz to oko. Jakby to trwało jedną klatkę to by nie było takie proste... Tam jest zdecydowanie więcej klatek na wciśniecie b~2, a ile to nie wiem bo nie mam woltomierza aby to zmierzyć :P

Na przyszłość: nie mów o klatkach jeśli ich nie sprawdziłeś (a tego się nie da sprawdzić, ale pewny jestem że iws2 nie jest jf), bo to śmiesznie brzmi jeśli mówisz o takiej jednostce czasu jak 1/4 klatki "na oko" :P
Awatar użytkownika
Action
Moderator
Posty: 2042
Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Jin Kazama

Post autor: Action »

wystarczy wlaczyc sobie tekkena w 10 fps:P
Awatar użytkownika
Dumian
Administrator
Posty: 2945
Rejestracja: 20-02-2006, 18:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ogrywam: Tekken 8 (DJ, Xiao), DOA5 i 6 (Jann Lee), VF (Jacky)
Kontakt:

Re: Jin Kazama

Post autor: Dumian »

Peter dobrze pisze, takich rzeczy jak ws2 z dasha czy nawet samego dasha albo elektrona nie uczy się z faqów tylko na practice. To są akcje, które najlepiej po prostu wyczuć i każdy może mieć na to jakiś swój sposób.
Nie wyobrażam sobie by podczas walki tak wnikliwie analizować Jina, żeby zauważyć kiedy pięta znajdzie się w odpowiednim położeniu na wciśnięcie b~2 :D
"Using no way as way, having no limitation as limitation"
IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox
Obrazek
Awatar użytkownika
KRELIAN
Junior Admin
Posty: 2343
Rejestracja: 23-02-2006, 17:37
Lokalizacja: ta pewność?
Ogrywam: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Kontakt:

Re: Jin Kazama

Post autor: KRELIAN »

Ciekawy wykład, nawet zostałem do końca. Poproszę o złoty środek na niewidzialną ścianę i 4 elektrony w vs w normalne postaci ;).
Obrazek

https://www.change.org/p/from-software- ... on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
Awatar użytkownika
bartaaz
Grand Master
Grand Master
Posty: 349
Rejestracja: 25-12-2007, 17:06
Lokalizacja: Szczecin
Ogrywam: Street Fighter 3rd strike
Kontakt:

Re: Jin Kazama

Post autor: bartaaz »

zaobserwowałem że tylko mała grupka graczy używa backdasha(narazie na serwach naliczyłem sie 3)który jest dostępny dla wszystkich postaci w grze i jest sporym ułatwieniem w walce(b~b~d~d/b...)Może on być kojarzony z jinem ale wszyscy go mają:)
Awatar użytkownika
Grievous
Beginner
Beginner
Posty: 5
Rejestracja: 25-08-2008, 10:02

Re: Jin Kazama

Post autor: Grievous »

Spróbujcie wklepać coś takiego:

WS+2, f, f~n~2, 1, 2, (2), 3, (4), 4, 3, 2, 1

Mało to przydatne bo jak przeciwnik odpowiednio zadziała (czyt. nie zadziała) to zabawa skończy się po 3 ciosach i kopniaku, ale wygląda to (przynajmniej dla mnie) prze-śmiesznie. Sami zobaczcie :)

http://pl.sevenload.com/filmy/xFul9SI-Tekken-Kombinacja
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
bartaaz
Grand Master
Grand Master
Posty: 349
Rejestracja: 25-12-2007, 17:06
Lokalizacja: Szczecin
Ogrywam: Street Fighter 3rd strike
Kontakt:

Re: Jin Kazama

Post autor: bartaaz »

słaba kombinacja bo można zrollować w 2 miejscach:)(a końcówki nie trzeba,wystarczy wcisnąć którąś z nóg...co zrobi nawet nawet każdy noob w chwili zagrożenia)
Awatar użytkownika
Dismaster
Grand Master
Grand Master
Posty: 353
Rejestracja: 15-04-2006, 23:39
Lokalizacja: Konstantynów łódzki

Re: Jin Kazama

Post autor: Dismaster »

Tak sobie wczoraj na practise siedzialem i naszla mnie taka mysl: Czy da sie zrobic 3x iws+2? powiem ze wygladalo to nawet na mozliwe w jakas nine czy jacka... sa jakies wiesci na ten tamat?
Before you see the light you must die...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tekken 3 Postacie”