Odpowiedz do tematu
Jin Kazama
Autor Wiadomość
Lukas 
Grand Master



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Gru 2006
Skąd: z dużego pokoju
Wysłany: 06-07-2008, 05:08   

Dziś rano po ponad godzinnej rzeźni w practisie (wreszcie) odkryłem Ameryke :p
Nie była to oczywiście jedyna godzina w practise, spędzona nad tym problemem xD
Do rzeczy:


Cytat:
THE WS+2 Z DASZA FAQ v1.0(finall)


Na samym wstępie chciałem tylko zaznaczyć:B~2.
Ten zapis jest moim zdaniem najodpowiedniejszy, ponieważ najczęściej mi wychodzi ws+2 z dasza, kiedy nacisnę najpierw cancel, i jeszcze podczas trzymania bardzo szybko nacisnę 2. Ludzie to robią też (z tego co wiem) naciskając: b+2.
Nie zajmuję się tutaj rozstrzyganiem która wersja jest tą właściwą.

Teraz, to już serio do rzeczy:

Podczas "podjazdu" dobrze jest zwrócic uwage na prawą nogę Janka (fachowo zwaną zakroczną), lub jak to niektórzy bokserzy określaja "tylnią" xD.
Jin wykonuje tą nogą coś, co z braku lepszego określenia można nazwać "szurnięciem".
I nie rozkładem dasza proponuję się zajmować, tylko rozłożeniem tego szurnięcia.
Podzieliłbym ten ruch na czworo:

Cytat:
A.start prostowania(noga na glebie)
B.pełen wyprost(noga na glebie)
C.start "podkurczu", czyli powiedzmy, że powrotu nogi z pełnego wyprostu (noga odrywa się od gleby)
D.noga nieruchoma(noga twardo na glebie)

Po C można jeszcze nacisnąc 2 i wtedy wyjdzie wgf, można też nacisnąć 4, wtedy wyjdzie hell ( o hellu zaraz).
Punkt C i D w moich rozważaniach odpada w przedbiegach, z racji tego, że na B~2 jest już wtedy za późno.
Okno na naciśnięcie B~2 znajduje się właściwie na punkcie B.
W praktyce jednak można je rozciągnąć w czasie:

Oś czasu:

Cytat:
]aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaAABccccccccccccccccccccccccccccddddddddddddddddd[

(Okienko znajduje się na dużych literach)
Literki nie oznaczają tu fps'ów, tylko raczej służą optycznemu przedstawieniu problemu.

Wynika z tego wszystkiego, że po B, podczas pierwszego C na osi czasu (czyli podczas pierwszej klatki animacji C) jest już za późno na B~2.
Pragnę jako ciekawostkę dodać do tego, ze jakby rozłożyć "szurnięcie" przy Jinowym hellu wykonanym jak najszybciej, tzn f,n,d,df+4,lub tzn kiedy nacisnać 4 podczas trwania A przed B to:

Cytat:
A.start prostowania
B.pełen wyprost
C.szarpnięcie nogi i podcięcie


Tutaj uwidacznia się sens wymianki pomiędzy ws+2 z dasza, a Jinowym hellem.
Animacje obu ciosów zaczynają się tak samo, czyli "szurnięciem", natomiast różnią się kontynacjami.
Jakby popatrzeć na animację hella, to teoretyzując okienko na naciśnięcie B~2 znajduje się
na pełnym wyprośćie nogi, tuż przed szarpnięciem.
Moim zdaniem najlepszy moment na naciśnięcie B~2, albo 4 znajduje się na B - najlepszy dlatego, że najmniej pewne dla przeciwnika jest to, co planujemy.

Można to też rozkminić na realizm:
Jeśli Janek szura nogą, to ma czas na naciśnięcie B~2 do puki ma noge na ziemi, jak oderwie
nogę, to nie ma się już jak zaprzeć, cały ruch ws+2 z dasza jest bardzo skoordynowany, ws+2 z dasza
jest jak podbródkowy, a żeby włożyć w to masę trzeba mieć obie nogi na ziemi.
Ja tak rozumiem Jina i mam nadzieję, że komuś pomogłem.
Mam też nadzieję, że ludzie przestaną robić ewgf z wavedasza (o zgrozo).




edit: Heniek też robi to szurnięcie, podczas którego jak się naciśnie b~2, to jest ws+2 z dasza

Heńkiem xD <twisted>

[ Komentarz dodany przez: SubZero: 06-07-2008, 09:13 ]
Ty to nie masz czego po nocach robić ? :szok: :P

edit(Lukas): zdaję sobie sprawę, że moje faqi są niedojebane, ale lepsze niedojebane faq, niż żadne xd

[ Komentarz dodany przez: SubZero: 06-07-2008, 14:37 ]
Mi tam bardziej chodzi nie o zawartość faqa tylko czas jego powstania :D

edit(Lukas): No - takie spamowanie w cudzych postach jest zajebiście "pr0"
Ostatnio zmieniony przez Lukas 06-07-2008, 18:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
DirtyF 
Beginner


Dołączył: 09 Cze 2007
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-07-2008, 07:46   

Cytat:
Niech ktos napisze jak 3 plaskie sypnac^( nie mowcie ze nie wiecie) xDxD
Mnie nauczył 3 płaskich bartaaz :) więc umiem to zrobić tylko po d+3+4(oczywiście stojąc plecami do przeciwnika) w momencie końcowej fazy recoveru po wspomnianym d+3+4 wciskamy odwrotność 3 płaskich ,czyli f,b+2,1,2.Jeśli dobrze wszystko wykonamy z dobrym timingiem ujrzymy 3 płaskie\proste w foxie.

jeśli coś źle opisałem prosze o korektę kogoś bardziej zaawansowanego
sorki ale % robią swoje ,wczesna godzina bez snu też :) pzdr
 
 
 
bartaaz 
Grand Master



PSN ID: brtz86
P2P Mode: Host & Client
Zagram w: Street Fighter 3rd strike
Dołączył: 25 Gru 2007
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-07-2008, 13:35   

jednak mi jest łatwiej zrobić to po 1+4:)a co do foxów to lawem najłatwiej po d/b 2 sypnąć ws u,f 4 i dopiero po tym qcf1(sorks za off)
 
 
 
Lukas 
Grand Master



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Gru 2006
Skąd: z dużego pokoju
Wysłany: 08-07-2008, 11:17   

Moje poprzednie faq może się wydawać trochę niejasne xD
Więc napisze konkretniej (ciągle przynudzam o ws+2 z dasza).

Najłatwiej się tego nauczyć wavedaszując, pozwalając żeby palec sam daszował, nie zastanawiać się nad prędkością/rytmem dasza, tylko wczuć się w rytm, jaki nadaje pięta z tyłu Janka.
Jakoś 1/4 klatki przed maksymalnym wysunięciem pięty znajduje się moment na naciśnięcie b~2.
Tak na oko, to trwa on jedną klatkę ( czyli 3/4 tej klatki przed maksymalnym wysunięciem - do 3/4 klatki, przedstawiającej wysunięcie) cały ruch nogi trwa jakieś 4 klatki(na oko), 2 klatka tego ruchu, to klatka z maksymalnym wysunięciem.
Dobrze to potem poćwiczyć bez wave dasha, jak się już ma swiadomość tej pięty w pamięci.
Potem w walce o tyle będziemy mieli łatwiej wave daszując ( 2-3 dasze przed ws+2 są chyba optymalną liczbą).
Jak się patrzy na przeciwnika, to ciężej się na pięcie skupić, więc trzeba ją poprostu czuć z pamięci (lol xD), stąd polecam najpierw pomęczyć to w practise do momentu, aż nie trzeba będzie patrzeć na tą pięte.

Dodam do tego gifa, nad którym spędziłem 3 h i który już właściwie chyba wyczerpuje cały temat:



U Heńka to wszystko wygląda oczywiście tak samo, tylko że to ma nikła skuteczność w walce - ale Heniek kapiący na ws+2 z dasza napewno wyglądałby ciekawie ^^.

Omg - ile ja razy użyłem słowa "pięta" w tym tekscie :O (użyłem aż 5 razy- 6, jeśli policzyć tą po "Omg")
 
 
 
szyper 
Grand Master



Dołączył: 15 Wrz 2007
Wysłany: 08-07-2008, 11:25   

H@H@H@H@H@H@, no nie mogę, leże.
Tak się rozpisali nad problemem "WS+2 z dasza"... H@H@H@H@H@H@H@
_________________
POZDRO&POCWICZ
 
 
Lukas 
Grand Master



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Gru 2006
Skąd: z dużego pokoju
Wysłany: 08-07-2008, 11:28   

Ale jeśli po przeczytaniu moich postów ktoś dalej nie będzie wiedział jak robic ws+2 z dasza, to wtedy dopiero będzie H@H@H@H@H@ xD
 
 
 
szyper 
Grand Master



Dołączył: 15 Wrz 2007
Wysłany: 17-07-2008, 19:04   

w sumie ta :)
_________________
POZDRO&POCWICZ
 
 
Peter 
Friend

Dołączył: 30 Maj 2007
Wysłany: 17-07-2008, 20:03   

Ja znam lepszego faqa donośnie ws2 z dasha: "ćwicz, ćwicz, ćwicz i kwicz" ;] Rozumiem że "teoria" w tekkenie jest dosyć ważna, ale ja bez takiej wnikliwej analizy umiem to coś ze skutecznością 90%. Mi się wydaje, że te Twoje wypociny i tak nikomu nie pomogą, gdyż ten odpowiedni moment do wykonania b~2 trzeba samemu wyczuć, a nie nauczyć się go z "książek", czy faqów...

Cytat:
Tak na oko, to trwa on jedną klatkę

To naprawde niezłe masz to oko. Jakby to trwało jedną klatkę to by nie było takie proste... Tam jest zdecydowanie więcej klatek na wciśniecie b~2, a ile to nie wiem bo nie mam woltomierza aby to zmierzyć :P

Na przyszłość: nie mów o klatkach jeśli ich nie sprawdziłeś (a tego się nie da sprawdzić, ale pewny jestem że iws2 nie jest jf), bo to śmiesznie brzmi jeśli mówisz o takiej jednostce czasu jak 1/4 klatki "na oko" :P
 
 
 
Action 
Moderator
Get serious!


PSN ID: ActionPL
GamerTag: ActionPL
Steam ID: ActionPL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-07-2008, 21:05   

wystarczy wlaczyc sobie tekkena w 10 fps:P
 
 
Dumian 
Administrator


PSN ID: DumianPL
Zagram w: Tekken 7 (PC, PS4), MKX (PC)
Steam ID: Dumian
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 20 Lut 2006
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17-07-2008, 21:40   

Peter dobrze pisze, takich rzeczy jak ws2 z dasha czy nawet samego dasha albo elektrona nie uczy się z faqów tylko na practice. To są akcje, które najlepiej po prostu wyczuć i każdy może mieć na to jakiś swój sposób.
Nie wyobrażam sobie by podczas walki tak wnikliwie analizować Jina, żeby zauważyć kiedy pięta znajdzie się w odpowiednim położeniu na wciśnięcie b~2 :D
_________________
Tekken 7 na PC oficjalnie!
"Using no way as way, having no limitation as limitation"
IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox
Kaillera P2P Client
 
 
 
 
KRELIAN 
Junior Admin


PSN ID: KrelianTK
Zagram w: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Lut 2006
Skąd: ta pewność?
Wysłany: 21-07-2008, 15:50   

Ciekawy wykład, nawet zostałem do końca. Poproszę o złoty środek na niewidzialną ścianę i 4 elektrony w vs w normalne postaci ;) .
_________________


https://www.change.org/p/...game-on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
 
 
 
bartaaz 
Grand Master



PSN ID: brtz86
P2P Mode: Host & Client
Zagram w: Street Fighter 3rd strike
Dołączył: 25 Gru 2007
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-08-2008, 23:08   

zaobserwowałem że tylko mała grupka graczy używa backdasha(narazie na serwach naliczyłem sie 3)który jest dostępny dla wszystkich postaci w grze i jest sporym ułatwieniem w walce(b~b~d~d/b...)Może on być kojarzony z jinem ale wszyscy go mają:)
 
 
 
Grievous 
Beginner



Dołączył: 25 Sie 2008
Wysłany: 25-08-2008, 10:46   

Spróbujcie wklepać coś takiego:

WS+2, f, f~n~2, 1, 2, (2), 3, (4), 4, 3, 2, 1

Mało to przydatne bo jak przeciwnik odpowiednio zadziała (czyt. nie zadziała) to zabawa skończy się po 3 ciosach i kopniaku, ale wygląda to (przynajmniej dla mnie) prze-śmiesznie. Sami zobaczcie :)

http://pl.sevenload.com/f...kken-Kombinacja
_________________

 
 
bartaaz 
Grand Master



PSN ID: brtz86
P2P Mode: Host & Client
Zagram w: Street Fighter 3rd strike
Dołączył: 25 Gru 2007
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-08-2008, 22:57   

słaba kombinacja bo można zrollować w 2 miejscach:)(a końcówki nie trzeba,wystarczy wcisnąć którąś z nóg...co zrobi nawet nawet każdy noob w chwili zagrożenia)
 
 
 
Dismaster 
Grand Master



Dołączył: 15 Kwi 2006
Skąd: Konstantynów łódzki
Wysłany: 19-01-2009, 10:15   

Tak sobie wczoraj na practise siedzialem i naszla mnie taka mysl: Czy da sie zrobic 3x iws+2? powiem ze wygladalo to nawet na mozliwe w jakas nine czy jacka... sa jakies wiesci na ten tamat?
_________________
Before you see the light you must die...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
Jin Kazama Cup
Jin Kazama Cup vol 2
Nintendo 64, Konsola Wszechczasów Czy Nic Nie Warta Historia
Nie chce grac na klawiaturzy, mam pada od PS
Junior's Ranking - skargi i zażalenia
 
Udostępnij: Udostępnij na Facebook  Udostępnij na Sledziku  Udostępnij na Wykop  Udostępnij na Gadu Gadu Live  Udostępnij na Twitter
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group