Paul Phoenix Noob Faq
Postać uważana za największego prostaka w Tekkenie. Trudno nie zgodzić się z tym stwierdzeniem. Paweł nie dość, że wygląda jak wieśniak to jeszcze nagradza wiejską i tanią grę. Wszystko jednak zależy od Gracza i nie trzeba ograniczać się do dwóch ciosów aby grać skutecznie Phoenixem. Jest to moim zdaniem postać tylko dla początkujących.
d,d/f,f+2 - deathfist. Najważnieszy cios wieśniaka. Jest to szybki, bezpieczny mid ze świetnym priorytetem. Powinno się go używać głównie z półdystansu lub w momencie gdy przeciwnik zada cios w powietrze. Ogolnie trzeba go odpalać rozsądnie i jak najszybciej - bez długich podjazdów. Ogromną wadą tego ciosu jest fakt, że można go bardzo łatwo ominąć sidestepem.
d+4,2 - najbardziej denerwująca kosa, w dodatku mega szybka. Jedyny ratunek przed tym ciosem to backdash i utrzymywanie dystansu. Tyle że wiejski głupek może ją wykonać również z podjazdu ( plus wymiana, bo midów z podjazdu też Paweł ma sporo). Podsumowując: tego ciosu się nie blokuje, go się przewiduje
. Fajnie, że przynajmniej da się to porządnie ukarać, zarówno po samej kosie jak i po łokciu.
f,d/f,f+1 - kolejne dobre zagranie. High z podjazdu, który na normal hicie juggluje a na ch daje gwarantowane u/f,n,4 (juggle za 80 dmg +). Początkującym szczególnie mogę polecić u/f,n,4,1,u/f+3,4
1,2 - standard. Seria głównie do karania małych opóźnień, bardzo przydatna również z bliska.
d+1 - bardzo ważny cios. Można tu dołożyć jeszcze jakieś ciosy, ale wg mnie najlepiej sprawdza się samo d+1. Świetnie zgarnia backrollujących i co najważniejsze jest to najlepszy cios na postacie leżące bądź siedzące (Edek, Panda, Gun-Jack, Boskon).
Od czasu do czasu można odpalic d+1,2 które jest gwarantem na ch.
f+1+2 - powolny ale przydatny mid. Zarówno na bloku jak i na hicie sprowadza przeciwnika do fc. Często Gracze w takich sytuacjach mashują wieć warto spróbować d/f+2 + juggle. Na ch po f+1+2 mamy świetną okazję do okizame.
qcb - sway. Ciekawa rzecz, urozmaicająca bardzo ubogi arsenał ciosów Buraka
. Ze sway'a można wyprowadzić:
2 - moim zdaniem najlepsza opcja. Szybki mid o dobrym zasięgu, po którym na ch mamy gwarantowane f,f+4
1 - kolejny mid, jugglujący na ch.
3,2,2_1 - wymiana którą widzi już średniej klasy Gracz. Zarówno 1 jak i 2 można opóźniać. Po 2 zawsze siedzi kosa-łokieć.
4 - niby zwykły bucior na high ale... Na ch gwarantowany jest deathfist! Naprawde piękny komplecik krojący aż 52 dmg
.
f,f+3,4 - sporadycznie warto zaryzykować. Zawsze gwarantowane po tych kopniakach jest d+1.
u/f+4_d/f+2 - standarowe wybitki. d/f+2 jest IMO lepsze bo bez jakichkolwiek kar na bloku za to u/f+4 ma lepszy zasięg i przydaje sie do karania lub przeskakiwania lowów.
ws+4 - najlepsza kara na lowy z małym opóźnieniem. W polu również przydatne ponieważ można wykonywać to z podjazdu (znacznie zwiększając zasięg):f,d/f,f,4.
f,f+4 - zagranie, który świetnie sprawdza się przeciwko słabym Graczom.Sprowadza do fc i moim zdaniem warto po tym ciosie (obojętnie - blok czy hit) odpalić ws+4. Należy pamiętać, że zagranie to można łatwo obejść.
Tyle. Nie ma się co oszukiwać - Phoenix to uboga postać, dobra dla osób, które dopiero zaczynają z Tekkenem (uboga nie znaczy słaba
). Reszta Graczy niech szuka innego zawodnika.