Odpowiedz do tematu
Official Street Fighter League
Autor Wiadomość
J.a.r.e.k. 
Master



P2P Mode: Host & Client
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-05-2013, 22:37   Official Street Fighter League



Panowie i ... Panowie!
Niniejszym zapraszam do dyskusji, której wielkim i szlachetnym potomkiem tudzież bękartem będzie zakazany owoc, który nieustannie krąży nam nad głową..!

WIELKA NIEKOŃCZĄCA SIĘ LIGA W WASZEGO ULUBIONEGO STREET FIGTHERA!!

Gorąco zachęcam wszystkich pomysłodawców i pomysłobiorców do wyplucia się w tym temacie. Niech wylądują tu plwociny wszystkich ideologicznych uniesień i pomysłów związanych z tym wielkim wyzwaniem wszystkich hardkorowych graczy!

Proponujcie, odrzucacajcie, ryjcie spostrzeżenia, niech zostanie po was ślad na kartach historii! Ukujmy wspólnie wielki monument przyszłości!

Zapraszam do kreowania pomysłu na wielką długoterminową ligę w tę chwalebną serię, która porusza nawet dwuwymiarowych umarlaków, a nas chwalebnych bohaterów stawia przeciwko sobie!

Niech będzie to kurhan waszych pomysłów, na którego grzbiecie wyrośnie wspaniałę wydarzenie.
Prowadźcie bohaterzy! Wytyczajcie szlaki waszych ścieżek!

A dla tych co nie zrozumieli tego JASNEGO przesłania: zapraszam do wypowiedzenia się w kwestii jak mogła by wyglądać liga w tę grę, może macie jakiś pomysł na nie oklepany, świeży system? coś co utrzyma w napięciu od początku do końca? Jeżeli nie nam, może ten temat przyda się przyszłym pokoleniom Honmaru, a może wręcz przeciwnie... kto wie?

Na początek proponuję ustalenie conajmniej 50 rang, które będą mogły zdobić plecy i sygnatury najlepszych! Serdecznie zapraszam forumowych gagatków, którzy zobowiązali się do pomocy w tym wspaniałym przedsięwzięciu : Dae Marcins Ha(m)n oraz Degenerat Krzysztof X. Panowie, oddaję wam głos.
Ostatnio zmieniony przez J.a.r.e.k. 19-05-2013, 18:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
wf6608 
Support


P2P Mode: Client only
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Cze 2009
Wysłany: 18-05-2013, 22:39   

Fajnie, fajnie, ale... którego Street Fightera? Jedynkę? Widzę, że na obrazku za Ryjem jest logo IV, ale...
 
 
 
J.a.r.e.k. 
Master



P2P Mode: Host & Client
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-05-2013, 22:42   

Brawo oto pierwszy nie anonimowy uczestnik naszej wspaniałęj zabawy!
Siwy wyjadacz Wf6608, nigdy nas nie opuszcza.

Przyjacielu, mówiąc seria SF myślałem (jak zawsze) bardziej globalnie. Liga powinna obejmować całą serię moim zdaniem, jeżeli chciałbyś zaproponować coś innego, nie krępuj siebie i innych! Pisz co uważasz, tutaj nie ma gotowego rozwiązania (czyt. świeżego) więc liczy się każde słowo... nawet wulgarne!
 
 
 
wf6608 
Support


P2P Mode: Client only
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Cze 2009
Wysłany: 18-05-2013, 22:53   

Jedna tabelka dla całej serii? Brzmi klawo, zawsze będzie można zagrać w coś dla odmiany w przerwach pomiędzy 3rd Strike'em :P
 
 
 
TeeVar 
Support


PSN ID: TeeVar
P2P Mode: Host & Client
Zagram w: all Capcom SNK MK
Steam ID: robmit
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Wysłany: 18-05-2013, 23:20   

1. Dlaczego akurat liga "pryszcza"?
2. Jezeli juz cos proponujesz to przynajmniej rzucil bys jakimis zalozeniami a nie wyslugiwal sie ludzi.
3. Jezeli ma to dzialac na zasadzie rankingu jak w MK to nic z tego nie bedzie.
4. I tak z tego nic nie bedzie bo do tego trzeba ludzi, ktorych nie ma i nie bedzie.
_________________
MK Ranking, Spar & On-line Tournaments - dostepny zawsze w godzinach 20-23, no prawie zawsze.
 
 
 
J.a.r.e.k. 
Master



P2P Mode: Host & Client
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-05-2013, 23:54   

Brawo dla TeeVara!

Oto kolejny leciwy forumowicz i towarzysz wielu starć!
Pozwolę sobie, mimo całego szacunku, odnieść się do powyższej kreatywnej wypowiedzi!

1) Dlaczego Liga SF? Otoż dlatego, że jest to tytuł w którego grało najwięcej graczy moim skromnym zdaniem i szansa na zebranie więcej niż 4 osób jest w tym wypadku o 1000% wieksza niż szansa na ponowne rozegranie turka World Heroes Perfect. I wkońcu po trzecie, ponieważ jedyna liga jaka ma szanse zaistnieć na tym forum (jedyna liga 2d) to właśnie w SF, a i być może da ona początek kolejnym, temu nie przeczę.

2) Oczywiście masz rację! Jeżelu już coś proponuję, nie omieszkam wyłożyć swoje założenia. "Najsampierw" chciałbym jednak poczuć zew odzewu, który mógłby mnie zmotywować, ot choćby skupienie wzroku, odrobieńki tik twarzy, mrugnięcie okiem - to wówczas da mi do myślenia. Mam wiele fajnych koncepcji, and soon they will be revealed!

3) Nie wiem czy i jak działał ranking MK, nie przyglądałem się szczerze mówiąc, pozostałem na etapie fascynacji samym pomysłem w tamtej kwestii ew podejściem tabelarycznym ale to mało ważne. Nie będę się wypowiadał w tej kwestii ponieważ ranking MK nie jest konkurencją do SF i odwrotnie tak jak obie gry względem siebie. Gdyby tego było mało, to dodam jeszcze, że w rankingu MK nie brałem udziału i to chyba zamyka temat tej gry, przy całym szacunku dla Mortalowych graczy.

4) Jak już pisałem, ten tytuł wygrzebuje ludzi spod ziemi. I jest to jedyny taki tytuł, wiele osób conajmniej nie zaprzeczy. Oczywiście są SNK, i może kiedyś zaistnieją, ale SF to jedyna na tyle obszerna saga z fabułą (a'la Marcins) która ma szanse pociągnąć te sanie. Można by tu polemizować jeszcze o SamuraiShodown, ale na tym forum ten tytuł tylko 4-ką stoi...
Jeżeli nie będzie ludzi, to trudno, będzie to smutne ale przynajmniej prawdziwe i sprawdzone. Temat jednak pozostanie i będzie służył pokoleniom, chociaż z kilkoma ciekawimi (w tym moimi) pomysłami, może jeszcze zatrząść fasadą tego forum, czuję to Teev, czuję to przez skórę!

Niech duch, wielkiego uczestnika i inżyniera sceny SF Honmaru, Tom-a 21 czuwa nad nami!

Shakunetsu Hadouken!
 
 
 
gascan 
Friend


GamerTag: gasc4n
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 13 Sty 2009
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 19-05-2013, 00:07   

na czym teraz sie gra online w sf?
_________________
 
 
 
TeeVar 
Support


PSN ID: TeeVar
P2P Mode: Host & Client
Zagram w: all Capcom SNK MK
Steam ID: robmit
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Wysłany: 19-05-2013, 00:12   

J.a.r.e.k. napisał/a:
ranking MK nie jest konkurencją do SF i odwrotnie


Nie chodzi o konkurencje a o aspekty techniczne: naliczanie punktow, terminowosc walk itd.

J.a.r.e.k. napisał/a:
Temat jednak pozostanie i będzie służył pokoleniom, chociaż z kilkoma ciekawimi (w tym moimi) pomysłami, może jeszcze zatrząść fasadą tego forum, czuję to Teev, czuję to przez skórę!


Ja nie czuje ale widze, ze nic z tego nie bedzie. Jednak wsparcie bedzie z mojej strony.
_________________
MK Ranking, Spar & On-line Tournaments - dostepny zawsze w godzinach 20-23, no prawie zawsze.
 
 
 
J.a.r.e.k. 
Master



P2P Mode: Host & Client
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-05-2013, 18:43   

Dzięki Teev za wsparcie i ogromny wkład pozytywnego myślenia w ten projekt! To się liczy.
Odpowiadając jeszcze na Twoje stwierdzenie: proszę nie kierujmy się schematem Mortalowym, niech to nie będzie żaden wzór, tym bardziej, jeśli tamten system upadł szybciej niż powstał. Jeżeli nie można opierać się na jakimś żywym rozwiązaniu, należy takowe stworzyć, to całkiem prosta i wbrew wszelkim pozorom łatwa do wprowadzenia zasada.


Ale ale...

Jakemż obiecał tako się stało. Drodzy bracia w walce, towarzysze broni, oto przedstawiam wam poniżej efekt moich osobistych wstępnych przemyśleń. Będę traktował ten temat jako mój publiczny brudnopis, taki (s)crap book.

Poniżej zamieszczam odręczną wizualizację mojej koncepcji tabelarycznego rozwiązania statystyk ligowich z krótkim opisem każdej karty. Jeżeli los tak będzie chciał, każdą zakłądkę będę rozwijał i idealizował.

Zapraszam do świata WIELKIEJ OFICJALNEJ LIGI STREET FIGHTER !

Na wstępie, krótkie wprowadzenie w schemat. Wszystkie poniższe widoki zakładają posiadanie, przez każdego z graczy ligowych, swoistego konta. Nie wnikam póki co w techniczne aspekty. Na konto składać się ma aktualny avatar, nazwa gracza, oraz kilka kluczowych statystyk. Jako przykład wpisałem tu Punkty Gracza (PP) oraz Punkty Walki (BP), a także aktualny Poziom gracza (Level) z paskiem postępu. To są oczywiście fikcyjne przykłady, wiadomo, nie mniej jednak mogą posłużyć jako baza, punkt odniesienia. Nie uwzględniłem jedynie tutaj posiadanej Rangi (Tytułu), ale to nie jest najważniejsze na starcie, nad konkretnym układem każdego elementu chętnie podebatuję przy kilku głębszych (oddechach) i wylanych fundamentach. Niemniej jednak tak przedstawia się każda graficzna reprezentacja gracza ligowego. To chyba tyle tytułem wstępu.

Przejdźmy do kart (historii!):

W skład kart wchodzą: Karta aktualnego rankingu ligowego (karta nota bene najważniejsza), Karta najbardziej popularnej (najczęściej wybieranej) postaci, Karta najpopularniejszej (najczęściej wybieranej) gry, Karta najlepszych perfekcjonistów, czyli graczy którzy mają najwięcej wygranych poprzez PERFECT, oraz równie ważna Karta rozkładu najbliższych rozgrywek. Poniżej omówie każdą z nich.

KARTA PIERWSZA: RANKING



Karta Ranking jest równocześcnie najważniejsza kartą, bo podsumowującą wszystko to po co każdy tu przyszedł. Czyli ogólny ranking graczy ligowych z dodatkowymi statami. Tak więc mamy tu kolejno: Dane graczy ( rozumiane jako wszystkie te statystyki, o których pisałem wyżej), Najczęścej wybierana postać, Najczęściej grana gra serii, Dane ostatniego pokonanego przeciwnika (coś dla smaku i upokorzenia coponiektórych), podsumowanie zwycięstw i porażek. Mam nadzieje, żę schemat jest czytelny i przejrzysty dla każdego. Bardzo mile widziane są wszelkie uwagi i propozycje, jak w każdej karcie, to jest po prostu moja wizja.

KARTA DRUGA: NAJPOPULARNIEJSZE POSTACI



Karta najpopularniejszych postaci to dla niektórych swoisty must-have. W przypadku ligi, każde statystyki mają swoje uzasadnienie. Wymieniam jedynie najważniejsze. Karta ta, zawierać w sobie będzie kolejno: dane postaci, liczbę jej popularności (ile razy została wybrana), dane gracza ligowego przez którego jest faworyzowana (najczęściej wybierana), Dane gry, w której jest najczęściej wybieraną postacią, oraz jej prywatne statystyki zwycięstw i porażek.

KARTA TRZECIA: NAJPOPULARNIEJSZA GRA SERII



Karta ta, przestawiać będzie ranking najpopularniejszej gry z serii ligowej. Jako, że seria Street Fighter wieloma tytułami może się pochwalić, tak i więc wielkim niedopuszczeniem było by nie zanotować pewnych statystyk wybieralności w tym temacie. Myślę, że znajdzie się paru statystycznych świrów, którzy będą zachwyceni tą koncepcją. Na tabelę składa się kolejno: Tytuł gry z serii, liczba walk rozegranych dotychczas w tę część, dane gracza przodującego w tym tytule (w kwestii czysto decyzyjnej, czyli po prostu wyboru tego tytułu, nie statystyk), najczęściej wybierana postać w tej grze, oraz liczba graczy ligowych, którzy dotychczas chociaż raz zagrali w ten tytuł. Jeżeli niektóre statystuki będą się powielały z sąsiednich tabel, to tylko i wyłącznie ze względów usability i czytelności.

KARTA CZWARTA: NAJLEPSZY PERFEKCJONISTA czyli lista kolekcjonerów PERFECTÓW



Karta, fakt, niecodzienna, lecz przez to tym bardziej mi się podoba. Jest to ranking graczy którzy mają na swoim koncie najwięcej wygranych poprzez PERFECT, czyli bez starty rąbka energii. Wprowadzenie takiej karty wymaga odrobinę więcej interakcji ze strony graczy ligowych w kwestii zarzadzania kontem, ale to jest temat dalszej dyskusji. Jest to moim zdaniem dosyć prestiżowa karta, uzupełniająca Kartę Ranking, a zarazem nieco konkurencyjna, gdyż statystyki ligowe a ranking perfectów to dwa różne aspekty, a co za tym idzie dwa miejsca w których można zaistnieć. To zarazem rozszerzenie funkcjonalności Ligi oraz ciekawe urozmaicenie dla kolekcjonerów wszelkich statystyk, oczywiście moim zdaniem. Każda z tych kart jest jak najbardziej dyskusyjna i ruchoma. To czysta teoria i moje pomysły.

KARTA PIĄTA: TERMINARZ ROZGRYWEK



Karta ostatnia. Paradoksalnie najważniejsza, gdyż trzymać ma w kupie wszystko co tu zgromadzone i zarządzać ligowymi sesjami. Tak to właśnie widzę. Na początek napiszę co wchodzi w skład, a więc kolejno: Dane graczy, którzy mają odbyć najbliższe walki (jaki jest koń - każdy widzi), data przeznaczona na rozgrywki (chodzi konkretnie o dzień), bajerancki licznik odliczający czas do rozgrywki (dla zapchania tabeli i wprowadzenia odrobiny dynamiki do strony). Otóż to, zadaniem tej karty ma być informowanie każdego kto tam zajrzy o zbliżających się terminach rozgrywek. Nie będę zagłębiał się na samym początku w techniczne szczegóły organizowania walk. Moja koncepcja jest jednak taka, aby zegar tykał nieubłaganie. I to hasło powinno wystarczyć. Na walkę powinien być przeznaczony jeden dzień, po upływie którego, wedle zasady że "zegar tyka dalej", dana walka przepada i na jej miejsce wchodzi kolejna, to jak winda w biurowcu które nie ma drzwi i się nie zatrzymuje, są takie, wsiadasz albo stoisz. Chodzi o zasadę, że to nie liga(system) ma się dostosować do graczy tylko odwrotnie. Tyle na ten temat bo każde z tych zagadnień nadaje się na osobny rozdział.

KARTA DODATKOWA: LOGI / HISTORIA

Celowo nie zamieszczałem tu żadnego zdjęcia, gdyż karta ta istnieje tylko i wyłącznie w mojej skromnej wyobraźni. Chodzi o kartę informującą o bieżących zajściach w lidze. Poprzez wydarzenia rozumiem, rozegrane walki (ich wynik oraz dane graczy), przepuszczone (nie odbyte) walki, awanse graczy w pozycji ligowej, etc etc wszlkie zmiany, o któych ktokolwiek mógłby chcieć się dowiedzieć. Temat do rozwinięcia.


To tyle z wstępnej informacji jak moim zdaniem powinno to wyglądać. Celowo nie porównywałem tego systemu do niczego innego, żeby zachować czysty umysł i niezachwiane pomysły. W tym jednak miejscu, wszelkie sugestie bardzo się przydadzą, chociażby po to, żeby ociosać ten kawał marmuru w jakimś dobrym kierunku. Odrzućmy na tę chwilę liczbę chętnych graczy i to czy wogóle będą, chodzi o doszlifowanie pewnego systemu, który jeśli nie nam, może przyda się potomnym (albo mnie w późniejszym czasie).

Acha i zaznaczam, że to wszystko o czym tutaj filozofuję, ma jak najbardziej uzasadnienie w praktyce i nie wypisałem ani jednej rzeczy, której nie można by zrealizować technicznie. To bardziej informacja dla tych z gatunku leniwych.

Następną rzeczą, jaką będę chciał wrzucić to lista rang, które można będzie osiągać podczas cyklu ligowego. Tutaj też chciałbym zaproponować coś nietuzinkowego. Pomysłów jest masa, trzeba tylko chcieć po nie sięgnąć, and soon they will be revealed

Zapraszam do dyskusji
Ostatnio zmieniony przez J.a.r.e.k. 19-05-2013, 19:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Chris 
Grand Master



PSN ID: NM_Chris_PL
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Skąd: Krakow
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 19-05-2013, 19:00   

a czy nie lepiej zamiast w niedzielę spamować tutaj, to już lepiej na dupie siedzieć i nic nie robić?
_________________

 
 
 
wf6608 
Support


P2P Mode: Client only
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Cze 2009
Wysłany: 19-05-2013, 19:57   

Spoko, teraz tylko znaleźć kogoś do napisania tego systemu :P . Poza tym, idea objęcia kolejnych "walek" terminami może nieco zniechęcać (trzymanie się terminów to pięta achillesowa niektórych Honmarowiczów :P ). Koncepcja "z windą" brzmi kusząco i sensownie, ale czy w rankingu nie chodzi właśnie o swoiste free-for-all, z kim uda nam się umówić - kiedy uda nam się umówić? Problem nabijania sobie rang na słabszych przeciwnikach rozwiązywał system "elo".
 
 
 
Chris 
Grand Master



PSN ID: NM_Chris_PL
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Skąd: Krakow
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 19-05-2013, 21:13   

WF, żeby tu nikogo nie zwodzić, jarek sam może napisać taki system, ale nie bez powodu zaczął temat tutaj. Jarek by chciał żeby taki ysstem istniał ale niechce mu się go robić. Łatwo jest kreślić plany i wysuwać pomysły, ale z icg urzeczywistnieniem już słabo bywa.
Jarek, weź sie za robote zamiast pisać kilometrowe posty teoretyzujące. Albo robisz to i docieramy system w praktyce, albo przestań bredzić i wyjdź z domu!!!
_________________

 
 
 
J.a.r.e.k. 
Master



P2P Mode: Host & Client
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-05-2013, 23:15   

@wf nie znam systemu elo, chętnie o nim posłucham.

W każdym bądź razie, sam mam problem z terminowością, jak wiesz. Projektując taki a nie inny system, chciałbym aby on żył przez cały czas. Czyli aby gracz, który zerknie na taką ligę miał wrażenie, że ona cały czas żyje. "Wiem, to są wielkie słowa, ale tak właśnie myślę". Oczywiście, że bez graczy nic nie ma prawa istnieć, ale niech ten system będzie trzymał pewne reguły i zasady za jaja.

Konkretnie chodzi mi o to aby również przyciągnąć świeżych graczy, młodszych, starszych. Łatwiej będzie im wskoczyć im w taki system / do takiej windy (specjalnie będę trzymał się tego przykładu bo obrazuje doskonale pewien sens), jak i wyskoczyć.
W rankingu i tak będą topami tylko najzatwardzialsi, czytaj. najbardziej aktywni gracze, jednak nie przez to, że grają po 20 walk dziennie bo na to im system nie pozwoli, ale właśnie za to, że są systematyczni (czyli mają poważne podejście do tematu) i odnoszą sukcesywnie coraz lepsze rezultaty, tym samym zostając na dłużej z nami, z honmaru, z czymkolwiek.
To nie może być system free 2 play, bo taki system już mielismy w sf ranking battle i nie sprawdził się bo zwyczajowo zabiła go zwykła ludzka ułomność, a tak, nawet jeżeli nie będziesz przykładowo brał udziału przez miesiąc w lidze, (czy wogóle), będziesz chcąc nei chcąc miał świadomość, że ona żyje i ma się sama dobrze (co innego jej wyniki). To jedyne rozwiązanie jakie przychodzi mi do głowy aby ogarnąć ludzi.
Pamiętaj jeszcze, że nikt tu nie będzie zmuszony do trzymania się terminów. Jeżeli Twoja walka z Teevarem nie dojdzie do skutku w wyznaczonym terminie po prostu czekasz na kolejną przypisaną Ci przez system. Nie piszę jeszcze konkretnego modelu ustalania walk oczywiście, ale o to mniej więcej chodzi. Być może gdzieś podświadomie sugerowałem się dobrze znaną opcją z online-u SSF4AE, gdzie w opcji oglądania replayow czeka się aż na pseudozegarze upłynie czas 10 sek. Mało w tym analogii ale być może był to zalążek koncepcji, oczywiście w szerszym tego złowa znaczeniu ;)

"Liga broni, liga radzi, liga nigdy Cię nie zdradzi" i niech to hasło będzie odzwierciedleniem tego systemu, który będzie miał pieczę nad graczami a nie odwrotnie bo jak wiemy człowiek bywa zawodny ;) .

@Krzysztof, albo niedziela Ci nie służy, albo codzienna praca wykańcza.
Po to założyłem ten temat, żeby tutaj doszlifować w teorii plan, według którego będziemy tę arkę budować. Jeżeli myślisz, że rzucę się na coś bez uprzedniego rekonesansu, to znaczy że masz mnie za słusznego szaleńca, ale tak nie będzie. Chętnie to napiszę, ale jeżeli mam to robić tylko dla siebie, oraz bez jakiegokolwiek dokładnego obgadania i wyłuskania to oczywiście nigdy tak się nie stanie. Co najwyżej posty pozostaną ku przestrodze potomnych. Póki co głośno myślę, a jedynym który cokolwiek jak narzie ma coś sensownego do powiedzenia jest wujek wf6608. Więc albo się włączasz w dyskusje albo idź oglądaj WWE, bo tu chodzi o konkretną rzecz dla konkretnych ludzi.
 
 
 
wf6608 
Support


P2P Mode: Client only
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Cze 2009
Wysłany: 20-05-2013, 10:52   

Właściwie to powinienem napisać "między innymi system Elo", gdyż chodziło mi głównie o zastosowany tam pomysł wyliczania punktów za zwycięstwo na podstawie różnicy punktów rankingówych zawodników - czyli zwycięstwo z jakimś koksem z pierwszych miejsc tabeli jest o wiele lepiej punktowane niż z kimś "z dolnej półki" - idea powszechnie stosowana w obecnych bitkach. Jeśli chodzi o sam system Elo, to na razie raczej odpada, bo kłóci się z pomysłem wbijania kolejnych rang, ponieważ tam każdy gracz zaczyna ranking ze stanem 1000 punktów i wraz z kolejnymi rozgrywkami ich ilość może się zmienić na wszystkie strony, wszak przegrane oznaczają spadki. Na systemie Elo oparty jest obecny system rankingowy Honmaru, spójrz na m.in Ranking UMK3.

I przekonałeś mnie do terminów - sam brałem udział w rankingu SFA3 i rozegrałem w nim... aż jedną walkę. Winda faktycznie mogła by zadziałać zachęcająco do podjęcia się kolejnych walk, m.in. rozwiązałaby problem pod tytułem "do kogo spamować o walkę", gdyż mamy już wyznaczoną osobę, no i tykający zegar faktycznie nadaje klimat ważnego wydarzenia ;) . Zresztą, doszedłem do wniosku, że jak ktoś będzie chciał zagrać z kimś innym to i tak nic mu nie stoi na przeszkodzie - można pokusić się o mały wałek, tzn. zagrać parę dni wcześniej i tylko wklepać wynik gdy już oficjalnie nadejdzie ich kolej.
 
 
 
J.a.r.e.k. 
Master



P2P Mode: Host & Client
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-05-2013, 11:40   

@wf dzięki za info, przyjrzę się temu systemowi, może można będzie coś dobrego z niego zaadoptować. Osobiście jeszcze nie ustosunkowuję się do systemu z opcją odejmowania punktów, przyjdzie na to czas. Nie mniej jednak Chris zaproponował dosyć ciekawe rozwiązanie z opcją "Happy Hour", oczywiście jak zawsze szerzej rozumianą. Chodziło by o to aby, w określonym przedziale czasu (czy to dzień, czy cały tydzień) Liczba punktów /exp za wygrane walki była zwielokrotniona. To też dobry wątek na przyciągnięcie do ligi (przynajmniej na dany tydzień ;) , kto przegapi, jego strata, można będzie go korzystnie przeskoczyć. Wpływu na rzetelność statystyk to raczej mieć nie będzie złego, a doda smaczku i pewnego rodzaju emocji. Eventy to moim zdaniem ważny element, winnym przypadku była by to po prostu kolejna nudna liga.

Wałek o którym piszesz jest jak najbardziej możliwy ale raczej chyba dla nikogo nie szkodliwy ;) Tak czy siak wynik będzie można dodać tylko i wyłącznie w danym wyznaczonym na walkę terminie, po upływie którego opcja już nie powinna być dostępna i walka zostanie uznana za olaną. Zresztą to luzuje trochę ramy systemu i pozwala tak naprawdę co poniektórym na ustawki w dogodniejszych dla nich terminach, oczywiście nie rekomendowałbym tej opcji publicznie ;) .

Niedługo wrzucę propozycje systemu rang, który chciałbym aby był rozbudowany również horyzontalnie, oraz zawierał tzw rangi tymczasowe / okazjonalne / unikatowe. itp. Każda sugestia jak zawsze pożądana. Pozdro!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
Street Fighter Historical League Archiwum
Street Fighter Historical League
Turniej Street Fighter Alpha 3 Online - Skargi,Zażalenia...
Sprzedam Street Fighter 15th Anniversary Collector's Edition
[SPRZEDAM] Mad Catz Fightstick PRO Street Fighter x Tekken
 
Udostępnij: Udostępnij na Facebook  Udostępnij na Sledziku  Udostępnij na Wykop  Udostępnij na Gadu Gadu Live  Udostępnij na Twitter
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group