Odpowiedz do tematu
Official Street Fighter League
Autor Wiadomość
Martins 
Grand Master
ShuraProPlayer



PSN ID: Marcepan24
P2P Mode: Client only
Zagram w: VF: FS, Mario Tennis, gry multi na PS3
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 20-05-2013, 13:37   

Nie przeczytałem jeszcze całego, zajebiście ciekawego postu Jarka, ale niedługo to zrobię. Na początek dałem plusa, bo po pobieżnym luknięciu na tabelki ze statsami muszę odwiedzić ubikację ze szczęścia.
_________________
Nie gram już w przygodówki Point and Click - proszę, męczcie mnie o spary.
 
 
 
Chris 
Grand Master



PSN ID: NM_Chris_PL
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Skąd: Krakow
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 20-05-2013, 16:30   

Jejku, co by sie stało jakby Martinis pracował w głównym urzędzie statystycznym...

Martins, Nowy Sącz 2009
_________________

 
 
 
Martins 
Grand Master
ShuraProPlayer



PSN ID: Marcepan24
P2P Mode: Client only
Zagram w: VF: FS, Mario Tennis, gry multi na PS3
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 20-05-2013, 18:56   

Haha, no niestety wspomniane statsy musiałyby obejmować jedynie interesujące mnie tematy. Mam (delikatnie mówiąc) gdzieś średnie roczne spożycie majonezu przez jednego mieszkańca Polandii lub procentowy podział rynku producentów srajtaśmy. Tylko konkretne rzeczy panowie, tylko konkrety...



Co da samego pomysłu Jarosława, to bardzo dobrze, że na pierwszy ogień poszedł temat najważniejszy, czyli forma rozgrywek, terminy ustalane na rozegranie pojedynków itp itd. Jestem zdania, że dyscyplina w takich zawodach wyrażona poprzez regulamin musi funkcjonować, ale oczywiście musi też w jakiś sposób koegzystować z praktycznym podejściem do sprawy. Z tym od dawien dawna były problemy i jest to najtrudniejszy temat do przeskoczenia. Rozumiem, że system ma opierać się na tym, iż gra sobie randomowy chłopek w lidze, dobrze się bawi, terminów swoich walk dotrzymuje. Nagle spotyka go życiowe nieszczęście w postaci zakucia w łańcuchy przez osobę, w której nieszczęśliwie się zauroczył i nie ma go parę lat. Po tym czasie stwierdza, że gehennę czas zakończyć i pograł by w co. Wraca na Honmaru, a tutaj okazuje się, że liga, dzięki której kiedyś był szczęśliwym obywatelem internetu, żyje i funkcjonuje nadal!!!. Jego życiowy błąd, kaprys czy głupota nie wpłynęły na los innych chętnych do rywalizacji. Przyznam, iż to brzmi naprawdę pięknie. Ale jest (co najmniej) jedno "ale". Takich chłopków nie może być zbyt wielu, gdyż jeśli ich liczba przekroczy pewien dopuszczalny limit, owe rozgrywki i tak nie przetrwają. Jeśli fajni ludzie będą posiadać wyznaczone terminy spotkań ze straceńcami, których aktualnie nigdzie nie ma, to nie mając z kim rywalizować skończą jak ich przypadkowi kaci. Mamy jakiś plan awaryjny na tę ewentualność (to pytanie kieruję do całego świata por supuesto)???
_________________
Nie gram już w przygodówki Point and Click - proszę, męczcie mnie o spary.
 
 
 
J.a.r.e.k. 
Master



P2P Mode: Host & Client
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-05-2013, 20:47   

Witamy kolejnego siwobrodego forumowicza Marcina!

Zanim zabiorę się za pyszną kolację, spieszę by uspokoić Twoje stargane nerwy.
Nasuwa mi się jedno z rozwiązań wypadku o którym uraczyłeś nam napisać. Otóż jako pomysł wysuwam następującą opcję. System będzie w miarę rozwoju sytuacji korygował ustawki przeciwników dobierając przciwko sobie tych którzy są w pewien sposób terminowi, aktywni etc. Jeżeli np. w wyznaczonym dniu, Twój przecinik się nie stawi, a ty zasygnalizujesz systemowi że chciałeś podjąć wyzwanie, w takim wypadku odnotowana zostanie jego nieobcność i po powiedzmy 3 takich akcjach, system już was nie dobierze, to w pewien sposób można przyrównać do wyszukiwarki połączeń w SSF4 online, oczywiście w ogólnym tego słowa znaczeniu. Można to rozwiązać na dwa sposoby. Albo w dzień ustawki obaj gracze przed rozegraniem walki zgłaszają swoją gotowość w systemie i dopiero wówczas mogą rozegrać pojedynek (kontrowersyjne) albo po prostu po walce do której nie doszło z powodu Twojego przeciwnika, Ty sygnalizujesz systemowi fakt że jednak bardzo chciałeś rozegrać walkę, a w przypadku kiedy przeciwnik nie zrobi tego samego, zostaje odnotowana jego nieobecność. I właśnie na podstawie tych statystyk za 3 razem system już dwa razy się zastanowi zanim was postawi naprzeciwko sobie, chyba że Twój przeciwnik nadrobi aktywność i "wróci do gry", wowczas wszystko wróci do porządku poprzedniego. Jeżeli jednak Twoj przeciwnik zasygnalizuje systemowi tego samego dnia, że jednak chciał również walczyć, wówczas sytuacja jest anulowana bez żadnych kar czy usniesień. Myślę, że to dosyć sprawiedliwe jak na system.

Napiszcie co o Tym myslicie, jest to jakaś droga tak mi się wydaje. Cały czas należy jednak pamiętać żeby ograniczyć interakcje gracza z systemem do niezbędnego minimum, ale zawsze tego niezbędnego. Żeby skomplikowaniem nie zabił na samym wejściu.
 
 
 
Martins 
Grand Master
ShuraProPlayer



PSN ID: Marcepan24
P2P Mode: Client only
Zagram w: VF: FS, Mario Tennis, gry multi na PS3
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 21-05-2013, 14:26   

To co przytoczyłeś powyżej sugeruje, że w planach masz bardziej ranking, aniżeli ligę. Zakładam, że rozumiesz delikatną różnicę miedzy tymi dwoma typami rywalizacji. Osobiście nigdy nie byłem fanem rankingu w stylu MK, gdyż uważam jego dobrowolność i brak konkretnych terminów za przyczynę jego zgonu. Za mało emocji wzbudzał po prostu.

Co do wspomnianego wcześniej systemu "ELO", to jako uczestnik rankingu MK, sam zbytnio go nie pojmowałem i wątpliwości miało też kilka innych osób. Pomimo tego, paradoksalnie, wydawał się być skuteczny. W kwestii tego, że wyżej było wspomniane, aby system był jak najbardziej przejrzysty i nie ingerował zbytnio w żywot gracza, to raczej nie jest właściwa droga do ostatecznego sukcesu.

Jeszcze jedna myśl przyszła mi do głowy. W jaki sposób będziemy dobierać gry do rywalizacji. Czy będzie jakaś rotacja czy wszystko naraz? Skoro można grać w SF to może dołożyć i resztę stuffu do stawki?
_________________
Nie gram już w przygodówki Point and Click - proszę, męczcie mnie o spary.
 
 
 
J.a.r.e.k. 
Master



P2P Mode: Host & Client
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-05-2013, 08:33   

Hmm, drogi Marcinie, statystyczny erekcjonerze, niech no się zastanowię...

Tak jak napisał nasz sympatyczny sympatyk wf6608 niejaki enigmatyczny system 'elo ziomboj' obejmował również punkty ujemne, co jak słusznie zauważył wu-ef, konfliktowało by z systemem zdobywania rang, chyba żeby założyć, iż można je będzie tak łatwo stracić jak i zdobyć, ale to trochę dziwne, chociaż chętnie o tym podyskutuję. Z drugiej strony to tyczyło by się bardziej wersji,w której system rang byłby bardzo liniowy, jednodrabinkowy. Ja natomiast mam w planie zaproponować bardziej złożony system rang, których zadaniem nie będzie tylko odzwierciedlanie aktualnego stanu punkotów/ exp/ levelu gracza ale i różnych etapów z jego ligowego życia. Krótki przykład: aktualna Twoja ranga to taka która obrazuje to co sumarycznie robisz w lidze w danym momencie najlepiej, rozumiesz nie ma jednej drabinki po której wsyszcy się wspinają. Równie dobrze możesz miec rangę pochodzącą z głownej gałęzi rang ligowych (bo tka oczywiście będzie i to będzie największa gałaź) np. Promising Adept, jak np rangę z innej gałęzi obrazującą aktualnie to, że jesteś zajebistym perfekcjonistą, You Can't Touch Me, albo maniakiem SFA3 - Alpha 3 Frenzy, itd itp, dynamika rang powinna nieco ożywić dodatkowo życie ligowe. Oczywiście głowna gąłąź jest najważniejsza i najwyższa ale nie najszersza. Jeżeli brzmi to jeszcze tajemniczo to tylko dlatego, że dopiero objawię konkrety w tym temacie w niedługim czasie.
Nie wuklucza to jednak tego, że dodatkowo można posiadać także inną range (rangi) tzw unikatowe, okazjonalne, eventowe, czyli nagrody za konkretne osiągnięcia w konkretnym terminie. Celem tego wszystkiego jest to, aby ktoś kto zerknie na tabelkę ligową widział jasno i wyraźnie kto jaką range posiada, kto jest zasłużonym weternem akto wymaitaczem eventów.

Kolejna sprawa to bardzo poważna zagwozdka. To kwestia systemu dobierania gier dla przeciwników. Pojawia się tu pewien poważny problem, gdyż nie wiadomo, czy system powinien dobierac również gry przeciwnikom, którzy przecież specjalizują się w konkretnych częściach serii. Z kolei pozostawienei ich samym sobie tylko z wyznaczonymi terminami rozgrywek, prowdadzi do konfliktów, w których jeden gracz będzie chciał grać w to a drugi w tamto. I to własnie w tym temacie bardzo pożądane są wypowiedzi. Można to zrealizować w sposób, w który przy przystępowaniu do ligi, gracz okresla / ustawia priorytety dla wszystkich części serii które biorą udział w lidze w kolejności od najbardziej ulubionej do najmniej, według których system będzie "starał się" dopasować również gry. Piszę starał się, bo w rzeczywistości i tak może to wyglądać różnie, czasem trzeba będzie zagrać w sf2, zamiast sf3. To duża zagwozdka i wymaga rozkładu na czynniki pierwsze, żeby nie zrobić wtopy, która położy cały pomysł.

Wracając do definicji ligi oraz rankingu, myślę że masz dużo racji. Najprawdopodobniej nie do końca rozróżniam oba systemy, lecz także próbuję stworzyć chyba własnie coś na wzór hybrydy. Padła również propozycja aby co jakiś czas, pierwsza np. 10 tka z rankingu ligowego brała udział w jakimś turnieju o zdobycie / utrzymanie tytułu mistrza. Co Wy o tym myślcie. Pomysłodawca jest Krzysztof Ventura. Być może własnie na tym polega liga. Może w tym temacie wypowie się największy fan Bartaaza, tzn Bartheza i ogólnie całej francuskiej piłki nożnej - Marcinek. :cwaniak:

W żaden sposób nie chcę mieszać żadnych serii gier, bo to kompletnie nie o to chodzi. Ja chciałbym stworzyć system, który później można będzie zaadpoptowac przez ochotników do Tworzenia własnych lig / rankingów dla swoich serii np Official MK League, Hardcore World Heroes Perfec Ultimate League, czy w końcu Maniac KOF League. To mają być serie, sagi etc. z własnymi dedykowanymi stronami, oczywiście każdy kto będzie miał konto w systemie, będzie mógł brać udział w każde z lig z osobnymi statytystykami. Oczywiście można będzie Tworzyć hybrydy, mutanty, ale nie z taką intencją to wymyślam. Just clean and pure shiny series.

Pozdrawiam i zapraszam do wąskiego kręgu zainteresowanych !
 
 
 
bartaaz 
Grand Master



PSN ID: brtz86
P2P Mode: Host & Client
Zagram w: Street Fighter 3rd strike
Dołączył: 25 Gru 2007
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22-05-2013, 09:27   

Ja za. W 2, A3 i 3rd. Najchętniej żeby w dłuższym okresie czasu weryfikować moją zdolność przeciskania się przez spam bumerangów i ognistych kulek.
_________________
SHUN GOKU SATSU A.K.A RAGING DEMON
 
 
 
J.a.r.e.k. 
Master



P2P Mode: Host & Client
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-05-2013, 11:15   

Witamy naszego przyjaciela rodziny Bartaaza !

Wracając jednak do tematu. Wydaje mi się iż wymyśliłem jeden całkiem dobry wariant na rozwiązanie problemu dobierania gier do walk. Jeżeli w naszym mega bajeranckim systemie zostanie utworzona liga w więcej niż jedną grę, czyli tak jak zakładałem od początku - serię, wówczas przed przystąpieniem do tejże ligi, gracz będzie mógł ustawić priorytety dla gier w których przyjdzie mu staczać krwawe jatki. Priorytety od najwyższej / ulubionej/ tej w której czuje się lepszy, do najniższej, tej której wolałby unikać (a której najprawdopodobniej i tak nie uniknie w zupełności).

Wówczas, w przypadku wyznaczonego terminu dla dwóch graczy, system dobierze grę w zależności od ustawionych przez nich obojga priorytetów a także z uwzględnieniem różnych innych statystyk, np. gier w jakie ostatnio grali, gier w które mieli zagrać ale nie zagrali bo jeden nie dotrzymał terminu, etc. System powinien w pewien sposób uczyć się dobierania gier w zależności od zachowania, rozwoju ligowego gracza.

Jeżeli gracz nie zdefiniuje swoich priorytetów, system przyjmie że każdą część kocha równie mocno jak swoją matkę. Oczywiście przy takim założeniu będzie można zmienić priorytety w dowolnym momencie. Trzeba by tu zwrócić uwagę na to aby nie można było za bardzo manipulować ustawkami poprzez jakąś żonglerkę priorytetami, system musi być na to odporny i np. uwzględniać zmiany dopiero po upływie określonego okresu czasu, lub czegoś innego.

Przychodzi mi jeszcze na myśl możliwość zmiany gry przez obu graczy, w przypadku wybrania tytułu przez jednego i potwierdzenia tego wyboru przez drugiego, jeżeli dobór systemu by im nie pasował. Wówczas po obustronnej zgodzie, system akceptuje grę i zapamiętuje ich wybór aby w przyszłości dodać go do czynników decydujących o wyborze kolejnej gry dla nich. Wybór taki mógłby być albo dokonany tylko i wyłącznie w dzień rozegrania walki, bądź też w dowolne dni PRZED nastaniem tego sądnego dnia, w którym to już żadna zmiana nie mogła by zostać dokonana. Kwestia do wyboru i obgadania.

Jeżeli ktoś miałby jakieś inne rozwiązanie, proszę bardzo. Nie wiem czy to jest do końca dobre ale widać światło w tunelu. System miał być zaprojektowany by docelowo obsługiwać wiele gier, więc jest to kluczowa sprawa.

Mały up:
----------
Będzie możliwość przypięcia sobie odjechanych ligowych statów pod sygnaturę forumową, tak jak to ma miejce w przypadku ps3/xb.
 
 
 
Aserot 
Support
Shiranui Whirlwind


PSN ID: Aserot
GamerTag: AserotPl
P2P Mode: Host & Client
Zagram w: kof 2k2, VF5 (ps3)
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lut 2006
Skąd: Silent Hill
Wysłany: 23-05-2013, 19:44   

Założenie ciekawe i mimo że słabo u mnie z frekwencją ostatnim czasy. To trzymam kciuki, a i chętnie osobiście przetestuje :D .
_________________
Street Figher Alpha 3 Online Ranking Battle zapraszam do zabawy.
_________________________________________________________________________
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.

 
 
 
mg1987 
Support


Zagram w: Jestem otwarty na propozycje
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Wysłany: 24-05-2013, 01:03   

O lol, Jarku, pewnie sam się zdrowo uśmiejesz, ale pewien konkretny ktoś zgłosił następujące posty do administracji:
https://www.honmaru.pl/fo...p?p=79364#79364
https://www.honmaru.pl/fo...p?p=79380#79380
Właśnie usuwam te zgłoszenia (bo sens zgłoszenia tych postów jest dla mnie niezrozumiały). Przy okazji - czekam na nasze kolejne sparry w MB, jak tylko będę miał trochę czasu - pewnie w okolicach Bożego Ciała i później.
 
 
J.a.r.e.k. 
Master



P2P Mode: Host & Client
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-05-2013, 08:31   

@Aserot, trzymam za słowo, dostaniesz zaproszenie w pierwszej kolejności.

@Michale, mój przyjacielu. Nie za bardzo rozumiem o co chodzi z tymi zgłoszeniami. Czy to znaczy, że ktoś próbował donieść na mnie? Poprosze jedynie o nazwisko delikwenta ;) .

Rozmawiając już na poważnie, to temat założyłem tylko i wyłącznie dla sympatyków (moich i pomysłu), z akcentem na siebie samego. Jeżeli komuś się nie podoba, to gorąco zapraszam do nie czytania. Nie po to się tu produkuję, żeby potem to wszystko, o zgrozo, usunięto. Wychodzi na to, że będę musiał robić kopię lokalną tych treści w celach bezpieczeństwa :) .

Również czekam na nasze zawzięte wariacje w Melty Blood!
 
 
 
Chris 
Grand Master



PSN ID: NM_Chris_PL
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Skąd: Krakow
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 24-05-2013, 11:19   

ukrzyżować delikwenta!
_________________

 
 
 
KRELIAN 
Junior Admin


PSN ID: KrelianTK
Zagram w: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Lut 2006
Skąd: ta pewność?
Wysłany: 24-05-2013, 14:55   

Brak terminów zawsze niszczył zapał graczy po ok 2 tyg. do miesiąca czasu w dowolną grę. Jeśli już robić kilka lig jednocześnie to może po prostu przygotować jedną szumnie zapowiadaną ligę SF, rozbić to na poszczególne tytuły i narzucić graczom odpowiednią ilość wymaganych pojedynków w miesiącu, z zastrzeżeniem że każdy musi zagrać z graczem X również wymaganą minimalną ilość razy. Tym samym jedyny możliwy sposób dla 'boosterów' zmotywuje innych do gry, a jednocześnie nie dopuści do sytuacji, że ktoś całkowicie oleje ligę.

Poprzedni system znany z T3 czy MK nie był zły, ale graczom będącym niżej odbierał zajawkę na grę. Jeśli przy powyższym ktoś również ją straci to nie jest brany pod uwagę np w zestawieniu miesięcznym. Punktację przy takim ustawieniu pozostawiłbym bez zmian bo to również eliminuje boostowanie. Po np. 3 miesiącach można by zrobić podsumowanie ogólne zliczając wszystkie tytuły i jechać z kolejną ligą - ot takie tam przemyślenia na szybko.
_________________


https://www.change.org/p/...game-on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
 
 
 
mg1987 
Support


Zagram w: Jestem otwarty na propozycje
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Wysłany: 24-05-2013, 18:57   

Chris, łap swój egzemplarz Malleus Maleficarum. Urządzimy sobie polowanie! Już grzeję stos.
 
 
Chris 
Grand Master



PSN ID: NM_Chris_PL
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Skąd: Krakow
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 24-05-2013, 21:09   

Znajdziemy tego hejtera, który chciał jarkowi temat usunąć!
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
Street Fighter Historical League Archiwum
Street Fighter Historical League
Turniej Street Fighter Alpha 3 Online - Skargi,Zażalenia...
Sprzedam Street Fighter 15th Anniversary Collector's Edition
[SPRZEDAM] Mad Catz Fightstick PRO Street Fighter x Tekken
 
Udostępnij: Udostępnij na Facebook  Udostępnij na Sledziku  Udostępnij na Wykop  Udostępnij na Gadu Gadu Live  Udostępnij na Twitter
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group