Eddy Gordo & Christie Monteiro ver. 1.0 Blaugrana

Długo oczekiwana kontynuacja kultowego Tekken Tag Tournament

Moderatorzy: caradolph, ModTeam

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
blaugrana20
Grand Master
Grand Master
Posty: 543
Rejestracja: 30-11-2009, 05:43
Ogrywam: TTT 2
Kontakt:

Eddy Gordo & Christie Monteiro ver. 1.0 Blaugrana

Post autor: blaugrana20 »

[color=green]Eddy Gordo & Christie Monteiro 1.1[/color]


Zanim zaczniemy kilka ciekawostek o Caposach :)

- Eddy Gordo został dodany do gry Tekken3 w roku 1997 ( automaty ) 1998 ( konsola)

- Od samego początku stylem Capoeira miała posługiwać sie żeńska postać , lecz możliwości technologiczne uniemożliwiły Namco stworzenie takiej postaci

- Gordo w jezyku Portugalskim ( ojczysty język Eddego ) oznacza " tłuszcz"

- Ruchy Eddego Gordo , Tigera i Chrystie nagrano podczas sesji motion capture mistrza Mestre Marcelo Caveirinha

- Niewszystkie ruchy pochodza ze stylu capoeira , część pochodzi z gimnastyki



Do historii Eddego Gordo odsyłam an Tekkenwiki Polska -----> http://pl.tekkenpolska.wikia.com/wiki/Eddy_Gordo




Caposy są postaciami mid-low , których największą siłą leżą w setupach , posiadają w swoim arsenale zgadywanki 50/50 dla przeciwnika
jak i mocną ścianę oraz juggle ( po których też można doprowadzić do sytuacji 50/50 ale o tym potem ). Słabościa caposów jest karanie w stójce , a dobrą sprawę do -15fr mamy tylko 1,2 na-10 fr oraz f+2,1 od -12fr , ich 1+2 ( można karać tym od -10fr) ma bardzo słaby zasięg i przeważnie drugi hit nie trafia przeciwnika co zostawia nas w bardzo niefortunnym położeniu , można to używać tylko gdy jesteśmy pewni , żę po zablokowaniu przeciwnik jest wystarczająco blisko wtedy mamy 36 dmg za darmo w innych sytuacjach lepiej karać zwykłym 1,2 .Jeszcze jedna wada caposy nie posiadają sidewalka :(

Caposy posiadają 2 postawy RLX ( d+3+4) oraz HSp (f+1+2 ) mixowanie tymi postawami oraz poznanie ciosów po których można wejść w owe postawy to podstawa w grze caposami .Jak i w RLX tak i w HSP można wykonać ss a HSP ma dodatkowo zejście do niższej wersji przez wciśnięcie d , umożliwia nam to uniknięcie ciosów midowych które ominą postawe

Caposy to postacie tak znienawidzone przez wielu , wiekszość graczy kojarzy gracza caposem za nobba czy jest w tym prawda ? W moim mniemaniu nie ma , bo by grać dobrze caposem trzeba naprawdę poświecić im czasu , bo na trochu wyższym poziomie ograni przeciwnicy dadzą nam w kośc i to szybko.

1.Karanie

i10 - 1,2 - zabiera ok 28 dmg

i10- 1,3 - -11 na bloku z czego jak wciśniem 1,3~d wejdziemy do rlx i mamy -10 , jak nie wciśniemy nic wchodzimy do hsp , dobre Nc podstawa do mieszania w postawach zwłaszcza gdy trafia

i12- f+2,1 - są to pierwsze hit z combinacji f+2,1,3 z czego całość wchodzi tylko na NCc i daje wallsplata ,na bloku całość ma - 14 więc używać od swięta w w całośći

i12- 1+2 - -2 na bloku po wciśnięciu ~d przechodzimy do rlx , po wciśnięciu 3 do hsp można tym mieszać, nie używać 1+2~3 ma na bloku starte -23

i13- d/f+1,1 - Nc ma tylko -4 , drugi hit na high można sie schylić , popierwszym hicie dajemy ~f i wchodzimy do hsp ,można tym robić fajne zamieszanie , dobry cios pod rzut rodeo (hcf+1+2)

i13- ss+3+4 - wybitka z której możemy kontynuować zaprogramowane combo lub zrobić juggla , w zależności czy trafi jeden hit czy dwa na bloku ma od -12 do -18 przy jednym trafieniu

i14 - d/f+2 - łokieć nie parowalny, niestety tylko na ch daje juggla , na normal hicie mamy gwarantowane qcf+3 , - 10 na bloku

i16 - d/f+3+4 - wreszcie wybitka dość dobry dmg po niej jest wrzuca z bliska na ściane i jest wybitka tagowaną lecz nie ma róży bez kolców na bloku -23 więc tylko jak jest pewność to używać

-19 qcf+3 - -12 na bloku niesamowite właściwości przenikające i ogromny zasięg


Karanie z Ws

i13 - ws+1,3 w sumie nic więcej nie potrzeba już tu pisac wybitka która pozostawia nas w rlx jedno z lepszych narzędzi w zestawie dla caposów z ws

i15 - ws+2 na ch daje juggla lepiej używać opcji powyżej

i19 ws+3 ten sam cios co qcf+3 i te same właściwości


2. Narzedzia

b+1,4 - to jest cios masakra , jak 4 wejdzie mamy combo za 115 dmg bez ściany można mixować z b+1,4,3
lub b+1,4,3,3+4 lub przechodzic do hsp po b+1,4~b i tu mamy +1 fr na bloku po tym przejściu

d/f+2 - jeden znajlepszych ataków caposów , choć jego prędkość to 14 fr i tak z niego czyni główna oś ataku , -10~-9 na bloku plus lekki pushback sprawia iż większość nie potrafi tego zagrania skarać , na normal hicie mamy gwarantowane f,f,~qcf+3 na ch full combo , podnosi rollujących z ziemi

f,f,f+3 - przechodzi nad highami i niektórymi midami , zostawia Nas w rlx , by wykonywać je szybko trzeba nauczyć sie iwr co jest podstawą do użyteczności tego ciosy , trwa on 33 fr i ma -24 na bloku lecz jeśli bo zrobieniu tego na blok nie dostaniemy ch nikt nie może tego fajnie skarać nadużywać

qcf+3_ws+3- -12 na bloku , trwa 19 cudowny cios do karania whiffów , niesamowity zasięg i możliwości "crushujące" (lubi przebijać się przez ciosy ) cios można łaczyć z BD i cancelować do ws

b+2 - trwa 22fr i ma tylko -6 na bloku do tego robi ss w prawo i omijac ciosy , przy ścianie daje nam dyuuże możliwości do mix-up na ziemi także nadużywac

d~3,3 - lepsza wersja b+3,3 trwa 20 klatek i ma -14 na bloku , żadko wykonywany cios przez graczy co daje możliwości zaskoczenia , jak siądzie mamy full combo po tym

ss+4 - dwu hitowy cios na low trwa 21 fr i ma -3 na bloku , umożliwia przejście do hsp przez przytrzymanie ~b lub dokończeniu przez dociśniecie 3 ( czego nie polecam bo zostaniecie w sytuacji gdzie oddacie pole przeciwnikowi na atak )

d+3~4- mało widoczny low tra 20 fr i ma -13 , można denerwować tym przeciwnika w T6 był nieparowalny niestety jak zwykle namco musi coś zepsuć i teraz można parować

RLX ( Negativa: relax ) d+3+4

postawa która pod nogami przeciwnika robi sieczke z mózgu a pod scianą stan zawałowy , przeciwnik musi zgadywac 50/50 i z każdej opcji jest duzy dmg

Rlx 4~3 podcinka na low bardzo cieżka do skontrowania , tra 15 fr i ma -1 na bloku , drugi hit można parować

Rlx 3~4 wymianka z 4~3 , wybitka także trwa 15 fr lecz ma minus -24 na bloku dlatego gracze żadko używają tej opcji wiekszośc podetnie bo przy bloku ma wieksze szanse , że straci mniej energi daje full combo


Rlx 2,3 - Nc zaczynające sie od lowa i dające możliwosci mieszania w postawach tra 16 fr i ma -11 na bloku


Hsp f+1+2

Hsp 2,4 -mid low po którym po wciśnieciu ~b dalej jesteśmy w Hsp można mieszać dobre w mix-upach zaczynając od rlx

Hsp f+1 tra 20 fr i ma 0 na bloku potrafi zrobić zamieszanie także stosować jako element zaskoczenia

Hsp 3+4 - hehe rzucik i do tgo niewyrywalny


Ciosy Bądujące

u+1+2
ch u/f+3
b+1,4
hsp f+3 ( pod ścianą)
3~4,3+4
3+4,3
f+3
u/f+3
hsp,1
rlx,2,4

Tagowalne wybitki

d/f+3+4
ws+1,3
qcf+3_ws+3
b+3,3
d+3~3
d/b+2,3
hsp,d+3+4
rlx,2,3
rlx,3~4
d/f+1+2 (tagowalny rzut )

Rzuty

warte napisania jest rzut chrystie 2+4 po którym mamy gwarantowane d+4

hcf+1+2 ( rodeo) najmocniejszy rzut naduzywać

d/f+1+2 gdyżmożna tagować po nim


Juggle

http://www.tekkenzaibatsu.com/forums/sh … genumber=1 tu macie wszystkie możliwe tańce w powietrzu

https://www.youtube.com/watch?v=prLEoxSU4Ws



Chcą grać caposami musisz wiedzieć jedno , spotkasz się z wieloma oburzeniami iż tylko nooby używają takiej postaci ( dlatego iż wielu ludzi nie wie jak sie na nie gra ) . Jest to postac low-mid pokująca co też wiele osób wyzywa i odmawia pojedynków . Siła caposów sa ich mix-up i element zaskoczenia , nikt nie wie dokładnie co zrobi capos , by nimi grac na wyższym poziomie trzeba poświęcic im dużo czasu , choć nie maja w arsenale szybki wybitek ( prócz z ws ) można nimi grać z każdym ale jest jeden zawodnik który niszczy gre caposów ... Bruce i jego b+2 wbija sie w każdą postawe nawet w rlx jak nic nie robisz , bardzo latwo dostajemy Ch , przy tej postaci bardzożadko powinniśmy używać postaw tu bedzie nudna walka z wyszarpywaniem energi Brucowi .

Caposy jeszcze mają jedna zalete w TTT2 maja jeden z najlepszy backdashy w grze ( za to najgorszy ss) to tez trzeba wykorzystywać do karania whiff lub robienie bd w celu zrobienia małego miejsca na iwr+3


[color=green]Anty- CHREDDY czyli jak przerwać taniec :)[/color]

Zacznijmy od tego czego ludzie boją się grając przeciwko caposom , podstawą obaw są mix-upy oraz b+1,4 zacznijmy od b+1,4

1. b+1,4 -na bloku ma -18 fr na hicie -7 lecz jest to nieprzydatne wogóle , gdyż każdy gracz capo wykorzystuje b+1,4 do złapania na hita . Gdy zb+1,4 ta 4 siada mamy NC w postaci podcinki (3+4) i nie można tego blokować ani stepować wtedyco jest pocieszające w tej akcji ,że bardzoi mało capo graczy widzie ,że 4 siadło i docisnie 3+4 przeważnie by nie bać się kary ,że ktoś zablokuje 3+4 dajązamiast 3+4 samo 3 ( mid) lub przechodzą do Hsp poprzez b+1,4~b co już jest dla nas korzystne :) opiszę opcje i co można robić po nich i czego się spodziewać

- b+1,4,3: -13 na bloku na hicie +2 najczęściej używana opcja , jak dostaniecie ją na Ch to dalsza cześć 3+4 jest gwarantowana,jak przeciwdziałać gdy dostaniecie b+1,4,3 stoicie i blokujecie :) gdy uda się wam zablokować b+1,4,3 robicie od razu 1,2 i przerywacie wszystko dalsze czyli 3+4. Po b+1,4,3 gracdze caposami lubią robić rzut d/f+1+2 (wyrwanie 1+2)

-b+1,4,3,3+4 : tutaj na końcu tej kombinacji jest 2-hitówka jak zablokujecie całą 2-hitówke macie -14 jak pierwszy cios macie -22 dla Was :) jak przeciwdziałac to zależy od tego czy zablokujecie 3 z tej kombinacji , jak uda się ją zablokowaćod razu robicie 1,2 ewentualnie ss co lepsze zostawiam już to Wam . Lecz jeżeli dostaniecie 3 z tej kombinacji stoicie i blokujecie nie ma sensu kombinować bo możecie zgarnąć 3+4 co nie jest za miłe gdyż znajdziecie się w dośc niekomfortowej sytuacji ( leżycie na ziemi na brzuchu głową do przeciwnika )

-b+1,4~b ( HSp): tutaj po przejściu w postawe capo ma +1fr , tutaj sytuacja jest bardziej skomplikowana bo gracz caposami może zrobić rzut niewyrywalny (Hsp 3+4) zrobić Hsp 4 które jest homingiem i wchodzi od 10~13 fr ( czesto używane pod ścianą ponieważ wbija na ścianę) , może zrobic Hsp b+3 po którym jak trafi ma na hicie +7 i jesteście w zgadywance 50/50 podcinka lub wybitka
Co zrobic w sumie tu jest duży problem bo jest wiele opcji u caposów , najlepsza opcja jest lekki Bd i blokowanie , Bd po to by rzut nie sięgnął a reszta już zależna jest od Twojej rekacji, a jak nie masz reakcji i na to jest sposób potem go opiszę :)

Teraz NAJWAŻNIEJSZE bywogóle nie dopuścić do tych opcji powyżej opisanych i by wykluczyć b+1,4 z gry przeciwnika jak mix-up wystarczy zrobic ..... :P .... po przyjęciu b+1 SS stepniecie 4 i nie musicie sie już martwić jak capo zatańczy a jak szybko zareagujecie macie juggle nawet tutaj filmiki jak radzić sobie z b+1,4 oraz b+1,4,3,3+4 :)
Part 1

https://www.youtube.com/watch?v=0g5WD97zPJ0

Part 2

https://www.youtube.com/watch?v=Q70a-X1pq6Y

Dobra no to już zapobiegliśmy b+1,4 i jego mix-up czego się możemy jeszcze obawić:

ss+3 - cios dzięki któremu caposy zmiejszają dystans między przeciwnikiem po zrobieniu ss+3~d jest on pod waszymi nogami w pozycji Rlx z czym to się wiąże wiecie 50/50 a pod ścianą zrobi rlx 4 bo jest szybkie wy pewnie widząc capo pod waszymi nogami kucniecie by Was nie podciął a On wbije Was na ściane 4 , więc co zrobicie widząc ss+3 musicie zrobić zwykłe d+4 by wytracić capo z postawy i to wszystko po samym ss+3 capo ma aż -37 fr :P


-ss+4 no tu capo ma na hicie +8 fr więc jak dostajecie nie róbcie nic bo po tym może zrobić d/f+2 i na 90% dostaniecie an CH wybitke , tu trzeba obserwować bo przeciwnik może wykorzystać waszą reakcje na ss+4 jak bedziecie chcieli coś robić od razu po dostaniu ss+4 może od razu zrobić b+1,4 i w większości przypadków wejdzie na Ch ci bedzie wiązało się ze stratą Waszą ok 100-136 dmg więc tu lepiej zobaczyć co gracz capo robi po ss+4 i wtedy przeciwdziałać niż od razu pchać sie z łapami :)

Co dalej słynne postawy , musicie zrozumieć ,że capo wybijacie z każdej postawy poprzez zwykłe d+4 i w tejn sposób minimalizujecie ryzyko ,że capo dojdzie w postawach do 50/50 , po drugie każda postać w grze ma kombinacje które podnaszą capo do góry z postaw i umożliwia juggle :) więc możecie ich postawy wykorzystać dla siebie

Tu linki do filmów jak grać na capo

https://www.youtube.com/watch?v=h83qxMjC58E


https://www.youtube.com/watch?v=M0gQUWR ... &t=2h52m9s

Dalsza częśc nastąpi w razie czego pytać :)
Ostatnio zmieniony 16-06-2014, 10:16 przez blaugrana20, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
Dumian
Administrator
Posty: 2944
Rejestracja: 20-02-2006, 18:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ogrywam: Tekken 7 (DJ, Xiao), DOA5 i 6 (Jann Lee), VF (Jacky)
Kontakt:

Re: Eddy Gordo & Christie Monteiro ver. 1.0 Blaugrana

Post autor: Dumian »

Świetny poradnik, dzięki za wrzucenie, dodałem info na głównej :)
"Using no way as way, having no limitation as limitation"
IE nadaje się do neta jak klawa do Tekkena, nie zwlekaj - Firefox
Obrazek
Awatar użytkownika
blaugrana20
Grand Master
Grand Master
Posty: 543
Rejestracja: 30-11-2009, 05:43
Ogrywam: TTT 2
Kontakt:

Re: Eddy Gordo & Christie Monteiro ver. 1.0 Blaugrana

Post autor: blaugrana20 »

ver. 1.1 myślę ze pojawi się do tygodnia :)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
K'
Support
Posty: 805
Rejestracja: 19-09-2006, 13:34
Kontakt:

Re: Eddy Gordo & Christie Monteiro ver. 1.0 Blaugrana

Post autor: K' »

Świetny poradnik :) Jeszcze przydałby się dodatkowy "jak na nie grać" :hyhy:
Awatar użytkownika
blaugrana20
Grand Master
Grand Master
Posty: 543
Rejestracja: 30-11-2009, 05:43
Ogrywam: TTT 2
Kontakt:

Re: Eddy Gordo & Christie Monteiro ver. 1.0 Blaugrana

Post autor: blaugrana20 »

Właśnie to też ma się znaleźć w wersji 1.1 :)

[ Dodano: 16-06-2014, 14:10 ]
Ver 1.1 dodana a w niej poradnik jak grac przeciwko caposom :)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tekken Tag Tournament 2”