Melty Blood
: 23-09-2006, 23:32
Melty Blood jest grą typu Doujin Fighting Game (czyli w skrócie gra produkowana przez fanów amatorów).
Niech nie zwiedzie was jednak to, bo gra dorównuje swoim poziomem profesjonalnym tytułom takim jak:
Guilty Gear czy tez serii Street Fighter i jest uważana za najlepszą pozycje jaka kiedykolwiek powstała w swoim gatunku (Doujin Games)
Gra oparta jest na wizualnej noweli w stylu anime pt. Tsukihime. Większość z nas jednak kojarzyć ją będzie z anime: Shingetsutan Tsukihime.
Dla tych, którzy nie oglądali serii powiem, że akcja obraca się głównie wokół młodego chłopca o imieniu Shiki Tohno, który po powrocie do zdrowia z wypadku odkrywa, że potrafi dostrzec zwykle niewidzialne "linie życia"(które przynoszą śmierć po zerwaniu)
Dzięki swemu niezwykłemu talentowi zostaje on zrekrutowany przez tajemniczą wampirzyce zwaną Arcueid Brunestud, by pomógł jej w unicestwieniu innego krwiożerczego wampira Roa. Akcja w Melty Blood dzieje się po 12 miesiącach od zakończenia serii.
Graficznie MB prezentuje się dobrze. Animacje postaci są płynne, a efekty specjalnych ciosów pięknie wykonane, jednak każda róża ma kolce, a w tym wypadku są to troszke pixelowate postacie przy wyższych rozdzielczościach...
Rozgrywka w MB jest bardzo dynamiczna i prowadzona w szybkim tempie. Co jednych bardzo ucieszy, a innych nie koniecznie... Dzięki połączeniu różnej siły ataków oraz specjalnych ciosów, możliwe jest wykonanie szalone comba nawet do 50 HITów!
Mechanika w grze wykorzystuje takie pojęcia jak:
Canceling(Anulowanie ataku zanim skończy sie animacja, by zacząc następny, co owocuje w bardziej kompleksowe comba)
Chain Combos (Normalne ciosy, które mogą być łączone w combo bez cancelingu)
Power Bars (Nazywane w grze Magical Circuits, które służą nie tylko do aktywowania "specjali"
Shielding(podobny do "parrying" w SF, "just defence" w Garou:MotWi "instant blocking" w Guilty Gear.
Simultaneous Impacts(Uderzenie anulujące, gdzie jeśli dwie postacie uderzą w siebie w tym samym momencie niwelują się wzajemnie)
Dash Shielding (W Melty Bloodzie niektóre animacje dashów posiadają klatki obronne, w któych czasie trwania, jeżeli przeciwnik zaatakuje nasza postać, atak jego zostaje anulowany)
Aerial Recovery (Akcja ta może być wykonana, gdy postać nasza została wyrzucona w powietrze po ataku, aby odzyskać panowanie nad postacią)
Tactical Recovery (Wykonuje się podczas gdy leżemy na ziemii, aby szybko powrócić do równowagi )
Zalety:
-Dynamika gry
-Shielding
-Canceling
-Niesamowicie wyglądające combo
-Infinity
-Możliwość gry Online
Wady:
Jedynie japońska wersja gry
Troche "pixelowate" postacie
Lagi podczas gry przez internet
Liste wszystkich ciosów możecie znaleść TU
Pokaz możliwości gry:
Crazy Combos
Crazy Combos 2