Odpowiedz do tematu
Playstation 3, Xbox 360, Wii a może ... PC?

Playstation 3, Xbox 360 a może Wii? Który z Next-Gen'ów jest Twoim faworytem?
Sony Playstation 3
62%
 62%  [ 73 ]
Microsoft Xbox 360
26%
 26%  [ 31 ]
Nintendo Wii
3%
 3%  [ 4 ]
Nie interesują mnie konsole.
6%
 6%  [ 7 ]
Wolę upgrade'ować PC do grania w najnowsze tytuły
0%
 0%  [ 1 ]
Głosowań: 116
Wszystkich Głosów: 116

Autor Wiadomość
Mr_Editor 
Support


PSN ID: Mr_Editor-PL
Zagram w: TTT2, T7
Steam ID: mreditorcustomize
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Skąd: Skąd: Skąd: Skąd:
Wysłany: 13-01-2009, 21:12   

http://www.chip.pl/news/s...wany-przez-sony
za to ten tekst mnie rozbawił... :)
a z drugiej strony trochę zdenerwował... no ale nie będę się rozpisywał :)
_________________
https://youtube.com/mreditorcustomize
https://honmaru.pl/customize
https://soundcloud.com/moocha-ziom
https://www.facebook.com/moocha.ziom
 
 
 
Yamada 
Moderator
The Undying


GamerTag: YamadaPL
Zagram w: VF5: Final Showdown
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Mar 2006
Wysłany: 13-01-2009, 21:32   

Ahahahahahaha Bill to jednak miał jaja i głowę na karku :D .
_________________
 
 
 
Action 
Moderator
Get serious!


PSN ID: ActionPL
GamerTag: ActionPL
Steam ID: ActionPL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-01-2009, 21:43   

No tutaj tez to jest spoko opisane

Cell pomógł Microsoftowi? napisał/a:
Sony lubi się chwalić tym, że dzięki ogromnej mocy procesora Cell na PlayStation 3 można tworzyć niesamowite produkcje. Teraz oficjele japońskiego koncernu mogą do tego dodawać, że gdyby nie ta maszyna, Xbox 360 mógłby radzić sobie na rynku znacznie gorzej.

Jak wiadomo, jedna z największych firm informatycznych na świecie, IBM, pomagała zarówno Sony jak i Microsoftowi w tworzeniu procesorów do ich najnowszych konsol. Właśnie temu poświęcona jest najnowsza książka dwóch byłych pracowników Big Blue - The Race for a New Game Machine: Creating the Chips Inside the XBox 360 and the Playstation 3. Autorzy, David Shippy oraz Mickie Phipps, uczestniczyli w obydwu projektach i otwarcie twierdzą, że paradoksalnie, wyprodukowanie procesora Cell bardziej opłaciło się korporacji z Redmond niż tej z siedzibą w Tokio.

W 2003 roku Adam Bennett z IBM miał pokazać Microsoftowi projekt Cella, nad którym w owym czasie oddział firmy pracował dla Sony pod przewodnictwem Davida Shippy. Twórcy Xboksa owszem, podjęli współpracę z Big Blue, ale na nieco innych warunkach, niż początkowo zakładano. Microsoft zażyczył sobie bowiem zupełnie nowego procesora, na co Bennett przystał bez większych oporów.

Tym samym panowie Shippy oraz Phipps zaczęli równolegle pracować nad kolejnym cudem techniki, który dziś znany jest nam jako Xenon. Przy tworzeniu procesora dla Xboksa 360, IBM w znacznym stopniu korzystało z doświadczeń nabytych podczas pracy nad Cellem, dzięki czemu to właśnie o platformie Microsoftu słyszymy, że jest łatwa w programowaniu i wcale nie odstaje wiele od konkurenta z japońskiej strony barykady. Co ciekawe, pomimo tego, że prace nad Xenonem zaczęły się później niż nad "mózgiem" PlayStation 3, to i tak Big Blue zdołało zakończyć je o wiele szybciej, dzięki czemu X360 wystartował aż z rocznym wyprzedzeniem. Między innymi dzięki temu konsola zdołała zyskać przewagę w ilości sprzedanych egzemplarzy, której PS3 do dziś nie jest w stanie nadrobić.


Nie chcielibyśmy widzieć min szefostwa Sony, podczas czytania The Race for a New Game Machine: Creating the Chips Inside the XBox 360 and the Playstation 3. Mimo wszystko ma ono prawo czuć się nieco oszukanym przez IBM. Z drugiej strony, japońska firma jest sama sobie winna - dostała taki produkt, jakiego sobie zażyczyła, a Xenon to tylko bardzo ważny dla Microsoftu skutek uboczny tego życzenia.


I ogólnie tak jak poniekąd Dumian napisał, tyle rdzeni z takim taktowaniem i tak małą ilością ramu ma sens tylko w jakimś oprogramowaniu badawczym or something, ale nie w grach. Tak wiec PS3 dostaje po dupie nie tylko pod względem growym ale i sprzętowym. ;)
 
 
Raziel 
Master of the Shakers



PSN ID: nerobianco123
Dołączył: 24 Sty 2007
Wysłany: 14-01-2009, 06:16   

Po co więcej ramu jeżeli Cell może przejąć na siebie operacje ?
Pod względem sprzętowym X box jest najgorzej zaprojektowaną konsolą ze wszystkich trzech. Co model X boxa to inny system graficzny bo konsola się przegrzewa >_>
I to jest fakt: ) Natomiast to czy PS3 przegrywa pod względem gier może być tylko i wyłącznie własną opinią ^^ każdy ma inny gust przecież ; )
_________________
 
 
Action 
Moderator
Get serious!


PSN ID: ActionPL
GamerTag: ActionPL
Steam ID: ActionPL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-01-2009, 06:50   

Nie jestem informatykiem, ale mimo to wiem, że ram ściśle współpracuje z CPU (i GPU). Nawet najlepszy CPU będzie kaszlał gdy będzie miał zbyt mało ramu, gdyż ten nie zdoła wykorzystac jego pełnej mocy. Kiedyś to Ren fajnie podsumował, coś w ten desen - "Ferrari też nie poleci na wodę".

Co do przegrzewania, raz ze już od półtorej roku jest to naprawione a dwa i tak w kwestii sprzetowej zbytnio nic się nie zmienia (wciąż te same układy, tyle ze z mniejszym poborem mocy).

Co do gier to już też nie chcę znowu na ten temat pisac bo znowu wbije Sylvan, który nazwie mnie fanboyem a następnie będzie próbował zjeść w każdym poście:P;) No ale z tego co zauważyłem na x360 masz zawsze sensowną alternatywe (a czasem nawet kilka) co do kazdego exclusiva PS3, a w druga strone to juz raczej nie działa.
 
 
SubZero 
Moderator


PSN ID: subzeropl83
GamerTag: SubZeroPL
P2P Mode: Host & Client
Zagram w: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Steam ID: SubZeroPL
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Kwi 2006
Skąd: Myslovitz
Wysłany: 14-01-2009, 09:19   

Raziel napisał/a:
Po co więcej ramu jeżeli Cell może przejąć na siebie operacje ?

Sugeruję zapoznać się z podstawami działania procesorów.
Procesor wykonuje operacje zapisane w programie, a w pamięci znajdują się dane dla tych operacji. Najbardziej jaskrawy przykład - tekstury = już widzisz po co dużo ramu?
_________________


Karate Tradycyjne - Sho Dan
 
 
 
 
Komandos 
Grand Master



PSN ID: KomandosPL
GamerTag: KomanDooSan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Skąd: Amsterdam
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 14-01-2009, 10:37   

A wiecie, że gdyby nie GoW to xbox miałby 256 ramu (taka mała ciekawostka) :P Widzę, że w tym temacie mają najwięcej do powiedzenia specjaliści od PC. Proponuję mały test: wsadzicie sobie do kompa 4, 8, 16 gb ramu (czy ile tam chcecie), zapuście jakąś grę multiplatformową i porównajcie z wersja na xboxa czy PS3. Jeżeli nie będzie żadnej różnicy w grafie/działaniu to znaczy, ze ten cały temat nie ma sensu ;)
_________________
 
 
 
Action 
Moderator
Get serious!


PSN ID: ActionPL
GamerTag: ActionPL
Steam ID: ActionPL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-01-2009, 13:31   

Komandos napisał/a:
Widzę, że w tym temacie mają najwięcej do powiedzenia specjaliści od PC. Proponuję mały test: wsadzicie sobie do kompa 4, 8, 16 gb ramu (czy ile tam chcecie), zapuście jakąś grę multiplatformową i porównajcie z wersja na xboxa czy PS3. Jeżeli nie będzie żadnej różnicy w grafie/działaniu to znaczy, ze ten cały temat nie ma sensu ;)


Już gdzies kiedys o tym pisałem, że multiplatformy zawsze najlepiej wyglądają na PC (czesto roznica jest kolosalna). I nie mylić portów z multiplatforma. :)
 
 
Komandos 
Grand Master



PSN ID: KomandosPL
GamerTag: KomanDooSan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Skąd: Amsterdam
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 14-01-2009, 14:26   

Ja tam między CoD czy Falloutem na xboxa nie widzę różnicy względem PC. Jedynie Far Cry wygląda lepiej. Może podaj jakieś przykłady. Aha, GTA4 się nie liczy :P
_________________
 
 
 
Action 
Moderator
Get serious!


PSN ID: ActionPL
GamerTag: ActionPL
Steam ID: ActionPL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-01-2009, 14:38   

Komandos napisał/a:
Może podaj jakieś przykłady.


No ale co mam rzucać przykładami, napisałem chyba jasno ze wszystkie multiplatformy wyglądają lepiej na PC. :D a ze ty nie widzisz różnicy to nie moja wina:P

GTA4 to port.
 
 
Komandos 
Grand Master



PSN ID: KomandosPL
GamerTag: KomanDooSan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Skąd: Amsterdam
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 14-01-2009, 17:11   

Action napisał/a:
Komandos napisał/a:
Może podaj jakieś przykłady.


No ale co mam rzucać przykładami, napisałem chyba jasno ze wszystkie multiplatformy wyglądają lepiej na PC. :D a ze ty nie widzisz różnicy to nie moja wina:P

GTA4 to port.


No ale właśnie chodzi o to, że nie wyglądają. Gdybyś napisał, że twoim zdaniem gry na PC wyglądają lepiej to bym się nie czepiał, ale ty to poddałeś jako fakt :P Ja za to mogę wymienić kilka nowszych gier które a PC wyglądają gorzej: TR: U, NFS: U czy SH: H. Zresztą i tak te porównania są bez sensu, bo żeby odpalić każda z tych gier trzeba mieć z 2gb ramu w kompie, czyli 4x razy tyle co w konsoli.
BTW port to też gra multiplatformowa.
_________________
 
 
 
Action 
Moderator
Get serious!


PSN ID: ActionPL
GamerTag: ActionPL
Steam ID: ActionPL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-01-2009, 17:27   

No bo to jest fakt, ale skoro usilnie chcesz na ten temat dyskutować w topicu konsolowym to spoko. Podałeś przykład Fallouta 3. Tekstury na PC są w 2 razy wiekszej rozdzialce niz na konsolach do tego nie 'zanikaja' tzn. patrzac dalej przed siebie widzisz dalej tekstury w wysykoiej rozdzialce a nie ich gorsze zamienniki.

Port to gra przeniesiona z konsol na kompa a multiplatforma to gra robiona od poczatku na PC.

PS jestem troszke na %, wiec z góry sorry za styl:P

PS2 na tym zakonczmy sprawe pc w temacie konsolowym.
 
 
Sylvan Wielki 
Grand Master



Dołączył: 23 Mar 2008
Wysłany: 21-01-2009, 09:06   

Cena Wii jest strasznie wygórowana.

p.s. Komandos, Act. ma rację. Gry na PC wyglądają lepiej niż konsolowe odpowiedniki i nie ma znaczenia czy przyrównasz, GoW, Burnout, Fallout3, czy DMC4.
p.s.2 Action czemu? Tak miło się dyskusję prowadzi, fakt temat o konsolach, ale przyrównać można (wręcz wypada).
_________________
 
 
 
darth_julitka 
Elite player



Dołączyła: 13 Lut 2008
Skąd: Białystok
Wysłany: 21-01-2009, 19:52   

Dobra to ja z innej beczki - od razu wybaczcie mi moja ignorancje, ja sie wogole na takich rzeczach mało znam. (jeżeli offtop, niech Państwo Moderatorstwo wywali tego posta :) )

Otóż pragnę zakupic Xbox360 - jednak w sklepie sa różne wersje tej konsoli (premium i arcade) - orientuje sie ktoś, czy różnia się one czymś (oprocz ceny), a jeśli tak - czym?
_________________
Trening czyni rzemieślnika - mistrzem trzeba się urodzic :D
 
 
 
Komandos 
Grand Master



PSN ID: KomandosPL
GamerTag: KomanDooSan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Skąd: Amsterdam
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 21-01-2009, 20:29   

darth_julitka napisał/a:
Dobra to ja z innej beczki - od razu wybaczcie mi moja ignorancje, ja sie wogole na takich rzeczach mało znam. (jeżeli offtop, niech Państwo Moderatorstwo wywali tego posta :) )

Otóż pragnę zakupic Xbox360 - jednak w sklepie sa różne wersje tej konsoli (premium i arcade) - orientuje sie ktoś, czy różnia się one czymś (oprocz ceny), a jeśli tak - czym?


W arcade masz tylko memorke 512, w premium masz hdd 60gb a w elite hdd 120gb.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
Turniej Injustice: Gods Among Us Xbox 360 Wrocław GameDot
Ranking Tekken 6 Online na PlayStation 3 oraz Xbox 360
[Sprzedam] Playstation Slim 160 GB + Gry - Super Stan!
Mortal Kombat Komplete Edition - problem z dźwiękiem. PC
Arcade Stick xbox 360 dostępność w polsce
 
Udostępnij: Udostępnij na Facebook  Udostępnij na Sledziku  Udostępnij na Wykop  Udostępnij na Gadu Gadu Live  Udostępnij na Twitter
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group