Samurai Shodown IV/Samurai Spirits Amakusa Kourin - combos
Moderatorzy: ModTeam, 2DModTeam
- eq2D
- Friend
- Posty: 903
- Rejestracja: 16-02-2007, 20:20
Samurai Shodown IV/Samurai Spirits Amakusa Kourin - combos
Próbowałem na różnych forach ale - niestety - z marnym skutkiem. Może tu ludzie bardziej sie przyłożą?
**********************************
Witam w temacie poświęconym combolom dla - moim zdaniem - najpiękniejszej bijatyki 2D jaka kiedykolwiek powstała. Jeśli walniecie jakiegoś kombola - opiszcie go. Oczywiście nie będzie tego zbyt wiele (bo większość opiera się na 14-sto hit'ówkach).
Oznaczenia:
f - przód.
b - tył.
u - góra.
d - dół
A - słabe cięcie.
B - srednie cięcie.
C - mocne cięcie.
D - kopnięcie.
slash - cięcie (A, B lub C)
, - należy wykonać następnie.
+ - należy wcisnąć jednocześnie. Przy cięciach nie podawać tego "+".
qcf - d, df, f
qcb - d, db, b
dp - f, d, df
rdp - b, d, db
hcf - b, db, d, df, f
hcb - f, df, d, db, b
Rage Explosion - ABC
Continue Slash - po Rage Explosion ABC
Issen - BCD
CCS - CD. Używać ":" po CCS by pokazać jaka kombinacja ma zostać wystukana.
Super - b, f, d + AB
I prosiłbym o używaniu tego schematu.
Przypominam także, że nie jest to faq "jak grać" tylko lista comboli, których używacie. Ah... i nie dawajcie ani infinity, ani 100%.
[center]*********************************************************[/center]
[center]
Ukyo Tachibana[/center]
UWAGA!
Wszystkie kombole z BB, lub BBC (rzadziej) można przedłużyć wykonując następującą sekwencję zamiast BB / BBC (przy pierwszym A musi być wciśnięty f) -> AABBCCABCCCC. Nie zawsze działa z BBC dla Shura Ukyo, w szególności przy Hiken OboroGatana (qcf + C).
~ SHURA & RASETSU ~
B, qcb + slash
Mimo tego, że Ukyo ma chyba największe time recovery to z B można spokonie poczęstować przeciwnika jabłkiem. Jeśli będzie się wystarczająco szybkim to albo "wciągnie" (Rasetsu) albo zada 3-4 hity (Shura).
CCS:BBC, qcb + slash
Słodko na juggla wchodzi.
B, db, qcf, uf + slash
Jak dobrze się uda to Ukyo trafi z ziemi (najlepiej używać A).
B, f + AB, d + C (więcej % na trafienie jeśli odpalimy przy ścianie)
B, f + AB, qcb + slash
B, f + AB, Super
B, f + AB, CCS:BB, Super (więcej % na trafienie jeśli odpalimy przy ścianie)
B, f + AB, CCS:BBC, Super (więcej % na trafienie jeśli odpalimy przy ścianie)
B, f + AB, CCS:BB, (więcej % na trafienie jeśli odpalimy przy ścianie)
B, f + AB, CCS:BBC, qcb + slash (więcej % na trafienie jeśli odpalimy przy ścianie)
B, f + AB, B, qcb + slash
B, f + AB, B, db, qcf, uf + slash
B, f + AB, B, Super
Wszystko wchodzi miękko na komputer, a z żywym graczem to już różnie bywa (zależy to od jego poziomu, hehe). Po B (z maksymalnego bliska, lub coś koło 1 cm) zaraz przechodzimy za plecy przeciwnika i odpalamy.
~ SHURA ~
B, qcf + B
B, qcf + C (przy ścianie)
Szybciutkie 3/4 hity.
B, f + AB, qcb + slash
B, f + AB, B, qcb + slash
CCS: BB, qcf + slash (B w polu, a C przy ścianie)
Szybciutkie hity poprzedzone innym stuffem, a żeby tylko przeciwnik się bardziej na nas uwziął.
Eh... Tak dawno nim nie grałem.
~ RASETSU ~
B, qcf + slash
Na co bardziej nieumiejętnych wchodzi jak rozgrzany nóż w masło, hehe.
B, f + AB, B, qcf + slash, f + C
Ro samo co poprzednio z tym, że po Hiken Sasameyuki -Sen- przeciwnik zostaje wywalony z górę i można wtedy dobić gnoja.
B, qcb + D, d + C
B, qcb + Super
Wchodzi raczej tylko przy ścianie.
B, qcb + D, f, f, CCS: BBC, qcb + slash
B, qcb + D, f, f, CCS: BBC, qcf + slash
B, qcb + D, f, f, CCS: BBC, SUPER
B, f + AB, B, qcb + D, d + C
B, f + AB, B, qcb + Super
B, f + AB, B, qcb + D, f, f, CCS: BBC, qcb + slash
B, f + AB, B, qcb + D, f, f, CCS: BBC, qcf + slash
B, f + AB, B, qcb + D, f, f, CCS: BBC, SUPER
Bardziej dla masterów, bo podejscie musi być idealnie wyćwiczone i także raczej tylko przy ścianie.
Możliwe, że o czymś zapomniałem. Czekam na Wasze kombole i postaram się w międzyczasie dodać coś dla Basary (który jest mało combo friendly), Galforda i Haohmaru (Rasetsu). Oczywiście jest to porcja stuffu bez Rage Explosion i Issen - na to przyjdzie czas jak temat będzie się cieszył jakąś tam popularnością
edit
Jakiś człek zmienił nazwę tematu - niech będzie. Ale to miał ten ":" tam symbolizować ?
Naprawione
**********************************
Witam w temacie poświęconym combolom dla - moim zdaniem - najpiękniejszej bijatyki 2D jaka kiedykolwiek powstała. Jeśli walniecie jakiegoś kombola - opiszcie go. Oczywiście nie będzie tego zbyt wiele (bo większość opiera się na 14-sto hit'ówkach).
Oznaczenia:
f - przód.
b - tył.
u - góra.
d - dół
A - słabe cięcie.
B - srednie cięcie.
C - mocne cięcie.
D - kopnięcie.
slash - cięcie (A, B lub C)
, - należy wykonać następnie.
+ - należy wcisnąć jednocześnie. Przy cięciach nie podawać tego "+".
qcf - d, df, f
qcb - d, db, b
dp - f, d, df
rdp - b, d, db
hcf - b, db, d, df, f
hcb - f, df, d, db, b
Rage Explosion - ABC
Continue Slash - po Rage Explosion ABC
Issen - BCD
CCS - CD. Używać ":" po CCS by pokazać jaka kombinacja ma zostać wystukana.
Super - b, f, d + AB
I prosiłbym o używaniu tego schematu.
Przypominam także, że nie jest to faq "jak grać" tylko lista comboli, których używacie. Ah... i nie dawajcie ani infinity, ani 100%.
[center]*********************************************************[/center]
[center]
Ukyo Tachibana[/center]
UWAGA!
Wszystkie kombole z BB, lub BBC (rzadziej) można przedłużyć wykonując następującą sekwencję zamiast BB / BBC (przy pierwszym A musi być wciśnięty f) -> AABBCCABCCCC. Nie zawsze działa z BBC dla Shura Ukyo, w szególności przy Hiken OboroGatana (qcf + C).
~ SHURA & RASETSU ~
B, qcb + slash
Mimo tego, że Ukyo ma chyba największe time recovery to z B można spokonie poczęstować przeciwnika jabłkiem. Jeśli będzie się wystarczająco szybkim to albo "wciągnie" (Rasetsu) albo zada 3-4 hity (Shura).
CCS:BBC, qcb + slash
Słodko na juggla wchodzi.
B, db, qcf, uf + slash
Jak dobrze się uda to Ukyo trafi z ziemi (najlepiej używać A).
B, f + AB, d + C (więcej % na trafienie jeśli odpalimy przy ścianie)
B, f + AB, qcb + slash
B, f + AB, Super
B, f + AB, CCS:BB, Super (więcej % na trafienie jeśli odpalimy przy ścianie)
B, f + AB, CCS:BBC, Super (więcej % na trafienie jeśli odpalimy przy ścianie)
B, f + AB, CCS:BB, (więcej % na trafienie jeśli odpalimy przy ścianie)
B, f + AB, CCS:BBC, qcb + slash (więcej % na trafienie jeśli odpalimy przy ścianie)
B, f + AB, B, qcb + slash
B, f + AB, B, db, qcf, uf + slash
B, f + AB, B, Super
Wszystko wchodzi miękko na komputer, a z żywym graczem to już różnie bywa (zależy to od jego poziomu, hehe). Po B (z maksymalnego bliska, lub coś koło 1 cm) zaraz przechodzimy za plecy przeciwnika i odpalamy.
~ SHURA ~
B, qcf + B
B, qcf + C (przy ścianie)
Szybciutkie 3/4 hity.
B, f + AB, qcb + slash
B, f + AB, B, qcb + slash
CCS: BB, qcf + slash (B w polu, a C przy ścianie)
Szybciutkie hity poprzedzone innym stuffem, a żeby tylko przeciwnik się bardziej na nas uwziął.
Eh... Tak dawno nim nie grałem.
~ RASETSU ~
B, qcf + slash
Na co bardziej nieumiejętnych wchodzi jak rozgrzany nóż w masło, hehe.
B, f + AB, B, qcf + slash, f + C
Ro samo co poprzednio z tym, że po Hiken Sasameyuki -Sen- przeciwnik zostaje wywalony z górę i można wtedy dobić gnoja.
B, qcb + D, d + C
B, qcb + Super
Wchodzi raczej tylko przy ścianie.
B, qcb + D, f, f, CCS: BBC, qcb + slash
B, qcb + D, f, f, CCS: BBC, qcf + slash
B, qcb + D, f, f, CCS: BBC, SUPER
B, f + AB, B, qcb + D, d + C
B, f + AB, B, qcb + Super
B, f + AB, B, qcb + D, f, f, CCS: BBC, qcb + slash
B, f + AB, B, qcb + D, f, f, CCS: BBC, qcf + slash
B, f + AB, B, qcb + D, f, f, CCS: BBC, SUPER
Bardziej dla masterów, bo podejscie musi być idealnie wyćwiczone i także raczej tylko przy ścianie.
Możliwe, że o czymś zapomniałem. Czekam na Wasze kombole i postaram się w międzyczasie dodać coś dla Basary (który jest mało combo friendly), Galforda i Haohmaru (Rasetsu). Oczywiście jest to porcja stuffu bez Rage Explosion i Issen - na to przyjdzie czas jak temat będzie się cieszył jakąś tam popularnością
edit
Jakiś człek zmienił nazwę tematu - niech będzie. Ale to miał ten ":" tam symbolizować ?
Naprawione
Ostatnio zmieniony 30-12-2009, 14:42 przez eq2D, łącznie zmieniany 4 razy.
- Action
- Moderator
- Posty: 2042
- Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Samurai Shodown IV/Samurai Spirits Amakusa Kourin - combos
O wrescie jakis fan Samsho osobiście nie czaje 'jeszcze' systemu gry, ale juz niebawem (najprawdopodobniej po turnieju Garou: MotW) przykuje się do tego tytułu (ale bardziej prawdopodobnym jest, ze bede gral w Samsho V xP)
- eq2D
- Friend
- Posty: 903
- Rejestracja: 16-02-2007, 20:20
Re: Samurai Shodown IV/Samurai Spirits Amakusa Kourin - combos
Dla dobra Twych oczy, rąk, nóg (?) - nie graj w SSZ!
Piątka (jak i Special) - mimo wprowadzeniu paru nowości - nie daje rady w konfrontacji z starą (11 lat!), dobrą czwórką. Raz, że nie ma czternastek, które są esencją chain'ów (zawsze wolałem wykonywać chain'y w bardziej manualny sposób i ze starterem - w tym przypadku CD, a nie jak w większości grach jadąc odpowiednio po klawiszach), dwa, że "zwykła" piątka jest po prostu uboga i nawet nie ma trybu story jeśli chcemy zagrać w zrozumiałej wersji językowej, a trzy - gdzie wersje Shura i Rasetsu postaci ?:|
Zwykła piątka także nie ma "fatali" (no contest moves), ani także mega sexownych wykończeń przeciwnika z przytrzymanym A. Co ja będę tu biadolił? Zagraj, poczytaj jakieś faq (jak czegoś nie będziesz wiedział - z chęcią pomogę), wczuj się w klimat muzy (która jest genialna) i... いつえん !!!
PS
W SSZ/SSZS grałem tylko na emu, więc to też co innego
Piątka (jak i Special) - mimo wprowadzeniu paru nowości - nie daje rady w konfrontacji z starą (11 lat!), dobrą czwórką. Raz, że nie ma czternastek, które są esencją chain'ów (zawsze wolałem wykonywać chain'y w bardziej manualny sposób i ze starterem - w tym przypadku CD, a nie jak w większości grach jadąc odpowiednio po klawiszach), dwa, że "zwykła" piątka jest po prostu uboga i nawet nie ma trybu story jeśli chcemy zagrać w zrozumiałej wersji językowej, a trzy - gdzie wersje Shura i Rasetsu postaci ?:|
Zwykła piątka także nie ma "fatali" (no contest moves), ani także mega sexownych wykończeń przeciwnika z przytrzymanym A. Co ja będę tu biadolił? Zagraj, poczytaj jakieś faq (jak czegoś nie będziesz wiedział - z chęcią pomogę), wczuj się w klimat muzy (która jest genialna) i... いつえん !!!
PS
W SSZ/SSZS grałem tylko na emu, więc to też co innego
- Action
- Moderator
- Posty: 2042
- Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Samurai Shodown IV/Samurai Spirits Amakusa Kourin - combos
No jakiś czas temu siedzialem przy Samsho I (!), IV i V, ale nie wyczaiłem systemu gry (co nie znaczy, ze nie wczulem sie w klimat ) szukałem swojego 'spar mastera' lecz costam Krelian mówił, ze czasu niema i ze do końca on też w to grać nie umie Wiec nie zdziw się jak niedługo napisze do ciebie na GG
PS Gram oczywiscie w wersje na Neo-Geo
PS2 Last Blade 'jak narazie' mi sie bardziej podoba (ale to pewnie wina braku ogrania w Samsho)
PS Gram oczywiscie w wersje na Neo-Geo
PS2 Last Blade 'jak narazie' mi sie bardziej podoba (ale to pewnie wina braku ogrania w Samsho)
- eq2D
- Friend
- Posty: 903
- Rejestracja: 16-02-2007, 20:20
Re: Samurai Shodown IV/Samurai Spirits Amakusa Kourin - combos
Stary Tu nie ma nawet o czym mówić! Ta gra jest piękna. A Samsho 1 to dobra gra ale daleko jej do świetnej dwójeczki. Ale dobra, bo walimy offtopa - chce ludzie Wasze combole zobaczyć, a jak nie to dajcie znać, czy w ogóle mam się produkować i pisać jakieś.Action pisze:PS2 Last Blade 'jak narazie' mi sie bardziej podoba (ale to pewnie wina braku ogrania w Samsho)
PS
Zajebiste forum
PS2
MASZ NG W DOMU ??!?!?! Mogę u Ciebie zamieszkać ?:D
- Action
- Moderator
- Posty: 2042
- Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Samurai Shodown IV/Samurai Spirits Amakusa Kourin - combos
Dobra musze jeszcze cos napisać Własnie mi sie przypomniało dlaczego jeszcze nie wyczailem systemu gry... QRVA TU NIE MA TRENINGU! Zadnego Practice... po prostu sama rozgrywka p1vscom lub p1vsp2 I jak ja mam w takim razie trenować combosy oj ekipa z SNK sie nie popisala xP
Jasne Tym bardziej, ze nie ma Practice... xpeq2D pisze:dajcie znać, czy w ogóle mam się produkować i pisać jakieś.
Wiemyeq2D pisze:Zajebiste forum
Gdybym mial to bym sie raczej na forum nie pojawiał chodzilo mi, ze nie gram w zadne PSXowe konwersje etc.eq2D pisze:MASZ NG W DOMU ??!?!?! Mogę u Ciebie zamieszkać ?:D
- eq2D
- Friend
- Posty: 903
- Rejestracja: 16-02-2007, 20:20
Re: Samurai Shodown IV/Samurai Spirits Amakusa Kourin - combos
Ostatni raz
Dla samego treningu można sobie zapodać z deczka zje*aną wersje na PSX'a - Samurai Shodown 4 Special. Ale to syf.
Dla samego treningu można sobie zapodać z deczka zje*aną wersje na PSX'a - Samurai Shodown 4 Special. Ale to syf.
- Jo-Jo
- Grand Master
- Posty: 1458
- Rejestracja: 23-02-2006, 18:07
- Lokalizacja: ze wszystkąd
Re: Samurai Shodown IV/Samurai Spirits Amakusa Kourin - combos
.....fajnie, bo Ukyo to moja ulubiona postać w tej gierce
Bewildering Impending Spiriting Away ~ Border of Death
You'll be nowhere to be found after your bewildering, indolent spiriting away
My desire becomes to search out those who will never return
https://www.playfire.com/JoJokun
You'll be nowhere to be found after your bewildering, indolent spiriting away
My desire becomes to search out those who will never return
https://www.playfire.com/JoJokun
- eq2D
- Friend
- Posty: 903
- Rejestracja: 16-02-2007, 20:20
Re: Samurai Shodown IV/Samurai Spirits Amakusa Kourin - combos
A czy ja wiem czy to od razu fajnie, że to Twoja ulubiona postać ? Kwestia interpretacji zdania, w właściwie kolejności słow. Ratuje Cie tylko wielokropek na początku
A co do treningu - JEST! Masz Nebule (pod Kawaksem pewnie też działa ale czort wie)? Niech Nebula/Kawaks/FBA używa Universal Bios'a, drugiemu graczowi daj zawsze 100 % energii i ustaw sterowanie dla drugiego gracza. Teraz sobie zapisz state'a i już... Masz trening.
Jaka armia offtopów
A co do treningu - JEST! Masz Nebule (pod Kawaksem pewnie też działa ale czort wie)? Niech Nebula/Kawaks/FBA używa Universal Bios'a, drugiemu graczowi daj zawsze 100 % energii i ustaw sterowanie dla drugiego gracza. Teraz sobie zapisz state'a i już... Masz trening.
Jaka armia offtopów
- Action
- Moderator
- Posty: 2042
- Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Samurai Shodown IV/Samurai Spirits Amakusa Kourin - combos
thxeq2D pisze:A co do treningu - JEST! Masz Nebule (pod Kawaksem pewnie też działa ale czort wie)? Niech Nebula/Kawaks/FBA używa Universal Bios'a, drugiemu graczowi daj zawsze 100 % energii i ustaw sterowanie dla drugiego gracza. Teraz sobie zapisz state'a i już... Masz trening.
Bo jak mieliśmy wymyslać combosy jak treningu nie bylo xp (a do PSXowej wersji wole sie nie zbliżać )... Ide teraz obczajać jakieś akcje™ :> (to już chyba ostatni OT )eq2D pisze:Jaka armia offtopów
- Aserot
- Support
- Posty: 1900
- Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
- Lokalizacja: Silent Hill
- Kontakt:
Re: Samurai Shodown IV/Samurai Spirits Amakusa Kourin - combos
A można pości o trochę zagrań do Kazuki Kazamy .
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
- eq2D
- Friend
- Posty: 903
- Rejestracja: 16-02-2007, 20:20
Re: Samurai Shodown IV/Samurai Spirits Amakusa Kourin - combos
Się zrobi - Shura, czy Rasetsu? Or both?
- KRELIAN
- Junior Admin
- Posty: 2343
- Rejestracja: 23-02-2006, 17:37
- Lokalizacja: ta pewność?
- Kontakt:
Re: Samurai Shodown IV/Samurai Spirits Amakusa Kourin - combos
pogralbym sobie z checia online , swego czasu troche kapilem Haohmaru w ss5 ale niewiele juz pamietam , jakies faqi , porady do tej postaci mozna prosic? byc moze to mnie zmotywuje do ponownego naostrzenia katany
https://www.change.org/p/from-software- ... on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
- eq2D
- Friend
- Posty: 903
- Rejestracja: 16-02-2007, 20:20
- KRELIAN
- Junior Admin
- Posty: 2343
- Rejestracja: 23-02-2006, 17:37
- Lokalizacja: ta pewność?
- Kontakt:
Re: Samurai Shodown IV/Samurai Spirits Amakusa Kourin - combos
nie trzeba byc znawca tematu zeby wyczuc ze zalatuje od niego kapusta no ale ja nie mam czasu zaglebiac sie w inne bitki poza tekkenem, w kazdym razie dzieki za pomoc , teraz juz wiem ze opanowalem ta postac w 100 %
edit: a tak swoja droga gral juz ktos w SS6 ? znajomy to ma na ps2 ale nie mam czasu tego sprawdzac , warto? jakies powazniejsze zmiany w stosunku do poprzedniczek na plus badz minus?
edit: a tak swoja droga gral juz ktos w SS6 ? znajomy to ma na ps2 ale nie mam czasu tego sprawdzac , warto? jakies powazniejsze zmiany w stosunku do poprzedniczek na plus badz minus?
https://www.change.org/p/from-software- ... on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!