Action-Slashery

Dla jednych są sposobem na zabicie wolnego czasu, dla innych hobby, a dla jeszcze kogoś innego rozrywką, bez której nie można się obyć. Gry video i konsole - wszystko na ich temat.

Moderator: ModTeam

Awatar użytkownika
Yamada
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 04-03-2006, 01:38
Ogrywam: VF5: Final Showdown
Kontakt:

Re: Action-Slashery

Post autor: Yamada »

Z Rodinem walka jest bardzo prostolinijna - ubij go szybko, bo inaczej on ubije ciebie jeszcze szybciej;p. Najprościej jest go ubić charge'ami z Pillow Talk'a mając oczywiscie założone Climax Brace. Jego najbardziej wkurzającym atakiem jest jego 'kręciołek' AKA 'GTFO Biatch' - wychodzi błyskawicznie i nagle co sprowadza się do tego, że nie warto się do niego przyssać i męczyć jakimiś ambitniejszymi akcjami. Wszelkie protectile to lajt do ominięcia jeżeli nie spuszczamy go z oczu, a jego rush combo piąchami, pomimo iż silniejszy, nie jest tak niebezpieczny jak rzeźniczy soul reaver Baldera z przerażajacym wręcz zasięgiem i trackingiem. O, ma jeszcze jeden niebezpieczny atak - rzut co leci za tobą z łapą - lepiej to dobrze wydodgeować bo jak nas trafi to jesteśmy na jeden strzał chociażby nie wiem ile by się miało energii. Rodin ma jeden minus który umożliwia nam szbkie zwycięstwo - bardzo słaby defens dzięki czemu możemy go wykończyć w niecałą minutę.

Teraz gram Jeanne i nią spróbuję go stuknąć bez Climax Brace (ma nieskończoną ilość uników, a Bayo tylko 5 na raz po których ma stuna).

Propo Jeanne jeszcze to gra nią jest o wiele trudniejsza niż Bayonettą. Brak Witch Time da się przeżyć, szczególnie gdy dłuuugo męczyło się Climax (jak ja). Na czym więc polega trudność? Jeanne NIE DOSTAJE magii po udanym uniku. O ile sama gra na tym jakoś nie cierpi tak niektóre Alfheimy są po prostu masakryczne - "zabij wszystkich podczas Witch time (które u niej aktywuje się poprzez just frame'owy unik) i najgorsze czyli "use torture attacks" gdzie starujemy z zerową maną i musimy posadzić 8 TA (czyli wyżulić skądś 8 pasków many) - samo przejście tych Alfheimów może sprawić problemy, a zrobienie tego na Pure Platinum jest narazie poza moim zasięgiem bo NIE MAM POJĘCIA jak mam się zmieścić w limicie czasowym. Chyba trzeba będzie opanować białowłosą używanie Moon of Maana-Kaala, czego się obawiałem.

No ale zobaczymy, to bedzie niezły hardkor;].

EDIT: Aha zapomniałbym - za Rodina dostaje się broń 'Rodin' która ma jeden uber przegiety atak, którym wyszmaci sie każdego w tej grze - niestety broń sama w sobie kompletnie nie nadaje się do nabijania combo (w przeciwieństwie do tradycyjnych Angel Arms), a jak ktoś pokonał Rodina to nie wydaje mi się aby potrzebował takiej taniej zabawki do zwykłego grania;].
Obrazek
Awatar użytkownika
eq2D
Friend
Posty: 903
Rejestracja: 16-02-2007, 20:20

Re: Action-Slashery

Post autor: eq2D »

Castlevania : Lord of Shadows - świetna gra. Ci którzy jeszcze nie mieli okazji, a slashery lubią - brać w ciemno.
Obrazek
Awatar użytkownika
Sylvan Wielki
Grand Master
Grand Master
Posty: 881
Rejestracja: 23-03-2008, 12:52

Re: Action-Slashery

Post autor: Sylvan Wielki »

Splatterhouse.

Grafika jest niczego sobie. Muzyka jeszcze lepsza - momentami przypomina cudowną ścieżkę dźwiękową z przewspaniałej C:SotN. Gra się przyjemnie.

Gra ma jednak kilka sporych wad. Pierwsza to czas loaaaadingów. Dobre kilkanaście sekund trwają, a że zdarza się często ginąc....

Kolejnym mankamentem jest liche rozmieszczenie punktów kontrolnych. Czasami trzeba powtarzać całą walkę z bossem, bądź dany fragment (spory) etapu.

Sterowanie podczas ujęć dwa de jest kiepskie. Szczególnie skakanie, przez co często lądujemy w jakiejś przepaści i .... tak - loading.

System walki jest niczego sobie. Nie jest skomplikowany, ale w tym tkwi jego siła.
Survival, bardzo dobra rzecz. Podobnie jak dodatki - wersje z 1 bitów.

Niezła gra, taka co to aspiracje na dobry tytuł - gdyby nie ww. bolączki tak by było.
Awatar użytkownika
Yamada
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 04-03-2006, 01:38
Ogrywam: VF5: Final Showdown
Kontakt:

Re: Action-Slashery

Post autor: Yamada »

Lords of Shadow jest dobre, nawet bardzo ale jest za proste. Klimat i design zabijają - fakt niezaprzeczalny, ale walki z bossami pomimo swojej epickości są schematyczne i proste do wykminienia. Najlepszy jest imo Stone Idol Titan - klimat, muzyka, miejscówka - moc. Niektóre zagadki też fajnie rozwiązane - szczególnie ta na początku Necromancer's Abyss wypada świetnie - tego patentu chyba jeszcze nie widziałem w żadnej grze. Patrick Steward też dawał radę;].
Obrazek
Awatar użytkownika
eq2D
Friend
Posty: 903
Rejestracja: 16-02-2007, 20:20

Re: Action-Slashery

Post autor: eq2D »

Możliwe, ale sam początek gry (do pierwszego bossa) jest jakieś trzy razy trudniejszy niż konkurencyjny GoW, bardzo mi się to spodobało, że od samego początku trza uniki robić. Niesamowita grafika (trochę ścinało na x'ie) buduje niezapomniany klimat, który robi wrażenie od pierwszej sceny. A jako że gry dawno nie zrobiły na mnie wrażenia (nie mam tu na myśl i hertz klekotów przy Amnesii) to bardzo pozytywnie się wypowiedziałem o LoS. Co do bossów - zobaczymy, pierwszy boss rzeczywiście prosty. Ale z drugiej strony fajnie to rozwiązali, że nie mamy typowo slasherowatych bossów, jeno coś na wzór Shadow of the Colossus.
Obrazek
Awatar użytkownika
Dizzylord
Student
Student
Posty: 32
Rejestracja: 16-09-2009, 16:00
Lokalizacja: z mroku
Ogrywam: MBACver.B. MK: A, Tekken. Samurai Showdown IV w

Re: Action-Slashery

Post autor: Dizzylord »

ja ze Slasherów to najbardziej lubię 2 GOW (1 jest the best 2 trochę mniej a 3 to odległe marzenie) oraz DMC (grałem jedynie w demo 4, ale zamierzam sobie kupić całą trylogię Dantgo na ps2 ). Są to slashery pełną gebą, dużo walki, świetny klimat, a przede wszystkim czadowe umiejętności, które możemy rozwijać. Książę błagałby Kratosa i Dantego o litość, bo jego umiejętności są na jednym i takim samym poziomie, a sama kontrola czasu nic by nie dała (może Dante miałby trudności, ale Kratos by się obronił)
Pain inside is rising
I am the fallen one Kawaks 1.62 +Kallera P2P+ Hamachi = Gra online
Prywatna siec Hamachi
DizzylordDojo
sepuku
Awatar użytkownika
Yamada
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 04-03-2006, 01:38
Ogrywam: VF5: Final Showdown
Kontakt:

Re: Action-Slashery

Post autor: Yamada »

GoWy to nie slashery imo. Bardziej gry action adventure. Slasher jak dla mnie to misja i ocena za misję. Żyłowanie wyników itd. Czyli jak DMC. Aha i daruj sobie DMC2 - ta gra jest mega biedna i do pięt nie dorasta 1 czy 3ce.
Obrazek
Awatar użytkownika
Dizzylord
Student
Student
Posty: 32
Rejestracja: 16-09-2009, 16:00
Lokalizacja: z mroku
Ogrywam: MBACver.B. MK: A, Tekken. Samurai Showdown IV w

Re: Action-Slashery

Post autor: Dizzylord »

Yamada, Gow jest Slasherem bo posiada większość cech slashera Które ci wymienię
1.system oceniania walki (każda walka kratosa jest oceniana w czasie rzeczywistym co 10 a w 2 co 5 ciosów Kratos dostaje rangę i czerwone kule do ogólnej puli; im walka bardziej krwawa tym ranga lepsza i więcej kulek dostajemy)
2. Levelowane umiejętności - każda z umiejętności Kratosa ma określony maksymalny level, do którego może dojść, po przeznaczeniu na nią odpowiedniej ilości czerwonych kulek. Każdy level dodaje nowe sekwencje kombosów lub ulepszenie do umiejętności (np Głowa Meduzy/Eurialle - na poziomie 1 może zamieć w kamień tylko tych którzy patrzą bezpośrednio w jej oczy natomiast na poziomie 2 kratos za pomocą odpowiedniej kombinacji przycisków może spowodować falę która zamieni w kamień wszystkich wrogów znajdujących się w polu widzenia kamery)
3. Specjalny wskaźnik - Kratos tak samo jak Dante posiada wskaźnik, którego aktywacja zamienia go w istną maszynkę do siekania
4. Misje - po 1 przejściu gry na dowolnym poziomie w Skarbach w głównym menu odblokowujemy Wyzwania Bogów\Tytanów, których przejście odblokowuje dodatkowe kostiumy dla Kratosa i dodatkową zawartość ( w GOW 2 w wyzwaniach istnieje system oceniania od poziomu Śmiertelnik do Tytan)
5. Ukryta zawartość - Seria Gow tak samo jak DMC posiada dodatkowy poziom trudności który jest odblokowywany po 1 przejściu gry.. po przejściu gry na określanym poziomie odblokowujemy kostiumy (w 2 część kostiumów odblokowujemy przechodząc Wyzwania na odpowiednią Rangę)
więc widzisz seria GOW to slasher tylko z elementami Action-Adventure (rozbudowane zagadki zręcznościowe). Chociaż nie dziwię ci się, bo granica pomiędzy gatunkami jest bardzo cienka ( np. LOK: Defience, zawiera pewne rozwiązania z DMC)

ps
Dziękuję za radę w kwestii DMC 2 (Paręnaście złotych zostaje w mojej kieszeni). Choć trochę mnie to dziwi bo 1 wydawała mi się biedniejsza gdy oglądałem filmiki na youtube
Pain inside is rising
I am the fallen one Kawaks 1.62 +Kallera P2P+ Hamachi = Gra online
Prywatna siec Hamachi
DizzylordDojo
sepuku
Awatar użytkownika
Yamada
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 04-03-2006, 01:38
Ogrywam: VF5: Final Showdown
Kontakt:

Re: Action-Slashery

Post autor: Yamada »

Wszystko zależy od podejścia. Pograsz dłużej w DMC (szczególnie w 3kę) to zobaczysz czym jest prawdziwy imo slasher. GoW jest dla mnie grą AA z dużym naciskiem na siekanie po prostu, podobnie jak Dante's Inferno, czy nowa Castlevania. Ktoś może mieć inne zdanie, jasne, z tym że praktycznie wszystkie cechy które wymieniłeś ma też chyba taka Kungfu Panda;].

DMC 2 jest słabe bo nie ma klimatu (walczy sie np. z demonicznym czołgiem;]) i jest jakiś dziwny system walki - za duży nacisk na walenie z gunów.
Obrazek
Awatar użytkownika
Dizzylord
Student
Student
Posty: 32
Rejestracja: 16-09-2009, 16:00
Lokalizacja: z mroku
Ogrywam: MBACver.B. MK: A, Tekken. Samurai Showdown IV w

Re: Action-Slashery

Post autor: Dizzylord »

Yamada, mój brat ma Kungfu pandę i ja jakoś nie czułem że to slasher za dużo skakania i innych wygibasów, A w Gowie skakania za dużo nie ma (w 1 było tego najwięcej)HM. Dante inferno jest też uważany za slasher czyżby to znaczyło że 99% ludzkości jest w błędzie :)
Pain inside is rising
I am the fallen one Kawaks 1.62 +Kallera P2P+ Hamachi = Gra online
Prywatna siec Hamachi
DizzylordDojo
sepuku
Awatar użytkownika
KRELIAN
Junior Admin
Posty: 2343
Rejestracja: 23-02-2006, 17:37
Lokalizacja: ta pewność?
Ogrywam: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Kontakt:

Re: Action-Slashery

Post autor: KRELIAN »

To nie jest kwestia podejścia tylko połączenia gatunków - GoW, Dante's Inferno itp, które nie mają podziału na misje to również slashery. Z tym, że w teraz gatunki są tak wymieszane, że nie można ich dopasować wyłącznie pod jeden - i właśnie dlatego temat nazwałem tak a nie inaczej bo to Action Slashery. Action Adventure to Tomb Raider i podobne.

A co do tematu - właśnie zacząłem Chains of Olympus na PS3. Skończyłem to już dawno na PSP, ale nie mogłem tego odpuścić - w końcu nie muszę się użerać z kiepską gałą, które nie nadaje się do takich gier. W skrócie - nie jest to może poziom wykonania GoW3, ale konwersja wykonana solidnie. Życzę sobie podobnych przeniesień z PSP na PS3 (za jakiś czas FF:Crisis Core).
Obrazek

https://www.change.org/p/from-software- ... on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
Awatar użytkownika
Sylvan Wielki
Grand Master
Grand Master
Posty: 881
Rejestracja: 23-03-2008, 12:52

Re: Action-Slashery

Post autor: Sylvan Wielki »

Ludzie to już kompletnie nie widza co do jakiego gatunku należy. Twórcy im oczywiście nie pomagają w tym. Pamiętam jak w PE Raczet i Klank trzeci był usytuowany w gatunku "platformowe".
To nic, że skacze się tak kilkanaście razy a przycisk odpowiedzialny za strzał z kilka tys. ale przecież to platformer.

Podobnie jest z innymi pozycjami. Swego czasu wrzucane były do wora z napisem act./adv. a teraz O_o
Podgatunki gatunków, wszak Stardust (kapitalna pozycja) to nie strzelanina, a twin stick shoter xD

Ale wróćmy do "slaszerów".

Ogólnie facet/kobieta, czy to Kratosowaty (GoW), czy Bayo (bayo) lud Dante (DI), Dante(DMC) mają oręż w dłoni i siekają zastępy wrogów, od czasu do czasu to tu, to tam skoczą, coś tam przesuną.

Następnie mamy Dynasty Warriors, w którym walka jest globalna, oraz Darksiders z lokalnymi pojedynkami i zabawą nastawiona na proste zagadki, nużące dłużyzny i okazjonalne, świetnie zrealizowane , pojedynki.

I tu znowu gracze stwarzają sobie problem.

Na własne życzenie.
Awatar użytkownika
Martins
Grand Master
Grand Master
Posty: 835
Rejestracja: 06-10-2009, 18:04
Lokalizacja: Nowy Sącz
Ogrywam: VF: FS, Mario Tennis, gry multi na PS3
Kontakt:

Re: Action-Slashery

Post autor: Martins »

Fanów Slasherów jak widać na Honku nie brakuje. W związku z tym mam pytanko dotyczące DMC 1. Przeszedłem gierę dwa razy - bez opisu na NORMAL i drugie podejście na HARD (zaliczając SECRET MISSIONS i maksując pasek życia i devil trigger). Odblokował się DANTE MUST DIE. Zaczynać już grać na tym poziomie czy jeszcze raz odbębnić NORMAL i nazbierać trochę dusz? Ktoś obczajał DMD? Trudny jest?
Awatar użytkownika
Aserot
Support
Posty: 1900
Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
Lokalizacja: Silent Hill
Ogrywam: kof 2k2, VF5 (ps3)
Kontakt:

Re: Action-Slashery

Post autor: Aserot »

Przyznam, że potrafi być nieco irytujący ale jeśli na Hard nie miałeś problemów to atakuj od razu praktycznie to samo tylko jeszcze bardziej skupionym trza być :D.
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
Awatar użytkownika
KRELIAN
Junior Admin
Posty: 2343
Rejestracja: 23-02-2006, 17:37
Lokalizacja: ta pewność?
Ogrywam: Tenchu: Burning Shadows,Ronin Blade Crusade,Gex Origins
Kontakt:

Re: Action-Slashery

Post autor: KRELIAN »

Jeśli dopiero zacząłeś przygodę z serią to chyba jest to największe wyzwanie, które na tym etapie (2 przejścia) jest spokojnie do zrobienia (kolejne części imo są prostsze ale to pewnie też wynika z obycia z serią). Poza tym grywasz w bitki więc nie trzeba było pytać ;].
Obrazek

https://www.change.org/p/from-software- ... on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry video”