NullDC online :)
Moderator: ModTeam
- SubZero
- Moderator
- Posty: 3785
- Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
- Lokalizacja: Myslovitz
- Kontakt:
Re: NullDC online :)
Hmm, latające napisy i irytująca muzyczna może być też demkiem grupy ripperskiej, wtedy prawdopodobnie przez wybór odpowiedniego przycisku możesz sobie wybrać region (pal/ntsc). Musiałbym moje DoA odpalic i sprawdzić.
- SubZero
- Moderator
- Posty: 3785
- Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
- Lokalizacja: Myslovitz
- Kontakt:
Re: NullDC online :)
Znaleźliśmy z Akcją jakąś (podobno) tuningowaną wersję nullDC do grania online. Po szybkich testach okazało się, że faktycznie nie jest źle (przy złomie Actiona CvS2 online śmigało praktycznie w stałych 60fps), jednak konfiguracja tego do najprostszych nie należy, także postanowiłem wyjść na przeciw oczekiwaniom braci homarowej i zmajstrowałem mały launcher do emulatora.
Paczka zawiera kompletny emulator wraz z pluginami i najlepiej w niej nie mieszać.
Launcher nazywa się nullOnline i wymaga .net Framework 2.0 (ale to w dzisiejszych czasach chyba każdy ma), a jego obsługa jest banalna (mam nadzieję ):
1. uruchamiamy
2. czytamy opis
3. wybieramy obraz gry (patrz niżej)
4. wybieramy, czy jesteśmy hostującym (serwer) czy dołączającym (klient)
5a. w przypadku serwera ustalamy port i delay (można zostawić jak jest, oczywiście port musi być odblokowany w firewallu, ewentualnie w przypadku lagów można zwiększyć delay na 4, więcej nie ma sensu)
5b. w przypadku klienta podajemy ip hostującego oraz port (j.w)
6. hostujący klika Start i czeka aż pojawi się okienko emulatora (na starcie będzie całe białe więc nie panikować)
7. dołączający klika Start i modli się aby zadziałało
8. jeśli wszystko się udało można grać
Przycisk Ustaw sterowanie pozwala... ustawić sterowanie dla odpowiedniego kontrolera, dlatego przed jego kliknięciem należy wybrać czy gramy jako serwer czy klient. Po kliknięciu zostanie wyświetlone okno konfiguracji klawiszy (emulator nie obsługuje gamepadów, więc albo gramy na klawie, albo używamy dołączonego programu xpadder). Po ustawieniu wszystkiego okno konfiguracji należy zamknąć (klikając na OK) a następnie zamknąć otwarte okno emulatora.
Naciśnięcie Esc podczas gry zaowocuje wyjściem z emulatora, co najpewniej u drugiej osoby spowoduje jego zwiechę, ale nie ma się czego bać, wystarczy zamknąć oba okna emulatora (zwykłe i te czarne 'konsolowe') i wszystko powinno być ok.
Laucher jest w wersji beta, tak więc może od czasu do czasu sypnąć jakimś błędem (jeden znany mi błąd to taki, że czasem nie udaje mu się pobrać ip serwera, wtedy trzeba sobie radzić samemu), wtedy jeśli możecie napiszcie tutaj w jakich okolicznościach błąd nastąpił i wklejcie ewentualne komunikaty błędów, będę wdzięczny.
Kwestia obrazów - obaj gracze muszą mieć identyczny obraz gry, najlepiej sprawdzony, z dobrego źródła (*khem*irc*khem*).
Co samych gier, to sprawdzone i działające są: Marvel vs. Capcom 2, Capcom vs. SNK 2, Street Fighter III: 3rd Strike i uwaga... Soul Calibur! Tak, tak, SC też działa online, a przynajmniej działał u mnie na dwóch kompach w sieci lokalnej (a testy były krótkie i pobieżne), nie wiem jak będzie na necie ale jest nadzieja.
Chyba wszystko napisałem, co miałem napisać, więc czas na to, na co wszyscy pewnie z niecierpliwością czekali
Link: nullDCOnline
Paczka zawiera kompletny emulator wraz z pluginami i najlepiej w niej nie mieszać.
Launcher nazywa się nullOnline i wymaga .net Framework 2.0 (ale to w dzisiejszych czasach chyba każdy ma), a jego obsługa jest banalna (mam nadzieję ):
1. uruchamiamy
2. czytamy opis
3. wybieramy obraz gry (patrz niżej)
4. wybieramy, czy jesteśmy hostującym (serwer) czy dołączającym (klient)
5a. w przypadku serwera ustalamy port i delay (można zostawić jak jest, oczywiście port musi być odblokowany w firewallu, ewentualnie w przypadku lagów można zwiększyć delay na 4, więcej nie ma sensu)
5b. w przypadku klienta podajemy ip hostującego oraz port (j.w)
6. hostujący klika Start i czeka aż pojawi się okienko emulatora (na starcie będzie całe białe więc nie panikować)
7. dołączający klika Start i modli się aby zadziałało
8. jeśli wszystko się udało można grać
Przycisk Ustaw sterowanie pozwala... ustawić sterowanie dla odpowiedniego kontrolera, dlatego przed jego kliknięciem należy wybrać czy gramy jako serwer czy klient. Po kliknięciu zostanie wyświetlone okno konfiguracji klawiszy (emulator nie obsługuje gamepadów, więc albo gramy na klawie, albo używamy dołączonego programu xpadder). Po ustawieniu wszystkiego okno konfiguracji należy zamknąć (klikając na OK) a następnie zamknąć otwarte okno emulatora.
Naciśnięcie Esc podczas gry zaowocuje wyjściem z emulatora, co najpewniej u drugiej osoby spowoduje jego zwiechę, ale nie ma się czego bać, wystarczy zamknąć oba okna emulatora (zwykłe i te czarne 'konsolowe') i wszystko powinno być ok.
Laucher jest w wersji beta, tak więc może od czasu do czasu sypnąć jakimś błędem (jeden znany mi błąd to taki, że czasem nie udaje mu się pobrać ip serwera, wtedy trzeba sobie radzić samemu), wtedy jeśli możecie napiszcie tutaj w jakich okolicznościach błąd nastąpił i wklejcie ewentualne komunikaty błędów, będę wdzięczny.
Kwestia obrazów - obaj gracze muszą mieć identyczny obraz gry, najlepiej sprawdzony, z dobrego źródła (*khem*irc*khem*).
Co samych gier, to sprawdzone i działające są: Marvel vs. Capcom 2, Capcom vs. SNK 2, Street Fighter III: 3rd Strike i uwaga... Soul Calibur! Tak, tak, SC też działa online, a przynajmniej działał u mnie na dwóch kompach w sieci lokalnej (a testy były krótkie i pobieżne), nie wiem jak będzie na necie ale jest nadzieja.
Chyba wszystko napisałem, co miałem napisać, więc czas na to, na co wszyscy pewnie z niecierpliwością czekali
Link: nullDCOnline
Ostatnio zmieniony 05-01-2010, 20:19 przez SubZero, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ana
- Friend
- Posty: 2114
- Rejestracja: 26-03-2006, 20:43
- Kontakt:
Re: NullDC online :)
Kocham Was, mój indeks z przyszłymi dwójkowymi wpisami, już mniej, ale szansa na SC Online...
- gascan
- Friend
- Posty: 513
- Rejestracja: 13-01-2009, 15:10
- Kontakt:
Re: NullDC online :)
czy też macie takie beznadziejne, poszarpane i z jakimiś liniami dziwnymi łączeniami sprajty postaci? Jeżeli nie to dlaczego u mnie są?
- SubZero
- Moderator
- Posty: 3785
- Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
- Lokalizacja: Myslovitz
- Kontakt:
Re: NullDC online :)
Pewnie dlatego, że emulator by utrzymać stałą prędkość emulacji i uniknąć desynchronizacji leci na najniższych możliwych ustawieniach detali i rozdzielczości.
- Aserot
- Support
- Posty: 1900
- Rejestracja: 23-02-2006, 17:50
- Lokalizacja: Silent Hill
- Kontakt:
Re: NullDC online :)
Podziękowania Sub masz u mnie piwko a zapowiada się mały zlocik w katach u ziomka więc się szykuj
Nikt nie wie, gdzie był człowiek, zanim się urodził, ale kiedy już się urodzi, dość szybko odkrywa,
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
że przybył z skasowanym biletem powrotnym.
- KRELIAN
- Junior Admin
- Posty: 2343
- Rejestracja: 23-02-2006, 17:37
- Lokalizacja: ta pewność?
- Kontakt:
Re: NullDC online :)
Bardzo miło. Będzie milej jak ktoś przetestuje SC i napisze, że mogę już w to pograć sensownie .
https://www.change.org/p/from-software- ... on-the-ps4 - wejdź i podpisz jeśli czekasz na powrót 'starego, dobrego Tenchu' na PS4!!!!
- Action
- Moderator
- Posty: 2042
- Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: NullDC online :)
Ja na dzień dzisiejszy tylko dodam, że mam problem z osiągnięciem stałego framerate'u w 3s na 2DF a tutaj (jak wspomniał Sub) testowaliśmy online na "full speedzie". Po prostu jest ekstra Panie i Panowie.
Dumian testuj, Rock Howard tęskni (Reppuken!).
Dumian testuj, Rock Howard tęskni (Reppuken!).
- Chris
- Grand Master
- Posty: 556
- Rejestracja: 20-03-2007, 00:01
- Lokalizacja: Krakow
- Kontakt:
Re: NullDC online :)
jak wroce do domu, sprawdze czy mi mvc2 poleci na moim gruchocie;p fajnie by bylo pograc
- Action
- Moderator
- Posty: 2042
- Rejestracja: 10-07-2006, 19:14
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: NullDC online :)
Dobra, MVC2, DoA2 i SC przetestowane. Wszystko śmiga. DoA2LE spodoba sie fanom matrixa (o ile nie maja potwora miast kompa). Przy SC mieliśmy z Subem lagi, co do których nie jesteśmy do końca pewni (czy byly spowodowane jakością połączenia czy to przez mojego złoma 1,8ghz).
- mcl
- Grand Master
- Posty: 682
- Rejestracja: 22-05-2008, 12:35
- Lokalizacja: znienacka ;>
Re: NullDC online :)
Kompa potwora? Nie przesadzaj mi na pentkud 3ghz smiga plynnie ile jest minimum do gry online dla obu stron ?
- SubZero
- Moderator
- Posty: 3785
- Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
- Lokalizacja: Myslovitz
- Kontakt:
Re: NullDC online :)
A to niby nie potwór?mcl pisze:pentkud 3ghz smiga plynnie
Tyle, żeby obu stronom chodziło płynniemcl pisze:ile jest minimum do gry online dla obu stron ?
Z tym, że ta gra jest dziwna. Czasem mieliśmy ładne, stałe... 30fps, a czasem potrafiło podskoczyć do 90fps (kompletnie randomowo). Zresztą offline miałem to samo.
- mcl
- Grand Master
- Posty: 682
- Rejestracja: 22-05-2008, 12:35
- Lokalizacja: znienacka ;>
Re: NullDC online :)
Pierwszy masowo produkowany procek dwurdzeniowy, o jakości porównywalnej do Pentium4, tyle że, co ciekawe, w niekórych testach słabszy od niego Mój rekord to odpalenie na tym emu ps2 i GT4 przy połowie prędkości. Oraz Crysisa w znośnych detalach przy znośnych 20fpsach ;p Tylko dlatego że ma 3GHZ...SubZero pisze:A to niby nie potwór?
Może to zależy od wersji, moja trzymała cały czas płynnie FPS'y na dwóch kompach; na Sempronie@2GHZ przy połowie klatek i tym pentkuD przy 60. Niestety, nie pamiętam która to wersja, bo emu DC z romami wywaliłem dawno temuSubZero pisze:Z tym, że ta gra jest dziwna. Czasem mieliśmy ładne, stałe... 30fps, a czasem potrafiło podskoczyć do 90fps (kompletnie randomowo). Zresztą offline miałem to samo.
- Arris
- Grand Master
- Posty: 423
- Rejestracja: 05-05-2007, 18:12
- Lokalizacja: Z nienacka :O
Re: NullDC online :)
no i fajnie ze wyszlo null online
jakby ktos chcial ze mna zagrac w doa 2 limited edition to niech pisze na gg : 12363327
jakby ktos chcial ze mna zagrac w doa 2 limited edition to niech pisze na gg : 12363327
- SubZero
- Moderator
- Posty: 3785
- Rejestracja: 14-04-2006, 16:51
- Lokalizacja: Myslovitz
- Kontakt:
Re: NullDC online :)
Okay, to jak już uruchomiliśmy DC online, to może jutro jakiś szybki turek ? CvS2, MvC2, SC?