Odpowiedz do tematu
CPU w Tekkenie
Autor Wiadomość
Dydzio 
Student


Dołączył: 01 Kwi 2008
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 26-04-2008, 08:46   

Ach ten komp, beznadzieja. Jak ktoś chce partnera do sparingu np. na practice to mogę się z nim posparować.
 
 
kemot722 
Grand Master
Cichy Obserwator :)



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2006
Skąd: 1 kreska zasięgu
Wysłany: 26-04-2008, 21:02   

Wydaje mi sie, że Ruscy podkręcili A.I. postaci w swoim Tekken 3 Gold, bo CPU mniej kapuści niż w np. w PAL czy NTSC. W każdym razie - mi sprawia więcej trudności na tym samym poziomie ustawionym w Opcjach ;)
_________________
Szkoła Sztuk Walki RED DRAGON rozpocznie treningi JEET KUNE DO (metoda walki Bruce'a Lee) w Warszawie od września 2018. Trwają zapisy. Zapraszamy!
 
 
Patryk B 
Student



Dołączył: 23 Sty 2008
Skąd: Pabianice
Wysłany: 29-05-2008, 19:46   

Ten tekken 3 by honmaru to, chyba nie ten tekken 3 gold od ruskich (podarasowane A.I. , jeżeli to prawda) ??
 
 
 
Action 
Moderator
Get serious!


PSN ID: ActionPL
GamerTag: ActionPL
Steam ID: ActionPL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-05-2008, 20:54   

Nie, "TK3 by Honmaru" to nie sławetny OT Golden Leon. ;)
 
 
kemot722 
Grand Master
Cichy Obserwator :)



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2006
Skąd: 1 kreska zasięgu
Wysłany: 29-05-2008, 22:09   

Action napisał/a:
Nie, "TK3 by Honmaru" to nie sławetny OT Golden Leon. ;)


I chwałą mu za to, bo my tacy szybcy pojmowaniu w japońskiego jak Ruscy nie jesteśmy (Ruscy przecież przerobili japońską wersję) ;)
_________________
Szkoła Sztuk Walki RED DRAGON rozpocznie treningi JEET KUNE DO (metoda walki Bruce'a Lee) w Warszawie od września 2018. Trwają zapisy. Zapraszamy!
 
 
Action 
Moderator
Get serious!


PSN ID: ActionPL
GamerTag: ActionPL
Steam ID: ActionPL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-05-2008, 22:19   

TK3 by Honmaru to także NTSC-J :)
 
 
bartaaz 
Grand Master



PSN ID: brtz86
P2P Mode: Host & Client
Zagram w: Street Fighter 3rd strike
Dołączył: 25 Gru 2007
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-09-2009, 02:07   

W t3 w arcade history komp nie dość że schyla się pod elektronami to jeszcze niezwykle skutecznie chickenuje :)
 
 
 
EasY_PL 
Elite player



PSN ID: BmxRPL1
Zagram w: modzie na sukces
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2007
Skąd: sie wziąłem
Wysłany: 08-09-2009, 18:26   

wreszcie mam okazje sie wykazać talentem do pisania bzdur...

przedewszystkim pojęcie... na czym polega A.I.
jest to zbiór algorytmów odpowiadających na zdarzenia...
widziałem kiedyś na discovery auto które jechało bez kierowcy... tyle że... miało z góry nałożoną trase... nadpisane że omijać przeszkody ma z lewej strony... i poczekać aż przeszkoda z naprzeciwka oddali sie na bezpieczną odległość...
jeśli powiesz do monitora "wyłącz sie" to on tego nie zrobi... jedyna ludzka rzecz jaką potrafi to nie włączyć sie po locie z 3 piętra...
tak samo jest z tekkenem...

jeśli bot ma napisane że ma sie schylić pod ewgf'em to to zrobi... jeśli widzi okazje na atak... (z góry zaprogramowana pozycja gracza, np. stun) to cie zaatakuje...

jeśli chcesz mieć inteligentnego tekkena to pograj sobie z kumplem...

amen :)
_________________
piewien koleś pyta laske "dasz?"
a laska backdash
 
 
 
Di 
Grand Master



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-09-2009, 21:32   

Nie zawsze się schyli pod EWGF-em. Na podstawie iluś walk topowych graczy można ustalić, jak często udaje im się kucnąć pod elektrykiem (w gruncie rzeczy na farta, bo na reakcję się nie da) i wrzucić to jako funkcję losową, podobnie jak masę innych (np. 5% szansy na zepsucie juggle'a Fengiem), co zbliża do realizmu. A.I. zawsze będzie A.I., jednak ciągle można je udoskonalać, zbliżając do rzeczywistego gracza.
 
 
 
Lukas 
Grand Master



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Gru 2006
Skąd: z dużego pokoju
Wysłany: 09-09-2009, 20:43   

Czyli nie da się zrobić tak, żeby cpu był nie do ubicia, tzn blokował, chickenował, wszystko, wyrywał się ze wszystkiego i karał tylko wtedy, kiedy ma gwaranta?
Bo według mnie cpu celowo jest słabszy niż ideał, żeby dało się czerpać jakąkolwiek przyjemność z gry z nim.
Da się przecież ustawić w practise tak, żeby cpu blokował wszystko, więc co to za problem dla programistów dołożyć do tego tylko ciosy karające po określonych akcjach gracza?

W Counter Strike 1.6 miałem takie boty, że się praktycznie grać nie dało - taki biły.
YAPB boty to się chyba nazywało - update nawet miały(cały czas je dopracowywali) :p
 
 
 
SubZero 
Moderator


PSN ID: subzeropl83
GamerTag: SubZeroPL
P2P Mode: Host & Client
Zagram w: Killer Instinct, WWF Wrestlemania, SuperSidekicks
Steam ID: SubZeroPL
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Kwi 2006
Skąd: Myslovitz
Wysłany: 09-09-2009, 20:52   

Oczywiście że da się tak zaprogramować, w końcu konsola natychmiast wie, co będziesz robił (odczytuje inputy z pada) więc może reagować od razu, ale co ci z tego przyjdzie (poza tym, że się denerwował będziesz)? :P
_________________


Karate Tradycyjne - Sho Dan
 
 
 
 
Di 
Grand Master



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-09-2009, 20:52   

Da się, ale EasY_PL chodziło o to, że A.I. nie myśli, a ma z góry zaprogramowane działanie :)

Lekko offtopując:
W SC2* można ustawić robienie przez przeciwnika GI na każdy atak (wiadomo, że poza UB), ale jeśli robimy cancelowalne ciosy, to gdy zrobimy G-cancela w ostatniej klatce, przeciwnik zrobi p_t+G, w związku z czym wyjdzie whiff i będzie można go ukarać :) Gdyby low parry w Tekkenie nie działało od pierwszej klatki (a chyba działa) i pewne lowy miałyby cancela, to nie dałoby się zaimplementować takiego AI, które za każdym razem robiłoby low parry ;) (biorąc oczywiście pod uwagę parowalne ataki)

* - możliwe, że działa to też w pozostałych Caliburach, ale nie sprawdzałem.
 
 
 
EasY_PL 
Elite player



PSN ID: BmxRPL1
Zagram w: modzie na sukces
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2007
Skąd: sie wziąłem
Wysłany: 10-09-2009, 03:30   

tak czy tak wszystko składa sie do tego że konsola jest na tyle mądra jak chcą tego producenci danej szpili... to jest jak jedno ręki bandyta... w każdym automacie jest pokrętło "który na 100 kolesi ma wygrać dyche, a który na 1000000 ma wygrać stówe"

tak że każda gra opierająca sie na A.I. będzie dosłownie losowała co w danym momencie zrobić, wiedząc że na "hardzie" ma sie przyłożyć do czytania pada... a na "easy" wcześniej wspomniane pokrętło ustawić na "20% trafności + 70% bezpieczeństwa, ale tylko w krytycznych przypadkach" dla tego na easy więcej siada niż na hard, a na hard gramy z jasnowidzem...

było też wspomniane że cpu da sie oszukać... pewne akcje zawsze wchodzą...
jest tak tylko dla tego że programista nie wymyślił sposobu na obejście danej akcji i po prostu cpu z dumą przyjmuje nasze ataki prosto na pysk...

można to porównać do pytania "a b c d" w której są 2 dobre odpowiedzi ale mamy wskazać tylko jedną... jeśli trafimy na chujowe pytanie mamy 50% szans... ale gdy sie już domyślimy o co chodzi będziemy główkować która z dobrych odpowiedzi jest bardziej dobra... i ostatecznie wybierzemy złą... pytanie nas przechytrzy...
i tak robi cpu... ma 3 wyjścia... blokować high, med albo low... mimo że wie z naszego pada co zrobimy to, to co zrobi on to totalny random...
_________________
piewien koleś pyta laske "dasz?"
a laska backdash
 
 
 
Lukas 
Grand Master



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Gru 2006
Skąd: z dużego pokoju
Wysłany: 10-09-2009, 10:43   

SubZero napisał/a:
Oczywiście że da się tak zaprogramować, w końcu konsola natychmiast wie, co będziesz robił (odczytuje inputy z pada) więc może reagować od razu, ale co ci z tego przyjdzie (poza tym, że się denerwował będziesz)? :P

Ja bym właśnie chciał pograć z takim cpu, który mnie bije 100/100.
Te dzikie boty w CS mi pasowały. Skill się trochę podnosi.
Nie mówię, że bym grał z takim na okrągło, ale czasami bym popykał :p
 
 
 
Action 
Moderator
Get serious!


PSN ID: ActionPL
GamerTag: ActionPL
Steam ID: ActionPL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10-09-2009, 11:01   

Zagraj z Akumą w SSF2. ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
Problem with Tekken 3 online
Czy brakuje wam jakiejś postaci w Tekkenie 3?
Dzwiek w Tekken 3 online
Cisza w tekkenie.
Lista uczestników Tekken 3 Online Team Cup
 
Udostępnij: Udostępnij na Facebook  Udostępnij na Sledziku  Udostępnij na Wykop  Udostępnij na Gadu Gadu Live  Udostępnij na Twitter
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group