Rozmiar: 53134 bajtów


Rozmiar: 18758 bajtów
Rozmiar: 2208 bajtów
Jakiś czas temu posiadacze klonów dostali okazję przekonania się czym właściwie jest nowy Street Fighter. Jedni mówią, że wspaniały, a drudzy wręcz przeciwnie - gówno jakich mało. Prawda, jak zawsze, leży gdzieś po środku, ale nie ma co ukrywać, że parę elementów nowego "strita" i mnie nie przypadło do gustu, więc zebrałem informacje, narzędzia i zacząłem "naprawiać" to co moim zdaniem było zepsute. W kąciku nie znajdziecie strategii dla postaci, combosów i innych pierdów, lecz informacje odnośnie modowania SFIV.



ROZMIAR


Pierwsze co mi sie nie spodobało to ilość wymaganego przez SFIV miejsca na dysku twardym. Zdziwiło mnie to, bo tekstury nie są w rozdzielczości 4000x4000 i nie wymagają gigabajtów miejsca. Właściwie to bitmapy pokrywające zawodników i otoczenie zajmują najmniej, bo są w bardzo małej rozdzielczości (ładna mi era HD, heh), więc pozostały dźwięki i filmy. Właśnie te drugie - jak się okazało - zajmują zbyt wiele. Żeby to jeszcze jakieś cuda były, to zrozumię, ale to bardzo wątpliwej jakości animce, do tego cholernie krótkie i - na dłuższą metę - zbędne. Raz można je zobaczyć, ale po co trzymać je na dysku? Z ta myślą stworzyłem paczkę plików, którą należy wypakować do swojego folderu z grą Street Fighter IV. Wszystkie filmy zostaną zastąpione bardzo małymi plikami video, ścieżki audio z filmów zostaną nadpisane przez puste pliki dźwiękowe. Jeśli ktoś z Was chce zostawić sobie dość ładne teasery, to będzie musiał je gdzieś skopiować, a znajdują sie one w folderze Game\Opening. Po "zainstalowaniu" LightSFIV, okaże się, że nagle przybyło Wam dość sporo miejsca na dysku, a to zawsze coś dobrego.



UNDESTRUCTIBLE - Street Fighter IV theme


Nie wiem czy na tej ziemi istnieje osoba heteroseksualna, której podoba się temat przewodni nowego Street Fighter'a. Metroseksualny głosik wokalisty, idiotyczny tekst, a muzyka jakby z odpustu. I to nie ważne w jakim języku wykonywany jest "utwór". Im więcej buszowałem po opcjach, ustawieniach, galeriach, to tym bardziej chciałem pozbyć się tego problemu, jakim "Undestructible" niewątpliwie jest. Ci z Was którzy zgrzytają zębami na myśl o tym "dziele" ucieszy poniższy zestaw plików.



Zawartość danego archiwum należy wypakować do folderu Game\Sound i nadpisać istniejący BGM_MAIN_OM.csb. "Undestructible" nadal pozostanie jako wałek finalizujący dane wyzwanie z trybu Challenge, oczywiście oprócz Triali, gdzie leci muzyka z planszy treningowej. Tym zajmniejmy się w przyszłości.


KOMENTATOR


Większość gier Capcomu może "pochwalić się" cholernie drażniącym komentatorem, który zamiast podgrzewać atmosferę tylko denerwuje graczy. Nie inaczej jest w przypadku SFIV. Facet wali tak głupimi tekstami, że już po chwili chciało by się go wyłączyć, ale panowie z Capcomu nie dali nam takiej możliwości...w opcjach. Przygotowany plik usunie głupawe gadki komentatora, usunie dźwięk kursora na ekranie wyboru postaci, a pozostaną standardowe kwestie typu "VS", "FIGHT!" i inne tego typu.




MUZYKA


Czy muzyka w nowym Street Fighter jest dobra? Może i to kwestia gustu ale wiem, że masa graczy woli samemu zadecydować jaka muzyka będzie lecieć w trakcie gry. Z tego co się dowiedziałem, bo jakoś z lenistwa nie sprawdzałem, całkowite wyciszenie muzyki w SF IV tak naprawdę nie powoduje, że przestanie ona wybrzmiewać z głośników, więc co? Więc instalujemy moda, który pozbawi nas jakiejkolwiek muzyki na planszach. Proces nieodwracalny.


NIEUŻYWANE GŁOSY


Kiedy już doszło do pierwszej walki poczułem się zdegustowany angielskimi głosami postaci. Szybka ucieczka z walki, wskok w opcje w poszukiwaniu możliwości zmiany głosów na japońskie i jest! Postacie przestały przemawiać jak G.I. Joe, ale pliki z angielskojęzycznymi głosami zostały, więc i tym się zająłem. Poniżej znajdziecie dwa pliki, które usuwają odpowiedni zestaw głosów.

eq