Rozmiar: 53134 bajtów


Rozmiar: 18758 bajtów
Rozmiar: 7820 bajtów
Nic już nie będzie takie same. Ryu z ciosami Dana, Dan z ciosami Setha i nikt już nie powie, że Dan to cienias. Ludzie, którzy modują od jakiegoś czasy Street Fighter'a IV doszli do tego jak wykonać move swap i wbrew temu co można myśleć, jest to banalnie proste do zrobienia. Jak wszystko, co tyczy się modowania się Street Fighter'a IV, move swap jest na razie bardzo ograniczony, gdyż trzeba mieć na uwadze, że gra na klonach pojawiła się stosunkowo niedawno, a więc i moderzy nie mieli zbyt dużej ilości czasu na rozgryzienie wszystkiego w 100%.

Największym problemem przy zmianie ciosów postaci jest to, że także i geometria postaci się zmienia i dostajemy w ten sposób, najczęściej, zniekształcone twarze. Czy na to jest sposób? Jak na razie tylko pośredni - jeśli z twarzy postaci wystają usta, to za pomocą odpowiednich narzędzi można je "schować" (wyłączyć ich widoczność), ale sprawdza się to naprawdę w niewielu przypadkach. Z narzędziami, które są dostępne na dzień dzisiejszy nie można niestety zbytnio cudować, więc jedynie czym się zajmiemy to podstawową zmianą ciosów dla postaci.

Postacią, którą się zajmiemy jest oczywiście Ryu, to ten pan z durnowatym uśmiechem po lewicy. A co dostanie Ryu? Ciosy Kena, a niech chłopak ma!

Zanim przystąpimy do zmiany ciosów musimy zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia. Przyda się nam coś co rozpakuje pliki i jakiś hex edytor. Poniżej znajdziecie wszystko czego będziecie potrzebować.

Po wypakowaniu XVI i Offzip'a, lokalizujemy plik KEN.cmn.emz (SFIV\Battle\Chara\KEN), kopiujemy go do jakiegoś katalogu - niech to będzie C:\Ken. Następnie do tego samego katalogu kopiujemy Offzipa + plik konwersja.bat.

Rozmiar: 17636 bajtów

Teraz interesuje nas edycja pliku konwersja.bat. Klikamy prawym przyciskiem myszki i wybieramy EDYTUJ.

Rozmiar: 18774 bajtów

W miejscu gdzie znajduje się NAZWA_PLIKU wpisujemy odpowiednią nazwę, a w tym przypadku będzie to KEN.cmn.emz

Rozmiar: 16584 bajtów

Zapisujemy (można zamknąć .bata i kiedy winda zapyta czy zapisać to potwierdzamy). Pozostało jeszcze stworzyć nowy folder "dump" w katalogu C:\Ken i kiedy już wszystko będzie gotowe można uruchomić konwersję pliku .emz do pliku .dat za pomocą .bata. Kiedy offzip dokona konwersji, w folderze dump będzie można znaleźć nowy plik.

Rozmiar: 8106 bajtów

Uruchamiamy XVI32 i otwieramy nim świeżo utworzony plik 00000010.dat. Za pomocą suwaka po prawimy zjeżdżamy na sam dół i winniśmy zobaczyć coś takiego:

Rozmiar: 201373 bajtów

A nas interesuje tylko prawy, dolny róg i zaznaczone na niebiesko elementy.

Rozmiar: 35299 bajtów

Jak widzicie są to inicjały postaci, więc musimy zmienić, a skoro chcemy dać ciosy Ryu to trza zmienić inicjały z KEN na RYU.

Rozmiar: 33819 bajtów

Zapisujemy plik, zmieniamy 00000010.dat na INICJALY_POSTACI. cmn.emz (w tym przypadku RYU.cmn.emz) , lokalizujemy oryginalny plik RYU.cmn.emz (SFIV\Battle\Chara\RYU) i na wszelki wypadek wykonujemy jego kopie. Pozostało tylko przenieść RYU.cmn.emz z folderu C:\Ken\dump\ do folderu SFIV\Battle\Chara\RYU i nadpisać.
Ryu właśnie dostał ciosy Kena!

eq