Strona 2 z 2

Re: Street Fighter 4 kombosy

: 12-07-2009, 22:05
autor: vho
Podejrzewałbym wadę grania na klawiaturze
A to dlatego masz problem... Na klawie to Ty za daleko nie zajedziesz, nawet w SF4. Jeśli chcesz dłużej pograć w tę grę, radzę zaopatrzyć się w pada (dobrego) lub sticka. Wtedy problemy z wszelkimi inputami powinny zniknąć:P

Re: Street Fighter 4 kombosy

: 12-07-2009, 22:16
autor: SubZero
Akurat czardże imo łatwiej się robi na klawie :P

Re: Street Fighter 4 kombosy

: 12-07-2009, 23:52
autor: Yaku
Okay. Załapałem o co chodzi wykonując wszystkie ciosy Chan Li z 1 i 2 lvl'u. ( 3 lvl treningu - łączenie ciosu i combosu - też na razie nie wychodzi, ale zdaje się trza wyczuć chwile(?). Dam radę ^^ ).
Trochę upierdliwe, bo ruchy trzeba wykonać znacznie oddalając się od celu. W rezultacie jeśli postać się nie zbliży, to nie ma szans jej dopaść. Poza tym 2-3 sekundowe cofnięcie, to zbyt dużo czasu, aby przeciwnik (grając nawet z pierwszymi na hard'zie) mnie nie załatwił.

Chociaż jak na razie grałem tylko Chun Li *-* Czyżby była defensywna?


Dzięki za lekcje ^_^



vho > Jednego pada kupię na pewno. Połączenie do sieci nie jest najlepszej jakości, a przyjemnie będzie pograć z kimś nieprzewidywalnym.
Porównam sobie jaka jest różnica. Wydaje mi się jednak, że dużo lepiej będzie mi szło na klawie. Grając w NFS:ProStreet nie dało się wyczuć dżoja tak aby jechać gdzie oczy poniosą, a w Tekken'ie 5 czułem się jakoś nieswojo ^^"

Re: Street Fighter 4 kombosy

: 01-08-2009, 13:34
autor: eq2D
Ryu:
(przeciwnik blisko ściany) Jump in HP, MK, qcb + 2K, dp + 2P, Ex Focus Cancel, bb, qcfx2+PPP. Jak to opanujesz to jesteś niezły :-), a to tylko podstawowy combol Ryu. Pełne paski wskazane.

Re: Street Fighter 4 kombosy

: 04-10-2009, 21:40
autor: Ninja-Spectre
A co do kombosów to te treningi postaci w 3 levelu (przy dowolnej postaci) są jakieś niewykonalne. w większości.. np. Ken: mam zrobić jakiś dół+HP a potem shoryuken - to prawie zawsze mi wychodzi super combo, a jak shoreouken wyjdzie to zawsze za późno - (jeszcze komputer robi jakiś dziwny blok przy kombosach), inny przykład Chun Li - po jakimś uderzeniu mam zrobić ten cios z nogą (to co tak nogą macha przy wciskaniu kilka razy K), tylko że z najmocniejsza nogą (co normalnie wydchodzi tylko z lekką ew średnią), albo część postaci (typu Balrog, Honda, Blanka) to mam zrobić jakis kombos typu cios + specjal typu 2sek+P/K co jest raczej niewykonalne. Strach pomyśleć co może być dalej, jeszcze ani razu nie przeszedłem 3 treningu żadną postacią (przy niektórych wogóle nie da się przejść 2 - niektóre supery/ultry są niewykonalne na klawiaturze np. Zangiefem).

Jeszcze przy okazji mam 1 pytanie: co jest jeszcze do odblokowania poza postaciami (mam wszystkie), kolorami (mam 10 - to są wszystkie ?) i jakimiś personal action (i co to wogóle jest ?) ?

Re: Street Fighter 4 kombosy

: 04-10-2009, 23:15
autor: vho
A co do kombosów to te treningi postaci w 3 levelu (przy dowolnej postaci) są jakieś niewykonalne. w większości.. np. Ken: mam zrobić jakiś dół+HP a potem shoryuken - to prawie zawsze mi wychodzi super combo, a jak shoreouken wyjdzie to zawsze za późno - (jeszcze komputer robi jakiś dziwny blok przy kombosach)
Lv3 to są podstawy podstaw, naprawdę. jak robisz d+HPxxSRK, musisz w czasie animacji d+HP wykręcić f,d,df+P. Najłatwiej będzie Ci wcisnąć to tak: f,d+HP,df+HP.

inny przykład Chun Li - po jakimś uderzeniu mam zrobić ten cios z nogą (to co tak nogą macha przy wciskaniu kilka razy K), tylko że z najmocniejsza nogą (co normalnie wydchodzi tylko z lekką ew średnią)
Pamiętaj, że te kicki możesz buforować, tzn. klepnąć HK 4 razy podczas animacji poprzedniego ciosu tak, żeby zaraz po zakończeniu tej animacji klepnąć HK 5. raz i odpalić nóżki.

albo część postaci (typu Balrog, Honda, Blanka) to mam zrobić jakis kombos typu cios + specjal typu 2sek+P/K co jest raczej niewykonalne.
Na przykładzie Balroga Ci wytłumaczę:

powiedzmy combo c.LPxxdash punch - trzymasz ~2 sekund db, po czym dajesz LP, f+P. Jeśli chcesz do tego dołożyć supera, to klepiesz jeszcze w trakcie animacji dash puncha b,f+P. Z pozostałymi jest analogicznie.

Strach pomyśleć co może być dalej
Podpowiem: lv 4 i lv 5 :D

niektóre supery/ultry są niewykonalne na klawiaturze np. Zangiefem
To nie jest gra stworzona do grania na klawiaturze.


Personal action - wciskając HP+HK możesz ośmieszyć przeciwnika (taunt)
Do odblokowania masz jeszcze całą galerię, sygnatury i awatary, które odblokowujesz za różne osiągnięcia (np. w grze online, w challenge - kończąc time attack, survival, triale)

Re: Street Fighter 4 kombosy

: 05-10-2009, 19:06
autor: ornit
Ninja-Spectre pisze:(jeszcze komputer robi jakiś dziwny blok przy kombosach)
Po prostu jak spartaczysz combo i nie połączysz ciosu to komp ci automatycznie blokuje...

Kup pada albo sticka, te wszystkie triale są proste.

Re: Street Fighter 4 kombosy

: 05-10-2009, 19:33
autor: Ninja-Spectre
No rzeczywiście wczoraj trochę wyszło tych triali w 3 treningu, dzieki a pomoc.

Jest parę postaci, którymi nie moge przejsć 1 treningu:
C. Viper: ostania rzecz mam zrobić: (jump immediately after input) strzałka w dół - nie wiem o co w tym chodzi
Sagat: (begin with standing HK)HK - też nie kumam

W drugim:
Gen: mam zrobic specjal (nazwa gekiro):p,d,p,k (potem wciskam dodatkowe k -) a ciosu nie zalicza (wg tego mam zrobic gekiro, a potem gekiro completed)

Re: Street Fighter 4 kombosy

: 05-10-2009, 19:43
autor: vho
Viperką musisz wcisnąć szybko dół, góra (tzw superjump)
Sagatem HK~HK (1-frame'owy input - błyskawicznie wciskasz dwa razy HK, tak, żeby drugie wciśnięcie przerwało animację pierwszego ciosu)

Gekiro (completed) - musisz zrobić cały "rowerek", tzn f,d,df+K, K, K, K, K, K, K, K - metoda jest następująca: cztery pierwsze kicki wciskasz możliwie powoli, cztery ostatnie dość szybko jeden po drugim.

Re: Street Fighter 4 kombosy

: 05-10-2009, 20:02
autor: ornit
Jak masz problemy z Sagatem spróbuj skoczyć na Dana z HK i potem szybko HK, HK. Tak powinno być łatwiej jeśli masz problem tradycyjną metodą.

Re: Street Fighter 4 kombosy

: 05-10-2009, 20:16
autor: Ninja-Spectre
Poza Viper, które wyszło od razu reszta jest niewykonalna przynajmniej na mojej klawiaturze. Te Hk HK nie działa wogóle, nawet ze skokiem,
przy rowerku Gena ledwo 2-3 wychodzą, a ty wspominałeś o 8 :szok: .

Re: Street Fighter 4 kombosy

: 06-10-2009, 05:31
autor: ornit
Ninja-Spectre pisze:Poza Viper, które wyszło od razu reszta jest niewykonalna przynajmniej na mojej klawiaturze. Te Hk HK nie działa wogóle, nawet ze skokiem,
przy rowerku Gena ledwo 2-3 wychodzą, a ty wspominałeś o 8 :szok: .
Masz po prostu zły timing. Tego jak wciskać przyciski wykonując cios Gena musisz się po prostu nauczyć (najlepiej obejrzyj filmiki z triali na youtube a może wyczaisz timing), co do Sagata to mashuj drugie HK jak najszybciej możesz po wciśnięciu pierwszego. Nie pisz, że coś nie działa tylko trenuj.

Re: Street Fighter 4 kombosy

: 17-01-2010, 16:04
autor: Frost
Ci, którym nie wychodzą combosy, lub nie mają do nich cierpliwości, proponuje, żeby zabrali się za blanke ;] sam staram się nią grać.
To postać bardzo szybka jeśli chodzi o ruchy z "charge" i całkiem podstępna ;]

A jak ktoś czuje się pewnie, niech wymaestruje słynne MK-hands GEN'a, dzięki czemu można ciągnąc nawet 30hit combosy oczywiście bez używania ultra ani super