Wraz z ekipą honmaru.pl od paru miesięcy pracujemy nad softem pozwalającym na bezproblemową grę online w tytuły z pierwszego PlayStation.
Ideą Rena, który stoi za tym projektem, było wykorzystanie dobrodziejstwa, jakim jest emulator DuckStation z zaimplementowanym kodem sieciowym GGPO (rollback) i stworzenie do tego interfejsu, który pozwoli na szybkie i łatwe łączenie się z innym graczem w celu partyjki np. w Tekkena 3.
Tak narodziła się Arkadyzja!
🇬🇧 For English version, visit:
https://honmaru.pl/en/arkadyzja/
🎉 Update! Od wersji 0.0.14 możliwość gry za pomocą flycast w tytuły z konsoli Dreamcast!
Przydatne linki
- Home page: https://arkadyzja.honmaru.pl
- Poradnik po angielsku: https://honmaru.p/en/arkadyzja/ 🇬🇧
- Strona projektu PL: https://honmaru.pl/arkadyzja/ 🇵🇱
- Discord i pomoc: https://honmaru.pl/discord/
Możliwości Arkadyzji
Frontend w tym momencie pozwala na:
- Grę online w ulubione tytuły z PSXa i Dreamcasta, bez zacięć i bez opóźnień (dzięki systemowi rollback).
- Praktycznie łopatologiczną obsługę, by z kimś zagrać wystarczy parę klików.
- Czat z innymi graczami tak w samej grze (wciskając klawisz „T”) jak i w lobby Arkadyzji (zakładka Global Chat).
- Dołączenie do gry w roli obserwującego.
- Wyświetlony dystans pomiędzy graczami (wyrażony w kilometrach, rekord to chyba 6000 km bez zacięć)
- Obsługę automatycznie wczytywanych savestate’ów dzięki czemu przykładowo odpalając Tekkena 3 gra natychmiast uruchamia się w głównym menu (pomijając ekrany ładowania) wraz z odpowiednimi ustawieniami rozgrywki oraz odblokowanymi postaciami.
- Obsługę automatycznie wczytywanych gamesettings. Dzięki temu np. w takim MK Trilogy nie trzeba męczyć się z długim ładowaniem gry po wybraniu postaci.
- Uruchomienie wybranych modów do gier w postaci oddzielnych tytułów. Np. Winning Eleven 2002 z zaktualizowanymi składami czy Mortal Kombat Trilogy z poprawionym balansem postaci.
Ren czerpie inspiracje z takich systemów jak Fightcade czy Kaillera. Do pełni możliwości jeszcze daleka droga, ale już teraz, fundamentalnie, wszystko działa zgodnie z zamierzeniami, więc postanowiłem się tym z wami podzielić.
Plany na przyszłość
W przyszłości możemy spodziewać się:
- systemu logowania
- rankingów/lig do wybranych tytułów
- pokoi (lobby) dla gier
- systemu akceptowania dołączenia do gry
- systemu zaproszeń do gry
Szybki spar w Tekkena? Mecz w Winning Eleven? A może wyzwanie przejścia Gekido czy Gauntlet Legends w co-opie? Od dzisiaj jest to nie tylko możliwe, ale i praktycznie bezproblemowe!
Pobieranie i więcej informacji
- Więcej informacji (w tym download) na: https://arkadyzja.honmaru.pl
- Aktualna wersja poradnika i komplet najnowszych informacji po angielsku: https://www.honmaru.pl/en/arkadyzja/
Na liście brakuje jakiegoś tytułu albo chciałbyś nas wesprzeć w temacie tworzenia savestate’ów? Pisz do mnie PW na forum albo dodaj ss prosto na: https://github.com/ActionPL/duckstation_openbios_savestates
Sugestie zmian, dodania ficzerów, podzielenie się opinią? Gorąco zapraszam do dyskusji w komentarzach lub na Discordzie!
Miłej zabawy i udanego testowania!
P.S. Soft do działania korzysta z openBIOSa, kopie gier musicie załatwić samemu. W projekcie nigdy nie dołączymy gotowych obrazów gier!
Jak Arkadyzja działa w praktyce?
Poniżej przykłady szybkich sparingów z wczoraj :)