gru
18
2010
0

System Turniejowy Honmaru – czyli jak łatwo zorganizować własny turniej

kofZapewne część z Was zauważyła, że ostatnio mamy prawdziwą lawinę kolejnych rozgrywek turniejowych na Honmaru. Niedawno zakończył się długo oczekiwany Tekken 6 Online Tournament 2, który zgromadził sporą liczbę graczy. Obecnie zaś trwa Puchar Rankingu, wyłaniający najlepszych graczy, biorących wcześniej udział w rankingu Tekken 6, a wkrótce także ruszą kolejne zawody, organizowane tym razem przez jednego z naszych użytkowników. To jednak nie wszystko, gdyż równolegle toczone są także rozgrywki w rozmaite odmiany Street Fightera, Tekkena 3, zaś niebawem do listy dołączą również inne pozycje. Skąd ta intensywność w prowadzeniu turniejów na Honmaru?

Wszystko za sprawą naszego nowego rozwiązania, znacznie usprawniającego prowadzenie rozgrywek online, zarówno od strony organizacyjnej jak i samych graczy. Mowa o Systemie Turniejowym Honmaru, którego autorem jest SubZero. Jako, że ostatnio pojawiły się głosy zainteresowania związane z tym wynalazkiem, postanowiłem, że poświęcę mu kilka zdań. Od razu też zaznaczam, że nie jest to żaden faq. Tekst ma na celu raczej ogólne przedstawienie systemu turniejowego Honmaru, wraz z jego największymi atutami.

System Turniejowy Honmaru znajduje się pod tym adresem. Każdy, kto wejdzie pod podany adres będzie miał wgląd na stronę główną. Ważna w tym przypadku jest informacja, że pełny dostęp jest możliwy wyłącznie dla zalogowanych użytkowników (po uprzedniej rejestracji na naszym forum). Niezalogowani mają dostęp wyłącznie do listy turniejów i wszystkich dotychczasowych wyników. Kiedy już jesteśmy zalogowani, odkrywają się przed nami pełne możliwości, jakie oferuje system. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to prostota w obsłudze systemu. Mamy tu podział na turnieje oczekujące, trwające bądź zakończone. Co jednak najważniejsze, to możliwość samodzielnej organizacji swojego turnieju. W tym miejscu organizator może nadać własną nazwę i wprowadzić tytuł gry, ustalić zasady rozgrywki (m.in możliwość rozpiski grup, bądź automatyczne losowanie zawodników, ustalenie drugiej rundy – Double Elimination na dowolną – dopuszczalną – ilość osób itd.). Kiedy już ustalimy poszczególne składowe, możemy rozpocząć zapisy i ustalić termin rozpoczęcia zawodów. Wyniki poszczególnych spotkań wpisywać mogą prócz organizatora sami uczestnicy (jeden gracz wpisuje wynik, a drugi go potwierdza). Jednak największym udogodnieniem, jest samodzielne podliczanie punktacji przez system, co jest pomocne zwłaszcza przy rozgrywkach skupiających większą ilość osób. System sam na podstawie podanych wcześniej informacji, generuje określone tabele, dzięki czemu możliwe jest przeprowadzanie sporej ilości turniejów jednocześnie, nawet przez te same osoby.

Oczywiście oprócz samej prostoty w organizowaniu turniejów, warto także zapoznać się z zasadami jakie panują na Honmaru. Wzorować można się na przykładzie już rozegranych wcześniej zawodów. Na naszym forum jest wiele archiwalnych tematów (do których możecie znaleźć odnośniki w Systemie Turniejowym Honmaru), które pomogą początkującym w stawianiu pierwszych kroków jako organizatorzy – polecam także przeczytać ten temat. Przy odrobinie chęci jest to teraz tak proste jak nigdy dotąd! Przykłady już są widoczne, choćby po zapisach na Tundra Cup – nadchodzącym turnieju w Tekkena 6, organizowanego przez jednego z czytelników Honmaru. Jeżeli kiedykolwiek wcześniej myślałeś o organizacji własnego turnieju, a nie wiedziałeś do końca jak się za to zabrać, to teraz jest najlepsza okazja, by w końcu spróbować. Najlepiej w tym celu skontaktować się z jednym z członków redakcji, przedstawić swoją propozycję, a my w razie wątpliwości zawsze możemy pomóc w rozmaitych kwestiach. Pozostała część, czyli organizacja turnieju, jest już tylko formalnością, do której zapraszamy każdego bez wyjątku.

System z dnia na dzień jest udoskonalany i z pewnością wymaga jeszcze wielu szlifów, ale już teraz umożliwia organizację turniejów na profesjonalnym, światowym poziomie. Jeżeli macie jakieś pytania i uwagi odnośnie systemu, to nie krępujcie się ich zgłaszać. Z czasem zapewne powstanie kolejny tekst, traktujący o pozostałych aspektach techniczno – organizacyjnych.