Tekken | Dead or Alive | Street Fighter IV | Guilty Gear | Virtua Fighter | Mortal Kombat | Melty Blood | Customize-Arena
Select language: Honmaru TK3Online in English
 
Recenzja

Recenzja BIGBANG BEAT 1st Impression

Wpis dodany dnia: 20.10.2007
przez: eq2D
BIGBANG BEAT 1st Impression Z dniem kiedy -NFR- wypu艣ci艂 pierwsze arty z BBB, a p贸藕niej kiedy na sieci zacze艂y kr膮偶y膰 promo movies, ludzie zaczeli m贸wi膰. Na wi臋kszo艣ci forach internetowych rozgorza艂a dyskusja na temat BIGBANG BEAT 1st Impression. Pada艂y pytania, czy jest mo偶liwe 偶eby "domowa" produkcja mog艂a zrzuci膰 z tronu Wielkie Guilty Gear XX, czy system walki b臋dzie przemy艣lany i w pewien spos贸b "pe艂ny"? Ale zacznijmy od pocz膮tku...

Znane szerokiej publiczo艣ci japo艅skie studio developerskie Alice Soft s艂yn膮ce z gier dla doros艂ych jaki艣 czas temu wypu艣ci艂o produkt, kt贸ry z samego tytu艂u m贸wi艂 tyle co nic - "BIGBANG AGE". Ci, kt贸rzy mieli okazje zapozna膰 si臋 z ta gr膮 m贸wili, 偶e to jedna z lepszych hentai'oych (japo艅ska kreska w konwencji "adult only") produkcji. Po艂膮czenie strategi z tekst贸wka nie wydaje si臋 by膰 czym艣 szczeg贸lnym ale gr臋 cechowa艂y naprawd臋 sliczne arty oraz masa do艣膰 wyrazistych postaci. Ludziom z -NFR- postacie tak偶e musia艂y przypa艣膰 do gustu gdy偶 w ich g艂owach narodzi艂 sie pomys艂 stworzenia bijatyki 2D opartej o 艣wiat BIGBANG AGE. Bijatyki 2D, kt贸ra ma zarz膮dzi膰 wypada艂o by doda膰... Wi臋c jaki w ko艅cu jest tytu艂 stworzony przez -NFR-?

Jak w wi臋kszo艣ci doujin soft'owych (japo艅skie "homebrew") gier na intro sk艂ada si臋 pokaz slajd贸w, kt贸re przedstawiaj膮 postacie oraz jako tako fabu艂臋. Pierwsze co uderza to styl rysowania postaci - jest bardzo 艂adny! Drugie co uderza i to w nieprzyjemny spos贸b to muzyka. Je艣li jeste艣 fanem J-rocku z m臋skim, metrosexualnym wokalem to jeste艣 w domu, ale to nie tego si臋 mo偶na spodziewa膰 po bijatyce, kt贸re tak偶e i na poletku muzy mia艂a by konkurowa膰 z komercyjnymi produkcjami w stylu Guilty Gear. Przynajmniej poziom techniczny muzy prezentuj臋 si臋 znakomicie - czysto nagrane gitary oraz dobrze brzmi膮ce gary. Nie tylko w intrze kr贸luje dobrze nagrany J-rock ale i w ca艂ej grze, cho膰 zdarzaja sie pozytywne wyj膮tki! Tematy muzyczne s膮 pod艂o偶one pod konkretne plansze na kt贸rych walcz膮 postacie, a nie do postaci jak to ma miejsce w wi臋kszo艣ci dobrze wykonanych bijatykach. Je艣li jeste艣my przy stronie muzycznej to by艂o by grzechem nie wspomnie膰 o g艂osach postaci i efektach dzwi臋kowych, kt贸re - je艣li chodzi o doujin soft - nie maj膮 sobie r贸wnych. S膮dz臋, 偶e spoko kasy uby艂o z kieszeni ludzi z -NFR-, bo przez wzgl膮d na poziom techniczny muzyki, g艂os贸w i efekt贸w dzwi臋kowych mam wra偶enie, 偶e p贸艂 profesjonalne studio nagra艅 by艂o co najmniej raz odwiedzone przez muzyk贸w i seiyuu. Ale strona dzwi臋kowa gry to tylko po艂owa sukcesu aby wywrze膰 pierwsze, pozytywne wra偶enie. Niczym nie zm膮cony od razu skorzysta艂em z opcji "Trening" i zosta艂em przeniesiony na ekran wyboru postaci, kt贸rych doliczy艂em si臋 tylko 10 (w sumie 13 postaci znalaz艂o sie w grze), co jest cholernie wielkim minusem je艣li chodzi o bijatyki 2D. Standardowo musia艂o si臋 znale藕膰 par臋 "bijatykowych stereotyp贸w" typu wielki, wolny kole艣 z wielkim damagem, ma艂a, szybka dziewucha z ma艂ym damagem, sredni kole艣 ze 艣rednim speedem i dagamem. Nie mog艂o zabrakn膮膰 tak偶e tego dobrego i jego odwiecznego rywala (syndrom Ryu i Kena si臋 klania) oraz - standardowo - jednego 艣wira / psychopat臋. I wszystko to w klimatach japo艅skiej szko艂y. Po wybraniu sexy laski i jakiegos du偶ego idioty zosta艂em przeniesiony na ekran wyboru plansz, kt贸rych tak偶e nie ma jakos za specjalnie du偶o. Po wczytaniu si臋 ju偶 samego treningu oko mo偶na zawiesi膰 chwil臋 grafice, kt贸ra jest do艣膰... "dziwna", niesp贸jna. S艂odkie, hi-resowe lifebary, 艣rednio animowane t艂a i brzydkie postacie, kt贸re ra偶膮 pixeloz膮. Nie do艣膰, 偶e pixele k艂uj膮 w oczy to animacja postaci tak偶e nie jest jaka艣 genialna, a wr臋cz odwrotnie, bo jest ca艂kiem standardowa. Nic nadzwyczajnego, czas wzi膮膰 si臋 za mashowanie. Trudem by艂o by nie dostrzec bardzo 艂adnie przygotowanych wszelakich spark贸w (efekty przy bloku, skoku, ataku, krew, itd), kt贸re - standardowo w 艣wiatku doujin softu - s膮 pozyskane dzi臋ki efektom, kt贸re oferuje DirecX. Prezentuj膮 si臋 batfzo 艂adnie, ale... czy problemem by艂o by je "narysowa膰"? Czy nie mog艂y by膰 tak sexy jak w Garou: MotW, czy Street Fighter III? Kiedy ju偶 strona audio wizualna przestaje zaskakiwa膰 (pozytywnie i negatywnie) najwa偶niejsze w bijatykach staje si臋 system, a BBB 1st Impression ma si臋 czym pochwali膰!

BIGBANG BEAT 1st Impression Button layout powinien by膰 znany ka偶demu fanowi bijatyk 2D. S艂aby atak, 艣redni oraz mocny. I w tej kolejno艣ci tak偶e tworz膮 si臋 tak zwane chainy. Tutaj nic nowego ale gra obs艂uguje wi臋cej ni偶 trzy klawisze. Kolejn膮 rzecz膮, kt贸ra dostali艣my to "B-Action". A co to? Zapewne literka "B" pochodzi od angielskiego s艂owa "break", kt贸re znaczy tyle co "przerwa" i oddaje ono (s艂owo) ca艂kowicie znaczenie tego ataku. 95% akcji (nie tylko cios贸w) mo偶na przerwa膰, na rzecz chaina, speciala, supera, kt贸re tak偶e mo偶na przerwa膰. "B-Action" z偶era jeden pasek supera, kt贸rych jest a偶 dziewi臋膰, wi臋c prosta matematyka wskazuje na to, 偶e w jednym combosie b臋dzie mo偶na cancelowa膰 ciosy a偶 dziewi臋c razy. Nie jest tego ma艂o i kto艣 b臋dzie m贸g艂 zarzuci膰, 偶e to troch臋 bez sensu ale... czytajcie dalej. Kolejnym buttonem jest "P-Charge", kt贸ra dzia艂a w ten sam spos贸b co wci艣niecie ABC w starszych cz臋艣ciach The King of Fighters. Buduje on pasek speciali, kt贸ry znajduje si臋 pod nasz膮 energi膮. W BIGBANG BEAT 1st Impression ka偶dy cios specjalny, czy te偶 command atak z偶era pasek speciala! Kiedy robimy d艂u偶sze combo z u偶yciem "B-Action" nagle oka偶e si臋, 偶e nasza posta膰 nie wykona danego command ataku / speciala, gdy偶 Power Bar pod energi膮 b臋dzie 艣wieci艂 pustakami. I tu w艂a艣nie klania si臋 P-Charge, kt贸rego w艂a艣nie u偶ywa si臋 do nape艂niania Power bara. Tu autorzy bardzo si臋 popisali. Uzupe艂nia膰 mo偶emy na da sposoby - poprzez wci艣ni臋cie i przytrzymanie "P-Charge" oraz poprzez wklepanie kombinacji d贸艂, d贸艂 + "P-Charge". Drugi spos贸b uzupe艂nia ca艂y Power Bar w szybszym tempie ale z偶era pasek supera. Je艣li uwa偶nie czytali艣cie to zauwa偶yli艣cie, 偶e prawie wszystko konsumuje ci臋偶ko zdobyte paski supera. Wi臋c skoro je sie traci to tak偶e trza je jako艣 pozyska膰. I tu ogromny plus dla BBB. Pozyska膰 mo偶na je poprzez bicie b膮dz te偶 bycie bitym ale tak偶e kamienie, kt贸re wypadaj膮 z postaci, kt贸re s膮 atakowane. Kamienie r贸偶nej wielko艣ci (zale偶nie od si艂y ciosu wydobywaj膮cego kamyki) rozsypuj膮 si臋 po ca艂ej planszy i ich zebranie uzupe艂nia paski supera. Patent ten, a tak偶e reszta systemu powoduj膮, 偶e szybko艣膰 walk jest bardzo du偶a, bo postacie przez ca艂y czas poruszaj膮 sie po ekranie, czy to dzi臋ki "B-Action", czy te偶 dashowaniu aby zbiera膰 kamienie, a to wszystko w po艂膮czeniu z ma艂膮 ilo艣ci膮 obra偶e艅 zadawane przez ciosy sprawia, 偶e gra staje si臋 bardzo widowiskowa co dla mnie jest jej g艂贸wna zalet膮. Oczywi艣cie w systemie znalaz艂y si臋 tak偶e standardy typu air dash, double jump, guard cancel, itd. ale o tym nawet nie wypada pisa膰.

Czas to wszystko podsumowa膰. Oprawa audio wizualna mo偶e si臋 spodoba膰 ale nie musi, postacie i ca艂y design gry tak samo, ale ju偶 bardzo przemy艣lany system gry powoduje, 偶e w艣r贸d niekomercyjnych gier BIGBANG BEAT 1st Impression nie ma sobie r贸wnych, a dla tych, kt贸rzy chcieli by zripostowa膰 powy偶sze zdanie - Melty Blood i Akatsuki BK to gry komercyjne, a po za ta tr贸jc膮 trudno o tak znakomity doujin soft. A czy pobi艂 Guilty Geara XX? Na to pytanie odpowiedzcie sobie sami...

Gatunek: bijatyka 2D
Developer: -NFR-
Wydawca: ???
Rok wydania: 2007
Platforma: PC

Grafika: 65%
Muzyka: 70%%
Grywalno艣膰: 89%
Og贸艂em: 87%

Zalety :
+ 艣wietny system
+ szybko艣膰
+ widowiskowa
+ efekty dzwi臋kowe
+ g艂osy postaci
+ lista cios贸w dost臋pna w grze
+ Senna Kyoudou

Wady :
- muza
- za wolny air dash



Udost阷nij: Udost阷nij na Facebook  Udost阷nij na Sledziku  Udost阷nij na Wykop  Udost阷nij na Gadu Gadu Live  Udost阷nij na Blip  Udost阷nij na Twitter  Udost阷nij na Flaker  Udost阷nij na Grono  Udost阷nij na MySpace  Udost阷nij na Delicious  Udost阷nij na Digg  Udost阷nij na Google  Udost阷nij na YahooMyWeb



PANEL U痀TKOWNIKA
user
 
POLECAMY W SERWISIE
NAJNOWSZE PLIKI
HONMARU.PL
ANKIETA
Kt髍a seri bijatyk cenisz najbardziej?

Tekken
Dead or Alive
Soul Calibur
Virtua Fighter
Street Fighter
KAILLERA CENTER
WIDEO TYGODNIA
Tekken 3 - Just Old Monsters
(download)

Wideo Tygodnia
BUTTONY
Nakarm g硂dne dziecko - wejd na stron www.Pajacyk.pl PSEmu.pl - PlayStation Emulation
Geek World  daj si po縭e pasji i rozrywce! Weird Stuff
Mortal Kombat PL XboxArcade.pl
Pixele gry pilkarskie
Backdash Mortal Kombat Dragon's Lair